کد خبر: ۱۱۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: بزرگ‌ترین موانع تولید واحدهای صنعتی فارس کمبود نقدینگی، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی و معوقات بانکی است.

به گزارش بیکافارس، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، علی همتی در بازدید از شرکت دادلی (بیسکویت تینا) با اشاره به وجود واحدهای نیمه‌فعال و راکد در استان، اظهار داشت: یکی از اولویت سازمان و وزارت متبوع حفظ واحدهای موجود، همچنین شناسایی، حمایت و راه‌اندازی مجدد واحدهای نیمه‌فعال و راکد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: این امر با تامین سرمایه در گردش و یا ثابت با هدف ارتقاء ظرفیت تولید در سراسر استان که یکی از مصادیق مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است انجام می‌شود.

وی با تاکید به اینکه با هماهنگی و همکاری بخش خصوصی ضمن رفع بسیاری از نیازمندی‌ها، مشکلات بیکاری نیز کاسته می‌شود، گفت: با استفاده از تسهیلات نوسازی، بازسازی، رونق تولید، روان‌سازی صادرات و اهمیت بخشی به زنجیره تولید می‌توان دوباره واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال را راه‌اندازی کرد که این مهم در استان با همکاری فعالین اقتصادی و دستگاه‌های ذی‌ربط در حال انجام است.

همتی با اشاره به نتایج حاصل از ارزیابی و عارضه‌یابی برخی واحدهای صنعتی، بزرگ‌ترین موانع تولید واحدهای صنعتی را کمبود نقدینگی، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی، معوقات بانکی، نوسانات قیمت مواد اولیه، نبود تعادل در عرضه و تقاضا، عدم شناخت مناسب بازار هدف، فرسوده بودن و به‌ روز نبودن فناوری و خط تولید، نبود نظارت کارشناسی در مدیریت واحدهای اقتصادی برشمرد .

همتی اظهار داشت: عمده‌ترین انتظارات و درخواست‌های واحدهای صنعتی راکد، اعطای وام با نرخ بهره مناسب، استمهال بدهی‌های بانکی، کمک در حل مشکلات بازار صنایع، افزایش یارانه‌های صادراتی، تسهیل مراودات ارزی در زمینه تامین مواد اولیه و آسان‌سازی صادرات محصولات تولیدی و اعمال بخشودگی‌های مالیاتی است.

وی در پایان از بهبود فضای کسب و کار و تفویض اختیارات برخی امور صنایع به ادارات شهرستان‌ها خبر داد و اعلام کرد: برنامه آموزشی اختصاصی کارشناسان ادارات شهرستان‌ها برای راهنمایی ارباب رجوع نیز تدوین شده است.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: