کد خبر: ۱۱۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس از تلاش برای ثبت جهانی کلم پلوی شیرازی خبر داد.


کلم پلو شیرازی

به گزارش بیکافارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس سید موید محسن‌نژاد با اشاره به شرکت استان فارس در جشنواره منطقه‌ای «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» اظهار داشت: این دور از جشنواره به مدت سه روز از تاریخ 6 تا 8 دی ماه در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان گچساران برگزار می‌شود.  

وی با بیان اینکه این رویداد ملی با حضور 4 استان فارس، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره به منظور آشنایی مردم با غذاهای سنتی-محلی و پخت آنها برپا می‌شود و در این دوره اقامتگاه‌های بوم‌گردی از شهرستان‌های سپیدان، پاسارگاد، استهبان،اقلید، نورآباد ممسنی و ارسنجان شرکت می‌کنند. 

معاون گردشگری استان فارس برپایی نمایشگاه خوراک‌های سنتی، چادرهای عشایری، غرفه‌های آیین و فرهنگ استان، انتخاب غرفه برتر، مسابقه آشپزی و دوره‌های آموزشی با موضوع‌های خوراک‌های سنتی و سالم را از دیگر بخش‌های این جشنواره عنوان کرد.

وی با اشاره به مسابقه آشپزی این جشنواره گفت: 3 منو از پیش غذا، غذای اصلی، دمنوش ، دسر و نوشیدنی سنتی برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته شده بود که در نهایت منوی غذای مسابقه استان فارس شامل سالاد شیرازی، کلم پلو با ترشی شیرازی، دمنوش بابونه، حلوای پاشون و شربت انار به دبیرخانه مسابقه آشپزی جشنواره معرفی شد و در نظر است کلم پلوی شیرازی به عنوان غذای سنتی و اصیل شهر شیرا به یک برند جهانی تبدیل کنیم. 

بنا بر این گزارش، دوره قبل این جشنواره در تاریخ 25 تا 27 آذر ماه سال 95 به میزبانی استان فارس در باغ ملی شیراز برگزار شد که به نقل از معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس مورد استقبال بیش از 30 هزار نفر بازدیدکننده قرار گرفت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: