کد خبر: ۱۱۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
جوکار در کارگاه آموزشی زلزله و مدیریت بحران بسیج فرهنگیان نی ریز: با بیان اینکه 50 درصد امدادگران در 24 ساعت اولیه، خود مردم و بسیجیان هستند خواستار آموزش و آگاهی بیشتر آنها شد
فرسوده بودن بیش از 70 درصد بافت شهری و روستایی شهرستان نی ریز
به گزارش روابط عمومی بسیج فرهنگیان نی ریز،
کارگاه آموزشی زلزله و مدیریت بحران به منظور آمادگی بیشتر بسیجیان فرهنگی در هنگام وقوع بلایای طبیعی در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش نی ریز برگزار شد.
این کارگاه آموزشی یکروزه با حضور احمد قره چاهی مدیرآموزش وپرورش ، خواجه زاده مسئول بسیج فرهنگیان و جمعی از سرگروه های حلقه های صالحین برگزار شد.
علی رضا جوکار مسوول جمعیت هلال احمر شهرستان نی ریز در ابتدای این کارگاه آموزشی ضمن بیان مطالبی درباره پیشگیری درهنگام  وقوع زلزله و لزوم  تشکیل ستادبحران در سطح شهرستان گفت: مهم‌ترین نگرانی مسئولین قرار داشتن شهرستان نی ریز بر روی گسل زلزله و همچنین فرسوده بودن بیش از 70 درصد بافت شهری و روستایی است .
وی افزود بعد از حادثه بم به دستور مقام معظم رهبری 14 کار گروه برای مواقع وقوع زلزله و حوادث غیرمترقبه تشکیل شده است تا خدمت رسانی سریع و کارآمدانجام شود.
رئیس جمعیت هلال احمر افزود: برنامه ریزان شهری باید قبل از وقوع حادثه راهکارهایی برای پیشگیری از آسیب های احتمالی هنگام بروز بحران اتخاذ کنند و مسوولین با در اختیار قرار دادن زمین و امکانات وتجهیزات برای جابجایی ساکنین، فراهم نمودن تسهیلات کم بهره جهت مقاوم سازی، افزایش مانورهای زلزله در مدارس، و لزوم وجود یک امدادگردر هر خانواده  اقدامات اولیه را فراهم تا در هنگام وقوع زلزله مردم کم ترین آسیب ها راببینند.
وی با بیان اینکه 50 درصد امدادگران در 24 ساعت اولیه، خود مردم و بسیجیان هستند خواستار آموزش و آگاهی بیشتر آنها شد.
 در پایان خواجه زاده مدیر بسیج فرهنگیان از همکاری مدیرآموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر که در برگزاری این کارگاه آموزشی با بسیج فرهنگیان همکاری نمودند، تقدیر وتشکر نمود.
نام:
ایمیل:
* نظر: