گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
با حضور مردم، مسئولین و مهمانان ویژه؛
مراسم یادواره شهدای روستای دالین و گرامیداشت شهدای مدافع حرم با حضور جمع کثیری از مردم، مسئولین و مهمانان ویژه این مراسم در حسینیه شهدای دالین برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان شامگاه گذشته مورخ 96/10/07 و در شب شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) مراسم یادواره شهدای روستای دالین و گرامیداشت شهدای مدافع حرم با حضور جمع کثیری از مردم، مسئولین و مهمانان ویژه این مراسم در حسینیه شهدای دالین برگزار شد.

در این مراسم معنوی که مهمانان ویژه ای حضور داشتند، سرهنگ رستمی فرمانده سپاه سپیدان، برگزاری یادواره شهداء را پادزهری برای زهرهای موجود در جامعه از جمله دروغ، ریا، تزویر و ... دانستند.
سخنران ویژه بعدی مراسم، حاج حسین مجیدی سرشت جانباز سرافراز مدافع حرم و از همرزمان شهید محسن ماندنی در منطقه خان طومان سوریه بود که با وجود بیش از 70 ترکش در بدن، مانع حضور ایشان در این مراسم معنوی نشد.

حاج مجید با دلی پر از بغض و حسرت که از خیل دوستان شهید خود جامانده بود دقایقی را به توصیف رشادت ها و خاطرات شهید محسن در جبهه و جنگ سوریه پرداخت. ایشان انس و الفت خاص شهید محسن با قرآن را راز ماندگاری و جاودانگی این شهید والامقام دانست.
سخنران بعدی مراسم حجت الاسلام دهقان مسئول موسسه خطابه امیربیان فارس بود که حضور در محفل شهداء را افتخاری بزرگ برای مردم و مسئولین دانست.

سید علاء الدین خادم نماینده مردم شهرستان سپیدان از دیگر سخنرانان مراسم بود که ضمن گرامیداشت نهم دی ماه برگزاری یادواره شهداء را مایه حفظ آبرو و اعتبار مسئولین و مردم در هر شرایط زمانی دانستند.

اما خاص ترین مهمان محفل شهدای روستای دالین بانو اعظم سالاری همسر شهید سردار عبدالله اسکندری بود که با توصیف و بیان خاطرات و رشادت های سردار شهید و شهدای مدافع حرم حال و هوای مراسم را منقلب کرده بود.

خانم سالاری که پا به پای شهید اسکندری در هشت سال دفاع مقدس حضور فعال و انقلابی داشت بیان داشت: شهید در تمام هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشت. یکی از شرایط ازدواجشان با من نیز حضور مستمرشان در کارزار نبرد بود. من هم پذیرفتم. یک سالی نامزد بودیم. مراسم ازدواج‌مان هم خیلی ساده برگزار شد و خدا هم به من توفیق داد تا همراهی‌اش کردم. ما چهار سال از دوران جنگ تحمیلی را در اهواز بودیم. در تمام دوران مأموریت ایشان و جابه‌جایی‌هایی که به شهرهای مختلف داشتند من هم در کنارشان بودم وخدا را شاکرم که سهمی در مجاهدت‌های ایشان داشته‌ام.

خانم سالاری سپس ادامه داند که شهید اسکندری طبق وعده یک روز درمیان با من حرف زد. درست شب قبل شهادت زنگ زد و با تک تک بچه‌ها صحبت کرد. فردای آن روز که با من صحبت کرد گفت: من سوریه هستم. به خانواده‌ام هم بگویید، روزی که خبر شهادت ایشان را به ما دادند خواهرها و برادرهایش نمی‌دانستند که ایشان کجا رفته‌اند.

آخرین جمله ایشان را همیشه به یاد دارم، در همان تماس آخر به من گفت تصدقت شوم برایم دعا کن، اتفاقاً همرزمانش هم خندیدند. من با خنده گفتم: دوستانت می‌خندند !گفت: اشکال ندارد بگذار بخندند. آخرین جمله ایشان به من همین بود؛«تصدقت شوم برایم دعا کن.»


از طریق یکی از دوستان متوجه شدیم که همسرم به شهدت رسیده است. با پسرم تماس گرفته بودند. من از پسرم خواستم تا به خواهرهایش حرفی نزند. دو روز تحمل کردیم و به دخترها چیزی نگفتیم. روز سوم بود که از صحت خبر شهادت همسرم مطمئن شدیم، به دخترها هم گفتیم. همان لحظه من دعا کردم که خدایا یک صبر زینبی به من عطا کن.

خدا می‌داند از آن لحظه به بعد خدا به من آرامشی داد تا بچه‌ها را آرام کنم. مردم و فامیل و دوستان نگران بودند و ناراحت اما وقتی آرامش من را می‌دیدند آرام می‌شدند و من این را از برکت وجود خانم زینب(س) می‌دانم. عکس‌های شهادت همسرم را هم با بچه‌ها همان شب نگاه کردم. آن لحظه فرموده خانم حضرت زینب‌(س) در ذهنم تداعی شد که: ما «رایت الا جمیلا.» خدا را شاهد می‌گیرم مصداق جمله ایشان در وجود من متبلور شد. من غیر زیبایی چیزی ندیدم. بچه‌ها خوشحالند که پدر به آرزویشان رسید.

خانم سالاری ضمن خوشحالی از خضور در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در روستای دالین بیان داشت: حضور در این جمع و مشاهده خواهران و برادران جوانی که انقدر با شور و شعف در محفل شهداء حضور دارند برای تمامی خانواده های شهدای مدافع حرم دلگرم کننده و باعث خوشحالی است.

مراسم سینه زنی، روضه و تقدیر از جانبازان و شهدای مدافع حرم و شهدای هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه های مراسم گرامیداشت شهدای روستای دالین بود.

انتهای پیام/مسعود انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر: