کد خبر: ۱۱۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: مشوق‌هایی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان فارس پیش‌بینی شده است.

 احد فتوحی  در بازدید از مجموعه‌ دانش‌بنیان فرآورده‌های زیستی پردیس رشد مهرگان در شهرک بزرگ صنعتی شیراز، گفت: شرکت‌های دانش بنیان در صورت تمایل برای استقرار در شهرک‌های صنعتی استان فارس، امکان بهره‌مندی از تخفیف 10 درصدی در قیمت زمین یا درصد پرداخت مبلغ نقدی و کاهش آن و تسهیلاتی در اقساط را خواهند داشت. 

وی همچنین به حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از واحدهای دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی اشاره و اضافه کرد: تسهیلات مناسبی با نرخ سود پایین توسط این صندوق برای واحدهای دانش‌بنیان پیش‌بینی شده است. 

فتوحی گفت: واحدهای صنعتی که محصولات دانش بنیان تولید می‌کنند امکان بهره‌مندی از این تسهیلات برای گسترش فعالیت‌ها و افزایش تولیدات را خواهند داشت. 

وی افزود: با هدف تسهیل دریافت این نوع تسهیلات برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان، فن بازار منطقه‌ای فارس مستقر در مرکز خدمات کسب و کار و شهرک فناوری صنایع شیمیایی شهرک صنعتی شیراز به واحدهای صنعتی مشاوره رایگان می‌دهد و واحدهای متقاضی می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه مجموعه‌های دانش بنیان نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی برعهده دارند و از این جهت حمایت از آنها ضروری است. 

مدیر شرکت دانش بنیان فرآورده‌های زیستی پردیس رشد مهرگان نیز با اشاره به ظرفیت‌های این شرکت دانش‌بنیان گفت: این مجموعه در راستای تجاری سازی ایده‌های متخصصان داخلی در زمینه تولید مکمل‌های غذایی انسانی و حیوانی فعالیت خود را در شهرک صنعتی شیراز آغاز کرده است.

سید اصغر دهقان با بیان اینکه این مجموعه نخستین و بزرگترین واحد صنعتی تولید محصولات و فرآورده های زیستی استان فارس است، گفت: تولید محصولات این مجموعه بر پایه‌ نتایج تحقیقات و پزوهش‌های اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه و برخی فرمولاسیون‌های این محصولات منحصر به فرد است و نمونه‌ مشابه خارجی ندارد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: