جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۳۴:۳۶
آخرین اخبار
گزارش
حضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
روابط عمومی و تبلیغات
boletحضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
اسفندیار احمدی نژاد
جلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
روابط عمومی و تبلیغات
boletجلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
اسفندیار احمدی نژاد
یادداشت و گفتگو
شهدای شاخص سال 1399
فرهنگی هنری ناحیه پاسارگاد:
boletشهدای شاخص سال 1399
شهید شاخص سال 1401
boletشهید سعید جعفری
شهید امین بهاری سعدی
یاد شهدا با ذکر صلوات شهید امین بهاری سعدی
boletشهید امین بهاری سعدی
کد خبر: ۱۱۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
معاون فرهنگی سپاه کشور در جمع مردم پاسارگاد:
معاون فرهنگی سپاه کشور گفت: در سال 88، مردم ایران بعد از یک انتخابات پر شور، ناگهان چشم باز کردند و دیدند که تمام مقامات بلند پایه کشور دارند مردم را به سمت اغتشاش راهنمایی می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی ناحیه :سردار نقدی معاون فرهنگی سپاه کشور در همایش بصیرت در جمع مردم شهرستان پاسارگاد ضمن تبریک ایام دهه بصیرت و نهم دی ماه گفت: نهم دی ماه حماسه بزرگ و ماندگار در تمام تاریخ است که ملت ایران بصیرت خودشان را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: در سال 88، مردم ایران بعد از یک انتخابات پر شور، ناگهان چشم باز کردند و دیدند که تمام مقامات بلند پایه کشور دارند مردم را به سمت اغتشاش راهنمایی می‌کنند.

 سردار نقدی ادامه داد: آنها ادعا می کردند که تقلب شده است و پایبند به قانون هم نبودند و  راضی هم نشدند که از طریق قانونی پیگیر شوند، هر چند که رهبر بزرگوار هم جلساتی با آنها داشتند.

وی افزود: بارها از طریق مراجع قانونی کشور گفته شد که اگر تقلب شده باشد، بازشماری آرا صورت می گیرد و برای هرچیزی راه قانونی دارد و مسیر مشخصی دارد، اما گوش نکردند و به راه اشتباهشان ادامه دادند.

فرمانده سابق بسیج کشور اضافه کرد: در آن شرایط غبار آلود برای مردم پیدا کردن راه بسیار سخت بود چرا که در آن غبار حق و باطل در هم آمیخته شده بود و افراد زیادی که سالها اسم و رسمی  داشتند و مورد احترام مردم بودند، به یک باره یک راه دیگر نشان می دهند که راه غلط و اشتباهی بود.

سردار نقدی بیان داشت: نهم دی ماه مسئله  بسیار بزرگی است و روز حماسه بود و واقعاً یک یوم الله است.

وی اظهار داشت: خدای متعال در قرآن ریشه بصیرت را تقوا می داند، بصیرت برمی گردد به گرایش های انسان، انسانهایی که سال‌های طولانی دلشان را به امام حسین(ع) دادند که سرچشمه‌ی واقعی بصیرت است،قطعا راه را گم نمی کنند و نخواهندکرد.

 سردا نقدی گفت: وقتی بصیرت وجود نداشته باشد و در دلت کسی یا کسانی جز اهل بیت وجود داشته باشند،این مسئله به جایی می رسد که در روز  عاشورا به امام حسین جسارت و به ساحت مقدس آن امام هتک حرمت می شود.

معاون فرهنگی سپاه کشور ادامه داد: همانطور که گفته شد برای داشتن بصیرت باید تقوا داشت و دلی که عدالت را دوست دارد، دلی که اولیای خدا رو دوست داشته باشد، دلی که حسین و علی را دوست داشته باشد، این یک دل پاک  و در این دل تقوا و بصیرت وجود دارد.

وی ادامه داد: انهایی که در فتنه ها  راه را گم کردند دل به جای دیگر داده بودند، دل به قدرت، دل به شهرت، دل به ثروت و دل به خانه های اشرافی داده بودند.

سردار نقدی افزود: اگر در شخصی بصیرت وجود نداشته باشد مانند کسی است که در جاده راه را اشتباه می رود و هر لحظه هم از مقصد و هدف خودش دورتر می شود.

وی با اشاره به مقایسه اشتباه و غیر منصفانه زمان جمهوری اسلامی و زمان قبل از انقلاب توسط افرادی، تصریح کرد: هر چند تاریخ را خود شاهان نوشتند اما واقعیت این است که همه این تاریخ، تاریخ ظلم و تباهی و جرم بوده است، شاهان کسانی بودند که با کشتن یکدیگر و خونریزی به حکومت می رسیدند،با قتل یک پادشاه دیگر به حکومت می رسیدند و شاهان بعدی هم به همین روش حکومت می کردند.

وی بیان داشت: یک سلسله و یک حکومت شاهنشاهی با جنایت و قتل شروع می شود و این سلسله به ترتیب و فقط به صرف اینکه فرزند پادشاه هست، ادامه پیدا می کند.

معاون فرهنگی سپاه کشور افزود: واقعیت این است که تمام حکومت شاهان، سیاه، تباه و با  جور و ظلم  بوده است.

وی ادامه داد: حالا بعضی ها در بی انصافی رکوردزنی می کنند و این نظام  را با رژیم گذشته مقایسه می کنند.

سردار نقدی گفت: در رژیم گذشته،۷۰ درصد مردم طبق  آمار خود رژیم شاهنشاهی در روستا زندگی می کردند و اما روستا کجا بود؟جایی که نه برق داشت، نه آب داشت و نه خانه بهداشت  ونه مدرسه و نه راهی برای تردد.

وی بیان داشت: آن  30 درصدی هم  که در شهر بودند در اطراف شهری مثل تهران در حلب آباد زندگی می کردند، حلب آبادی که دیوارش حلب یود و سقفش پلاستیک.

وی بیان داشت: در همان زمان شاه کشورر، ۱۸ کاخ در داخل ایران داشت که فقط کاخ سعدآباد ۱۱۰ هکتار مساحت داشت، به جز کاخ هایی که در سوئیس،لندن و امریکا  وجود داشت و جزیره ای که در اسپانیا خریده بود، قبل از انقلاب شاه یک کشور بیشتر از هزار هکتار فقط زمین های کاخش بود.

سردار نقدی افزود: حالا این را مقایسه کنید با امامی که یک خانه داشت، خانه ای که خیلی از ماها حاضر نیستیم در آن زندگی کنیم، بی انصافی و بی بصیرتی و نفهمی از کجا حاصل می شود که یک انسان اینقدر نفهم باشد که اینطور مقایسه ای انجام دهد.

رئیس سابق بسیج کشور ابراز داشت: شاه در سوییس، کاخ زمستانی داشت و زمستان ها  دو ماه به آنجا می رفت در آنجا ورزشگاه و پیست اختصاصی برای خودش  راه انداخته بود، به طوری که پایتخت زمستانی ایران لقب گرفته بود.

وی اضافه کرد: منشی سفیر سوئیس در آن زمان در خاطراتش می نویسد: روزی شاه برای مداوای بیماری پوست دستش نیاز به  پمادی داشت و به همین خاطر با یک هواپیمای اختصاصی سوئیس به لندن رفت و  پماد را از لندن خریداری کرد و این در صورتی بود که 99 درصد مردم ایران، هواپیما را از نزدیک ندیده بودند و سوار نشده بودند.

وی افزود: این بی انصافی است که مقایسه شود آن زمان و با زمان جمهوری اسلامی و اینها  از دل سپردگی های غلط به شاهان که یکی از یکی دیگر از آن ظالم تر بودند، نشات می گیرد.

معاون فرهنگی سپاه کشور گفت: کسی در زمان شاه نمی توانست انتقاد کند  و اگر هم این کار را انجام می داد، زندانی  شدن عادی ترین اتفاقی بود که برایش می‌افتاد و اگر ادامه پیدا می کرد، اعدام می شد.

سردار نقدی بیان داشت: تمام هیئت دولت آن زمان را، آمریکا و انگلیس تعیین می‌کرد به طوری که  دوشنبه هر هفته صبح ها با سفیران امریکا ملاقات می کرد و آنها به شاه خط می دادند و او هم بدون کم و زیادی اجرا می کرد.

رئیس سابق بسیج کشور بیان داشت: در آن زمان، 6 میلیون بشکه نفت  تولید و از کشور ما می بردند و اغلب مردم کشور در گرسنگی و بی سامانی به سر می بردند.

سردار نقدی تصریح کرد: آیا اگر ما علیه سلسله شاهان داریم حرف می زنیم یعنی اینکه افتخاری نداریم؟ ما انسانهای دوست داشتنی در تاریخ زیاد داریم،کاخ ها افتخار ما نبوده و نیستند، کاخ هایی که با تلاش و زجر دادن مردم ساخته شده  است و با شلاق و آزار و اذیت مردم بنا شده است.

 وی بیان داشت: افتخار تاریخ ما مبارزانی هستند که برای آزادی و عدالت می‌جنگیدند، قرآن به ما یاد می دهد که در تاریخ چه گذشته است و چه طور باید تاریخ بنویسیم،تاریخ ما تاریخ ابراهیم  و موسی و پیامبران است، تاریخ زرتشت و پیامبران الهی  است.

سردار نقدی گفت: ما پیرو شاهان نیستیم، تاریخ 2500 ساله طاغوت شاهنشاهی برای ما افتخاری ندارد و ظلم کردند و ما باید به علما و مبارزین آزادی خواه تاریخ کشورمان افتخار کنیم.

وی ابراز داشت: خود مورخان شاهان می نویسند که فلان  آقای شاه، ۱۲هزار زن داشت، هر زن زیبایی را در هر جایی ایران که می دید، جمع می کرد که بعد از آن جریان، مزدک در برابر آنها قیام کرد و گفت زن ها را باید برگرداند به خانواده شان  و یک سری روحانیان درباری فتوا دادند که این کافر شده  و می گوید که باید زنان اشتراکی شوند و فتواهای دروغ بر علیه مزدک در تاریخ نوشتند.

سردار نقدی بیان داشت: شما در همین منطقه پاسارگاد  آقای گئومات را دارید، آقای گئومات یک عدالت خواه بوده و بر علیه شاهان هخامنشی عدالت خواهی می کرده است. به خاطر همین گوشش رو می برند و بعد استفاده می کند و وقتی کمبجویه حمله می کند  و مردم  شکستش می‌دهند، گئومات خودش را به جای پسر آن می زند و بر اریکه قدرت می نشیند و شروع می کند به تقسیم اموال و اعلام می کند که مالیات ها را برای سه سال می بخشم و مردم از این خبر خوشحال می شوند.

وی ادامه داد:  اگر بنا هست برای کسی افتخار کنیم برای مزدک و گئومات باید افتخار کنیم و به سربداران باید افتخار کنیم، به میرزا کوچک‌خان باید افتخار کنیم، رضاخان و شاهان قاجار که فقط حرمسرا می دانستند افتخاری ندارند!

سردار نقدی گفت: رضاخان روزی که می خواست از این کشور برود،  ۶۵ هزار  سند و املاک مردم با عتیقه را به زور گرفته و می خواست با کشتی با خودش ببرد  و همین هایی که امروز در موزه های اروپا هست،همان عتیقه ها و املاک کشور است.

وی افزود: هنر این کاخ ها جالب است و باید این هنر را معرفی کنیم، که  مردمان آن زمان با ابزار و دست این سنگ ها ونقش ها را طراحی می کردند.

معاون فرهنگی سپاه کشور تاکید کرد: کاخ های شاه را باید به عنوان عبرت نگه داریم تا این مردم ببینید که اگر شاه هم باشی، اینطور بلایی سرت می اید و روزی خاک خواهی شد.

وی اظهار داشت: این چه افتخار دارد که کتابهای تاریخ  آن زمان که توسط دوستداران کورش هم نوشته شده می گوید آقای کورش، پدربزرگ خودش را کشت تا به قدرت برسد.

سردار نقدی گفت: قرآن  در سوره نمل آیه 34  می فرماید: پادشاهان وقتی که وارد یک شهری می شوند آنجا را به فساد می کشند، امام خمینی(ره) هم می فرمایند: همه فسادها زیر سر رژیم شاهنشاهی بود و از اول تاریخچه رژیم شاهنشاهی تا به امروز هرچه مفسده بوده است، رژیم شاهنشاهی را ایجاد کرده است و اساساً اسلام با اساسی شاهنشاهی مخالف است.

رئیس سابق بسیج کشور افزود: کسانی که در طول تاریخ به پدران  و مادران ما شلاق زدند، زور گفتند، ظلم کردند و حرمسراها بنا کردند، چه افتخاری دارند که بخواهیم به آنها افتخار کنیم.

وی بیان داشت: راهنماهای گردشگری که در این منطقه هستند در کنار این کاخ ها از عاقبت شاهان و ستمگران بگویند، باید اینها را به عنوان عبرت یاد کنند نه به عنوان جلال و شکوه و این بصیرتی است که از پاسارگاد باید به تمام دنیا صادر شود.

معاون فرهنگی سپاه کشور گفت: این ظالمانی که امروز در یمن کشتار می کنند، امریکایی که در منطقه در سوریه و عراق مردم مظلوم را می کشد و از کشتاری که شاهان می کردند بفهمیم که این ها با مردم چه کردند.

وی گفت: داریم می بینیم که رهبر بزرگوار و معظم چگونه ساده زندگی می کنند،مانند کسی که یک زندگی عادی در شهرستان دارد، امام بزرگوار چه طور زندگی می کردند، الان که منزل امام را می بینند تعجب می‌ کنند که کسی که دنیا را به هم ریخت و بزرگترین  انقلاب را به وجود آورد، چه طور زندگی می کرده است.

معاون فرهنگی سپاه کشور گفت: مردم ما در راه دفاع از حقیقت، در راه آزادی شهید دادند، جانباز دادند.

سردار نقدی اظهار داشت: می گویند، فساد تمام  کشور را گرفته است و از زمان قبل بدتر شده است، آیا این حرف حساب  است؟ هم اکنون درکشور ما با فساد  مبارزه می شود، برای فساد پرونده تشکیل می دهند، آیا این حرف درست است که بگوییم،اگر در زمان امیرالمومنین استاندار رشوه گرفته بود  و امیرالمومنین هم به شدت برخورد می کردند، نظام امیر المومنین سرافکنده است؟

وی گفت: خوشبختانه در بحث فسادهای اقتصادی پیگیری خوبی صورت گرفته است و سرافکندگی برای کسی است که فساد کرده باشد و نظام به وظیفه اش که برخورد قانونی وقضایی است عمل کرده است.

سردار نقدی اظهار داشت: در تمام ۵۰ سال  حکومت پهلوی آنها رسوای فساد بودند، یک پرونده برای فسادها درست نشد با وجود اینکه فساد از سر  و کله آنها بالا می رفت، قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر بودند، چمدان های مواد مخدر که برای فرح بود و در فرودگاه گرفتند با سفارش شاه آزاد شد  که خبرش در روزنامه‌های اروپایی دست به دست می شد، اما هیچ گاه پرونده ای برای این فسادها تشکیل نشد!

فرمانده سابق بسیج کشور ابراز داشت:ماشین های الماس نشان شاهزاده های سعودی از کجا آمده است، آیا غیر از فساد است؟ برای  آنها یک پرونده هم درست شده است؟

وی بیان داشت: اگر دزدی صورت بگیرد و پرونده ای برایشان تشکیل نشود ما باید سرافکنده شویم!آن کسی که دزدی کرده باید سر افکنده شود!نظام باید رسیدگی کند، اگر نظام رسیدگی نکرد آن وقت نظام سرافکنده می شود ولی اگر رسیدگی کرد باید به این نظام افتخار کرد که جلوی مفسدین می ایستد.

وی افزود: وقتی یک قاضی، پرونده شخصی که دو هزار میلیارد تومان اختلاس کرده را رسیدگی می کند، یعنی آن قاضی فرد سالمی است، چرا که شخصی که این مقدار اختلاس کرده قطعا صد میلیارد تومان رشوه پیشنهاد داده است،اما قاضی وقتی حکم اعدام را صادر می کند این یعنی سلامت در آن محکمه وجود دارد.

سردار نقدی اضافه کرد: باید نظامی که جلوی مفسدین را می گیرد حمایتش کنیم و نگوییم که این پرونده سیاسی است، بالاخره کسی که دزدی های اینچنینی می کند با سو استفاده از بعضی وابستگی ها و نسبت هاست و عده ای شروع می کنند به جنجال و اعلام می کنند که این دستگیری سیاسی بود.

این مقام مسول گفت: بعضی از اشخاص به قول حضرت آقا یک دهه اختیار مملکت دستشان بوده است، حتی یک پرونده هم به دستگاه قضایی ندادند، یک مفسد بزرگ هم معرفی نکردند، الان دلسوز مردم شدند که خیلی عجیب است و باید به آنها گفت زمانی که خودت رئیس بودی چه کردی برای مبارزه با مفسدین؟به خاطر اینکه ترس از رای دارید که مبادا رای شما ریزش کند هیچ برخوردی با مفسدین نمی کنید و وقتی از مسولیت کنار می روید، می شوید دلسوز مردم! و این یعنی بصیرت که حرفهای کسی را به راحتی باور نکنید.

وی ادامه داد:کسی که رئیس قوه مجریه است، همه تخلفات را می تواند رصد کند، و وظیفه اش دفاع از حقوق مردم است،مبارزه با مفسدین است.

معاون فرهنگی سپاه کشور گفت:  مردم به شما رای دادند که بر سر کار بیایید از حقوقشان دفاع کنید،انگار کسی جلویشان را گرفته است، اون فلان آقایی که می گوید من می خواستم فلان مسول را عوض کنم، نگذاشتند، خب بگویید چه کسی نگذاشته است؟ حالا که حرف های ضد ونقیضی می گویید، کارتان ندارند و در واقع مراعات شما را می کنند، تا موقعی که در مسند هستید باید جوابگو باشید.

سردار نقدی بیان داشت: بعضی ها هم دنبال ریاست مادام العمر هستند، دلشان می خواهد همیشه رئیس باشند، بروید بعد از ریاستتان کتاب بنویسید و ما امروز بصیرت می خواهیم، فتنه ها جدید و به روز شده اند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: