کد خبر: ۱۱۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
مدیرکل امداد امام خمینی (ره) فارس خبرداد:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس از توزیع ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار اشتغال در میان مددجویان کمیته امداد استان خبر داد.


محمد بذرافشان گفت: یکی از اولویت‌های اساسی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)؛ توانمندسازی و اشتغال خانواده‌های تحت پوشش بوده است و با تعامل بسیار خوب کمیته امداد استان با دستگاه های اجرایی بویژه بانک های استان و شهرستانها نیز استان فارس در زمینه جذب اعتبارت بانکی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه اشتغال در میان مددجویان توزیع شد و امسال کل اعتبارات اشتغال ۲۲۵ میلیارد تومان است که از ۱۵ میلیون تومان بانکی به ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل‌کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: هر مددجو سرپرست خانوار بین ۵۰ تا ۱۵۰میلیون تومان و در برخی طرح‌های دانش بنیان از ۷۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان با رویکرد کارآفرینی و اشتغالزایی از این اعتبارات استفاده می کند، بدین صورت که در ابتدا ۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات به سرپرست خانوار پرداخت می‌شود و اگر سرپرست خانوار بتواند ۵ نفر به عنوان متقاضی کار را جذب و بیمه کند نیز به ازای هر نفر ۲۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

بذرافشان در ادامه افزود: تا به امروز ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار اشتغال در میان مددجویان کمیته امداد توزیع شده است و این درحالیست که اعتبار اشتغال در سال گذشته ۱۰۴ میلیارد تومان در ۱۲ ماهه سال گذشته بوده ولی در ۹ ماهه امسال فقط ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار توزیع شده است که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته شاهد بوده ایم.

وی تاکید کرد: کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) علاوه بر حمایت های مالی نیز خدمات آموزش رایگان، مشاوره و … را به خانواده های تحت پوشش ارائه می دهد و امروز مددجویان زیادی با استفاده از اعتبارات اشتغال و حمایت های کمیته امداد در صنایع مختلف گردشگری ، خدماتی ، صنایع دستی و صنعتی، کشاورزی و دامداری مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: بحث پنل های خورشیدی یکی از کارهای مهمی است که امداد فارس دنبال می کند، ۲۲۵ طرح وارد مدار شده است و یکی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی بحث پنل های خورشیدی است که کمک به تولید برق می کند و خانواده ها می توانند درآمد پایدار و سالم را از این طریق کسب کنند.

بذرافشان بیان کرد: کمیته امام خمینی لامرد در جذب مشارکتهای مردمی جزء ده شهرستانهای اول استان فارس است و در بحث اشتغال جزء  ۵ شهرستان اول استان است و ظرفیت های بسیار خوبی در شهرستان لامرد باتوجه به اعتقاد راسخ مردم متدین و ولایت مدار وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سایت انرژی بر لامرد یک فرصت استثنایی برای اشتغال جوانان است و نشستی با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد برگزار شد و با تعامل بسیار خوبی که ایجاد شده از ظرفیت نیروهای نخبگان تحت پوشش کمیته امداد در این سایت استفاده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در پایان گفت: مستمری خانواده ها در قانون برنامه ششم توسعه دو برابر شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: