کد خبر: ۱۱۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری:
نابودی وهابیت و آل‌سعود محقق خواهد شد












به گزارش تنویر استهبان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان تهران، آیت‌الله محسن قمی امشب در یادواره 2797 شهید دفاع مقدس و چهار شهید پیشگام انقلاب اسلامی در شهر ری اظهار داشت: منطقه ری منطقه‌ای ولایتمدار است که همواره در خط مقدم انقلاب حضور داشته؛ ری، منطقه‌ای است که به تعبیر بزرگان حلقه وصل قم به تهران در طول تاریخ مطرح بوده است.

وی تصریح کرد: در این منطقه، بزرگان تاریخ، علم، ادب، دین و اسلام مدفون هستند و خانواده‌هایی با سه شهید به بالا پیدا می‌شود.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: استان تهران بر اساس محبت اهل‌بیت (ع) استوار مانده است؛ شکل‌گیری شهر به گونه‌ای بوده که در جنوب آن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و در شمالش امامزاده هاشم (ع) و در شمال‌شرقی آن، امامزاده جعفر (ع)، در بازار پامنار امامزاده سیدعلی (ع) و در نقطه مرکزی تهران، 12 امامزاده وجود دارد و در کل 235 امامزاده واجب‌التعظیم و علمای بسیار زیادی در تهران زاده و مدفون شدند.

روح ولایت‌مداری مردم در اغتشاشات رخ‌داده بسیار عالی تجلی کرد

معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری مطرح کرد: روح ولایت‌مداری مردم در مقابله با اغتشاشات رخ‌ داده بسیار عالی تجلی کرد و درست است که مردم دچار مشکلات اقتصادی، معیشتی، ازدواج، بیکاری و اعتیاد هستند؛ اما وقتی احساس کردند اعتراض به این مسائل از محدوده اعتراضات صنفی بالاتر رفته و رنگ و بوی سیاسی پیدا کرده است، به میدان آمدند.

قمی اضافه کرد: مردم وقتی دیدند که ترامپ از معترضان حمایت می‌کند، خودشان مقابل اغتشاشگران و دشمن ایستادند و نیازی به ورود بسیج، سپاه، نیروهای امنیتی و ... نبود.

وی اظهار داشت: تهران به‌ عنوان بزرگ‌ترین پایتخت شیعه در جهان محسوب شده و دشمنان زیادی دارد.

دشمن در تلاش است

معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: دشمن در تلاش است و چنین اظهار می‌کند که مردم تهران سطح مذهبی و دینی بالایی ندارند؛ اما باید بدانیم که با وجود مشکلات فرهنگی، اسکلت‌بندی این استان بر پایه ولایتمداری است.

قمی اظهار داشت: 20 هزار کانون قرآنی و 18 هزار هیأت مذهبی ثبت‌شده در تبلیغات اسلامی، در استان تهران فعالیت می‌کنند؛ پس نگذاریم تهران مصادره شود.

وی تصریح کرد: استان تهران به معتقدان به انقلاب اسلامی تعلق دارد و مناسبت‌های مذهبی معرف هویت مذهبی مردم است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری اضافه داشت: شهدا با اولین قطره خون ریخته شده خود تمام گناهانشان بخشوده شد؛ مگر آنکه قرض و دینی داشته باشند.

شهدا تنها متعلق به خودشان نیستند

قمی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های شهادت این است که خداوند جانشین و نگهبان شهدا در خانه و اهل‌بیت (ع) می‌شود و هرکس خانواده شهدا را خشنود کند، خداوند را خشنود کرده است.

وی تصریح کرد: شهدا تنها متعلق به خودشان نیستند؛ بلکه به تاریخ تعلق دارند. آنان آمدند تا به مردم بگویند که ما برتر از آن هستیم که تاریخ ما را بسازد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: پدران و فرزندان شهدا جنگیدند تا امروز فرهنگ مقاومت تا آن‌سوی مرزها فراتر رود.

فرهنگ شهادت و مجاهدت در جهان به‌ سرعت شیوع پیدا کرد

قمی تشریح کرد: با همین فرهنگ مقاومت که برگرفته از فرهنگ شهادت بود، می‌بینیم رنگ منطقه تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: در گذشته سپاه و بسیج با همین فرهنگ شهادت شروع به مبارزه کردند؛ اما امروز شاهد آن هستیم که در عراق، مردم همان شعارهایی را سر می‌دهند که ما در ایران سر می‌دهیم.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: جبهه مقاومت در سوریه، یمن و لبنان همین روند را پیش می‌گیرد؛ امروز مردم شاهد گسترش این نیروهای نظامی در جهان هستیم؛ فرهنگ شهادت و مجاهدت در جهان به‌ سرعت شیوع پیدا کرد.

وی افزود: وضع عربستان امروز اسفناک است؛ عربستان به این خیال است که امنیت از بیرون خریداری می‌شود و با چند صد میلیارد دلار امنیت را از ترامپ می‌خرد؛ اما در مقابل می‌بینیم که ترامپ آنان را گاوهای شیردهی برای دوشیدن می‌داند.

قمی ادامه داد: وضع الآن عربستان و شکست‌های پی‌درپی آن در لبنان، عراق، سوریه و به‌ زودی در یمن و مشکلاتی که با قطر پیدا کرده است، نشانه‌هایی از شکست در پرونده‌هایی مانند اردن، سودان و تونس بوده که آشکار شده است.

نابودی وهابیت و زوال آل‌سعود زودتر از آنچه فکر می‌کردند، محقق خواهد شد

معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: نابودی وهابیت و زوال آل‌سعود زودتر از آنچه فکر می‌کردند، محقق خواهد شد و تمام این پیروزی‌ها را مدیون فرهنگ شهادت هستیم.

وی تصریح کرد: اولین فردی که در تاریخ عنوان کرد یاد شهدا زنده نگه داشته شود، حضرت فاطمه الزهرا (س) بود؛ همچون خانواده نبوت که از تربت سیدالشهدا (ع) پسرش حمزه برای خودش تسبیح ساخت تا با آن ذکر بگوید.

قمی گفت: امام سجاد (ع) نیز از تربت پدرش مهر نماز درست کرد؛ چون زنده نگه داشتن یاد شهدا به تعبیر امام (ره) از خود شهادت ارزشش بیشتر است و امتداد آنان را در تاریخ نشان می‌دهد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: در هیچ جای جهان جز ایران پدر چهار شهید نمی‌گرید، برای اینکه او چرا به شهادت نرسیده است.

قمی بیان داشت: برخی از مادران و پدران شهدا اجرشان اگر از خود شهدا بیشتر نباشد، کمتر نیست.

وی تصریح کرد: مادران شهدا با تحمل این همه رنج و سختی امتداددهنده راه حضرت زینب (س) و حضرت زهرا (س) هستند که جز زیبایی هیچ چیزی دیگری در راه شهادت نمی‌بینند.

نام:
ایمیل:
* نظر: