کد خبر: ۱۱۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
در دیدار از نخبگان مطرح شد :
افضلی اذعان کرد : طرح جدیدی را داریم که در دنیا بی نظیر است . ان هم تولید تیغه تیتانیوم دستگاه های برش است ، این تیغه در صنعت هواپیمایی استفاده می شود و با توجه به اینکه کلیه دستگاه های موجود در لاستیک بارز آلمانی هستند اما همین کشور نیز تکنولوژی ساخت تیغه برش تیتانیومی را نداشت اما کارخانه بارز کرمان که هر ماه باید هزینه گزافی جهت خرید این تیغه را می پرداخت ، اکنون توسط نخبگان بسیجی اش تکنولوژی ساخت ان را به دست آورده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری ، حسین باقری از طرح های نخبگان بسیج کارگری کارخانه بارز کرمان در راستای اقتصادی مقاومتی بازدید کرد.

فرمانده بسیج کارگری در یک جلسه با 9 نخبه کارخانه لاستیک بارز که طرح های اقتصاد مقاومتی در راستای تولید و کاهش هزینه  تولید و ضایعات کارخانه را اجرا و سبب کاهش هزینه های ارزی زیادی برای این واحد تولیدی شده  بودند را از نزدیک مورد واکاوی و بازبینی قرار داد 

شایان ذکر است که کارخانه لاستیک بارز 9 طرح و طراح را به جشنواره نخبگان بسیج کارگری نیز  معرفی کرده است .

یکی از طراحان موفق این کارخانه به حسین باقری توضیح داد : بزرگترین مشکل کارخانه بارز در بخش بم بوری یا همان ساخت لاستیک است ، این دستگاهها شامل گیربوکس،موتور و واحد رایانه ایی یا درایو کنترل است ، و مانند چرخ گوشت عمل می کند لذا این دستگاه هر چند .قت یکبار نیازمند اپدیت شدن با کد رمز های جدید از سوی کارخانه سازنده می باشند که هر چند ماه یکبار باید هزینه کرزی زیادی را می پرداختیم تا چند کد رمز را کارخانه سازنده دستگاه به ما بدهد این عمل بیشتر شباهت به عمل پزشک قدیمی بود که برای دریافت ماهانه گوشت خانواده اش حاضر نبود استخوان را از چشم قصاب خارج کند  .

افضلی ادامه داد : با تکیه بر توان و فکر داخلی توانستیم قفل درایو های بم بوری را شکسته و آنان را ازاد کنیم تا دیگر گیربوکس به علت خطای به علت کد رمز ها از کار نایستد این امر نه تنها در مقابل خروج ارز ایستاد بلکه کار ما را راحت کرد زیرا کارخانه سازند ه دستگاه به واسطه تحریم ها سعی کرده بود تا ما را در مضیقه قرار دهد .

افضلی اذعان کرد : طرح جدیدی را داریم که در دنیا بی نظیر است . ان هم تولید تیغه تیتانیوم دستگاه های برش است ، این تیغه در صنعت هواپیمایی استفاده می شود و با توجه به اینکه کلیه  دستگاه های  موجود در لاستیک بارز آلمانی هستند اما همین  کشور نیز تکنولوژی ساخت تیغه برش تیتانیومی را نداشت اما کارخانه بارز کرمان که هر ماه باید هزینه گزافی  جهت خرید این تیغه را می پرداخت  ، اکنون توسط نخبگان بسیجی اش  تکنولوژی ساخت ان را به دست آورده است .

حبیبی پور دیگر نخبه کارخانه بارز گفت : طرح ما ساخت دستگاهی در جهت خرده گیری در لاستیک می باشد زیرا در حین ساخت لاستیک همیشه در گوشه های ان ضایعاتی وجود دارد که سبب می شود زیبایی کار را از بین ببرد لذا این دستگاه مانند دستگاه پارچه بافی ، لاستیک آماده شده را رفو می کند و چهره زیبا تری به لاستیک داده و از ضایعات اضافه نیز جلو گیری می کند .

دیگر طراح بارز گفت : دنده کلان گیر پرس پخت را ساخته ایم :  در کلان گیر ها دسته های غیر ثابتی بودند که با شکست آنها مرتب باید از خارج از کشور خریداری می کردیم اما با تولید بوش ها و بازوهای برنجی این هزینه را از کارخانه حذف کرده و البته دوام دستگاه ها را نیز بالاتر برده ایم و دیگر نیاز به تعویض کوتاه مدت نداریم .

عربنژاد دیگر نخبه بارز کرمان گفت : ربات اتشنشان از بهترین و پر کار برد ترین طرح های اطفاء حریق است ، این ربات قابلیت حمل مصدوم و انواع عامل های خاموش کننده اطفاء حریق در محیط هایی که امکان حضور آتشنشان وجود ندارد ، را فراهم  می سازد ، این رباط با قابلیت فیلم بردای و عکس برداری از موقعیت مورد حریق می تواند جهت تکمیل اطلاعات و حجم آتش سوزی و یا مصدومان احتمالی اطلاعات دقیقی را به اتش نشانان ارائه دهد .

شایان ذکر است از این رباط در پدافند غیر عامل کارخانه بارز نیز استفاده شده است .

انتهای پیام /ر

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: