کد خبر: ۱۱۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
سرپرست معاونت گردشگری استانداری فارس:
سرپرست معاونت گردشگری استانداری فارس گفت: صنایع دستی استان فارس هنوز با شیوه‌های سنتی عرضه می‌شود و به طراحی خلاق و بسته‌بندی مناسب نیاز دارد به همین دلیل نمی‌تواند سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی کسب کند.



به گزارش بیکافارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدابراهیم فروزانی در جلسه کمیته فنی گردشگری استان فارس اظهار داشت: تغییر و اصلاحاتی که در ساختار کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کمیته‌های آن صورت گرفته است به معنای عدم تخصصی بررسی کردن موضوعات نیست بلکه به دلیل عام و میان بخشی بودن مسئله گردشگری  است که باید توسط همه دستگاههای اجرایی مورد توجه قرار گیرد. 

وی بر رقابتی تولید شدن صنایع دستی استان تاکید کرد و گفت: صنایع دستی استان فارس هنوز با شیوه‌های سنتی عرضه می‌شود و به طراحی خلاق و بسته‌بندی مناسب نیاز دارد به همین دلیل نمی‌تواند سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی کسب کند.

سرپرست معاونت گردشگری و امور زائران استانداری فارس عنوان کرد: باید گردشگران را به خرید محصولات دست‌ساز هنرمندان استان ترغیب کرد تا شاهد رونق اقتصادی این صنعت باشیم.

 فروزانی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با گردشگری نقش تسهیل‌گری و حلقه اتصال بخش خصوصی گردشگری و گردشگران را ایفا می‌کنند و وظیفه جهت‌گیری، برنامه‌ریزی و تعیین خط مشی و نقشه راه توسعه گردشگری را بر عهده دارند.

سرپرست معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با بیان اینکه کار کارشناسی از بدنه اجرا استخراج می‌شود، تصریح کرد: دستور کار جلسات کارگروه گردشگری توسط دبیرخانه کارگروه که بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعیین می‌شود و نمایندگان ادارات مرتبط با دستور کار جلسه به ارائه پیشنهاد و راهکار درباره موضوع می‌پردازند.

 فروزانی گفت: با توجه به وضعیت و ویژگی اقلیمی مناسب شهر شیراز گردشگری سلامت باید به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: