گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۱۱۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کوشکی:
معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس در سالروز تاسیس بسیج رسانه فارس بر این نكته تأكید كرد كه كتب الهی مفصل ‌ترین و زیباترین رسانه‌ای هستند که خداوند برای بشر ارسال کرده است و رسانه در طول تاریخ وجود داشته است.

به گزارش روابط عمومی بسیج رسانه فارس ، سعید کوشکی، معاون هماهنگ‌ کننده سپاه فجر فارس امروز، ۲۱ دی‌ماه در مراسم سالروز تشکیل بسيج رسانه فارس که در تالار غزل شیراز برگزار شد، با تصریح اینکه همراه کردن مردم بسیار سخت است، گفت: سخت‌ترین کار مقام معظم رهبری این است که اجازه ندهد این پرچم امیدی که در دل‌های مومنین سراسر عالم ایجاد شده است، دچار تزلزل شود.
وی با طرح این سئوال که رسانه چیست، گفت: کتب الهی مفصل‌ترین و زیباترین رسانه‌ای هستند که خداوند برای بشر ارسال کرده است ضمن اینکه باید بدانیم رسانه تنها متعلق به جامعه امروز نیست بلکه در طول تاریخ وجود داشته است.
کوشکی با یادآوری اینکه همه ما به شکلی رسانه هستیم، گفت: رسانه در گام نخست متعلق به خداست پس هر که در این رسانه درست رفتار نمی‌کند به بهترین نعمت الهی خیانت می‌کند و هرکس بر مدار تعریف شده الهی حرکت می‌کند دارد بندگی و عبادت خداوند می‌کند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس با بیان اینکه رسانه امروز پرقدرت‌ترین عامل حیات بشر است، گفت: توسعه و پیشرفت، امضحلال، درماندگی، وابستگی و استقلال همه در دل رسانه می‌جوشد. رسانه هم هویت‌بخش و هم هویت‌زداست یعنی می‌تواند چیزی بگیرد چیز دیگری را جایگزین کند.
وی همچنین رسانه را هم عامل انسجام و هم عامل فروپاشی انسجام برشمرد و گفت: رسانه می‌تواند هم انسجام و سرمایه‌های اجتماعی را دچار خلأ و مسئله کرده و هم اینکه می‌تواند این‌ها را در پشت نظام قرار دهد به عنوان مثال زمانی که یک روزنامه در زمان اغتشاشات دست به انتخاب تیتر تحریک‌آمیز کند، در حقیقت دارد در فضا و زمین دشمن حرکت می‌کند.
کوشکی با بیان اینکه گاهی اوقات یک حادثه بزرگ در کشور رخ داده اما برخی از رسانه‌ها همانند این هستند که در این کشور زندگی نمی‌کنند، گفت: خداوند در کتاب خود دو گروه بیشتر معرفی نمی‌کند و گروه سوم ندارد، یک گروه رستگاران و گروه دیگر زیان‌کاران هستند و باید بدانیم که همه ما پیر می‌شویم و می‌میریم اما باید بدانیم که در کدام گروه قرار گرفته‌ایم.
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با تصریح اینکه اگر توانستید در بطن زندگی مردم زندگی کنید، رسانه مؤثر بوده و خدمت می‌کنید، به تبیین ویژگی‌های بسیجیان پرداخت و گفت: نخستین ویژگی بسیجی، این است که مؤمن است و اولین شاخصه ایمان هم نماز است.
وی، دومین ویژگی بسیجی را آمر به معروف و ناهی از منکر برشمرد و گفت: رسانه مطلوب الهی این است که معروفات را منتشر کرده و با منکرات تقابل کند و اصلاً فلسفه وجود رسانه این است که آن فرهنگ را معرفی کند لذا بسیجی آمر به معروف و ناهی از منکر است چون زایش ایمان و خروجی ایمان می‌شود امر به معروف و نهی از منکر و بسیجی این حقیقت‌ها را با هم دارد.
کوشکی با تأکید بر اینکه بسیجی حقیقت‌جو، حقیقت‌بین، حقیقت‌شنو و حقیقت گوست و آخر هم شود می‌حقیقت‌نگار، گفت: برخی‌ها گوششان بسته است یعنی چشمشان را بر حقایق می‌بندند و حقیقت پیشرفت انقلاب اسلامی را نمی‌بینند اما زمانی موضوعی را بولد می‌کنند و
۲۰۰ نفر آشوب‌گر را می‌بینند.
معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس با بیان اینكه مقابله با گرانی مطالبه مردمی و حق است اما همیشه در برخی از حوادث اگر مراقبت نشود و كنترلی صورت نگیرد، بلافاصله گروهی سوءاستفاده می‌كنند، گفت: راهبرد اساسی آمریكا و نظام سلطه این است كه می‌گوید تمرین، شكست، تجربه و طرح نو و یک عمل انجام می‌دهد اگر حاصلش شکست یا پیروزی شد تجربه کسب می‌کند و دوباره در طرح نو پیاده می‌کند.
وی یادآور شد: علت اصلی اینکه آمریکایی‌ها تاکنون در نقشه‌های خود علیه ایران موفق نشده‌اند این است كه شناخت درستی از دین و مردم و این فرهنگ عظیم ایرانی اسلامی ندارند علی رغم اینکه یک هزار مرکز مطالعات دارند.
كوشكی در عین حال نقش مردم را در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی یادآور شد و گفت: امام با مردم به پیروزی رسید و با مردم جنگ را حل کرد و مقام معظم رهبری نیز با مردم از این حوادث گوناگون عبور کرد و این مردم
۹ دی را رقم زدند چون برخی از سیاسیون غارت‌گران دین و دنیای مردم هستند.
معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس با بیان اینكه برخی از صاحبان قدرت فقط خودشان را می‌بینند و شعار مردم می‌دهند اما غارتگر دین و دنیای مردم هستند، گفت: اصل وجودی دین است که جلوی این غارتگری که هم دینی، هم قلبی و هم مادی است را بگیرد.
وی در ادامه باز هم ویژگی‌های بسیجی را برشمرد و گفت: بسیجی شجاع است و حرفش را می‌زند اما باز هم گفتن تا گفتن داریم و زمانی این گفتن جوسازی است و گاهی اوقات هم مطالبه‌گری اصحاب رسانه می‌شود جزئیات.
كوشكی با بیان اینكه مطالبه اصلی مردم این است که مسئولان در مسیر انقلاب اسلامی خدمتگزار مردم باشند، گفت: ما نمی‌توانیم هم شعار انقلابی دهیم و هم نوع تفکر و مدیریتمان، مدیریت برخاسته از دیدگاه‌های غربی باشد و نمی‌شود هم شعار مردم دهیم و هم پشت‌ درب‌های بسته برویم.
معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس به تبیین انتظارات خود از بسیج رسانه و خبرنگاران بسیجی پرداخت و گفت:‌ انتظار ما از خبرنگاران بسیجی هدایتگری و بیان مطالبات است چرا كه نمی‌توان جامعه را بدون هدایتگر پیش برد.
وی همچنین از خبرنگاران بسیجی خواست تا به روز بوده و صاحب سبك باشند و این نكته را یادآور شد: ما نمی‌خواهیم در تقابل جایی قرار گیریم بلكه می‌خواهیم کمک یار مردم باشیم و ارزش‌های نظام را تقویت کنیم.
كوشكی، مورد اعتماد و وثوق بودن رسانه را یادآور شد و گفت: بسیج برای حفظ نظام، مردم و این كشور به وجود آمده است و فلسفه وجودی آن همین است لذا خبرنگار بسیجی هم در این سه فاز حركت می‌كند و مطالبات مردم و نظام را می‌گوید.
معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس با تأكید بر اینكه ولایت، مردم و نظام همه یكی هستند، گفت: نكته بعدی خبرنگار بسیجی، عمل به هنگام و به اندازه است و كسی می‌تواند عمل به هنگام انجام دهد كه از قبلش شناخت و آمادگی داشته باشد.
وی با بیان اینكه بسیج رسانه باید افق داشته باشد، افزود: انتظار این است که بسیج رسانه جریان خود را تبیین کرده باشد و خبرنگار بسیجی بدانند جریان عملیات رسانه‌ای در بسیج رسانه این است كه بداند می‌خواهد چه چیزی را تصرف کند و کدام مسئله را بولد و بزرگ کند و به چشم آورد و برای این كار نیز باید جریان‌سازی كند.
معاون‌ هماهنگ‌كننده سپاه فجر، مردمی بودن، دشمن‌ستیزی و آرامش‌بخش بودن را از دیگر ویژگی‌های خبرنگار بسیجی برشمرد و گفت: باید باور کنیم که در دنیا دشمن داریم اما علی‌رغم همه دشمنی‌ها امروز نظام اسلامی با رهبری امام و همراهی مردم توانسته است پابر جا بماند.
وی فرمایشات مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت: معظم‌له فرمودند ما در سال
۵۷ آمریکا را از ایران خارج کردیم و در سال ۹۶ آمریکا را در منطقه به بیرون پرت کردیم به همین دلیل برای آن‌ها بسیار سخت است و امروز بن سلمان تازه به دوران رسیده، وهابی ضد دین تمام هم و غم خود را گذاشته که عربستان را فدا کند که می‌خواهد جمهوری اسلامی را نابود کند لذا اگر یک لحظه غفلت کنیم آن‌ها بهره‌برداری خواهند كرد.
كوشكی با بیان اینكه ما به عنوان سپاه در حد توان خود از بسیج رسانه پشتیبانی می‌كنیم، گفت: ما یك چاپخانه مجهز به آخرین متد روز را در شیراز نصب و راه‌اندازی كرده‌ایم و حاضریم از این چاپخانه‌ برای رسانه‌ها استفاده كنیم اما بسیج رسانه باید بررسی كند تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده بهینه كنیم البته لازم به ذكر است كه نمی‌خواهیم رقیب كسی شویم.
معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس در پایان بر این نكته تأكید كرد: تا زمانی که در مسیر دین خدا هستیم، خداوند هم حتماً پیروزی خود را نصیب مردم می‌كند و از این همه هجمه عبور خواهیم كرد به شرطی كه در مسیر الهی حركت كنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: