کد خبر: ۱۱۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
جمعی از دامداران در اعتراض به بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی و کاهش قیمت شیر مقابل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تجمع کردند.


تجمع دامداران فارس

به گزارش بیکافارس، ظهر امروز 6 دی حدود 80 نفر از دامداران استان فارس با تجمع در مقابل ساختمان جهاد کشاورزی استان فارس اعتراض خود را نسبت به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، کاهش قیمت شیرخام و عدم پرداخت به موقع مطالبات توسط کارخانجات اعلام کردند.

سید عبدالله موسوی، نماینده دامداران معترض در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: در 25 روز گذشته تمام نهاده‌های دامی مثل جو، ذرت، یونجه، کاه و سویا 30 درصد گران شده، اما قیمت شیرخام هنوز به مصوبه دولت نرسیده است.

وی با بیان دولت 3 سال پیش مصوبه‌ای داشته که کارخانجات باید شیر خام را از دامداری‌های به قیمت 1440 تومان بخرند اما هیچ کارخانه‌ای شیر را به این قیمت از دامداری‌ها نمی‌خرند و پایه شیر ما با هزار بدبختی 1250 تومان خریده‌اند، می‌افزاید: نه تنها 30 درصد گرانی نهاده‌ها را برای ما لحاظ نکرده‌اند بلکه شیر را ارزان هم کرده‌اند.

موسوی می‌گوید: ما روزی به لبنیات کشورهای دیگر نیاز داشتیم اما امروز خودمان تولیدکننده شده‌ایم چرا با این رفتارها جلوی تولید گرفته می‌شود؟ چرا دامدارها، تولیدکننده‌ها و کشاورزها این همه مشکلات دارند؟ مگر ما چه گناهی جز تولید داریم؟.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان شمشیر و سرباز مملکت هستند، می‌افزاید: تا کی قرار است ما دستمان رو جلوی خارجی‌ها دراز کنیم؟ تا کی قرار است نفت بدهیم گندم، جو، شیر و غیره بگیریم؟.

موسوی با بیان اینکه ما واحدهای پروانه‌دار هستیم و با مجوز تولید کرده‌ایم پس توقع حمایت داریم، می‌گوید: هر سال مقام معظم رهبری سال جدید را به نام تولید نامگذاری می‌کند و مدام از دولت و مسئولان می‌خواهد که از تولید داخلی حمایت کنند. واقعا نتیجه درخواست‌های مقام معظم رهبری این است که ما را به جایی برسانند که برای اعتراض به خیابان بیاییم؟

یکی از دامداران معترض می‌گوید: درخواست ما این است که شیر را به همان قیمت مصوب دولت یعنی 1440 تومان خریداری کنند اما متاسفانه زور کسی به کارخانه‌دارها نمی‌رسد و شیر را از ما به قیمت ارزان می‌‌خرند اگر هم اعتراض کنیم خرید محصولمان را متوقف می‌‌کنند.

یکی دیگر از دامداران با بیان اینکه با وضعیت فعلی ما دامداران روی هر کیلو شیر 500 تومان ضرر می‌کنیم، می‌گوید: من 150 راس گاو در واحد دامداری خود داشتم اما امسال به 80 راس رسیده است زیرا با این قیمت در حال ضرردهی هستم و برای تامین مخارج مجبور هستم که دام را بفروشم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: