گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
همزمان با 27 آذر ماه؛
همزمان با ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح همایش وحدت حوزه و دانشگاه در سالن آمفی تئاتر ملاصدرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان، همایش وحدت حوزه و دانشگاه با حضور امام جمعه سپیدان، روسای دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و دانشکده علوم پزشکی باقرالعلوم و طلاب و دانشجویان برگزار شد.

امام جمعه سپیدان، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت شهید دکتر مفتح اظهار داشت: ۲۷ آذر روز مهم وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی می‌داریم و این روز را به سازندگان ایران اسلامی که دارای سرچشمه‌ای از افکار ناب هستند تبریک می‌گویم.

ایشان با اشاره به این نکته که ریشه علوم در دانشگاه و حوزه یکی است، خواستار تداوم برگزاری چنین نشست هایی در طول سال شدند و گفتند: مراودت حوزه و دانشگاهیان باید عملی و با ایده های نو مطابق خواسته های جوانان امروزی شود.

حجت الاسلام موسوی انور افزود: وحدت حوزه و دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از پیش اهمیت یافته به گونه‌ای که امام خمینی(ره) در یکم اردیبهشت ۱۳۵۹ هجری خورشیدی فرمودند: «باید دانشگاه اسلامی بشود تا علومی که در دانشگاه تحصیل می شود، در راه ملت و در راه تقویت ملت و با (ملاحظه) احتیاج ملت همراه باشد».

نماینده ولی فقیه در شهرستان با بیان این‌ که در ارتباط با مسائل انسانی چالش‌هایی وجود دارد یکی‌ از علل آسیب‌های اجتماعی را عدم همکاری مراکز فکری برشمرد و عنوان کرد: در برخی رشته‌های انسانی حوزویان صاحب‌ نظر هستند این در حالیست که در برخی از رشته‌های علوم انسانی و نظرات اسلامی نداریم.

شیخ موحد ریاست دانشگاه آزاد اسلامی  واحد سپیدن در این مراسم با اشاره به روز ۲۷ آذر روز شهادت آیت الله مفتح که به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است اظهار کرد: شهید مفتح نقش مهم و تأثیرگذاری در اتحاد حوزه و دانشگاه داشت چراکه اثرگذاری این دو نهاد را در جامعه مهم و غیر قابل انکار می‌دانست.

شیخ موحد رسالت دانشگاه و حوزه در عملی شدن این وحدت را بسیار مهم دانستند و عمل به علم را نیازمند تذکر و توصیه حوزه دانستند.

در پایان این نشست، جلسه پرسمان و پرسش و پاسخ با حضور امام جمعه شهرستان، روسای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاههای پیام نور و علوم پزشکی باقرالعلوم به همراه  و مدیریت حوزه برگزار گردید و به سئوالات حاضرین پاسخ داده شد.

انتهای پیام/مسعود انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر: