کد خبر: ۱۱۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اعلام کرد:
به گفته مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران ،از جمعیت ۶ میلیونی سالمندان کشور بیش از ٣ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر بازنشسته که با افراد تحت پوشش بیش از ۵ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر می‌شوند، تحت پوشش و حمایت‌های بلندمدت تامین اجتماعی قرار دارند.
به گزارش بیکافارس از ایلنا، «ناهید حیدری»، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران با اعلام این خبر افزود: سازمان تامین اجتماعی بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور است که با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۴٢ میلیون نفر دومین تامین‌کننده درمان در کشور است که بخش عمده‌ای از منابع مالی آن از محل اخذ حق بیمه و مشارکت بیمه‌شده و کارفرما تامین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران با اشاره به پرداخت بیش از ۶٠ درصد از کل هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی به تعهدات بلندمدت از جمله پرداخت حقوق بازنشستگان گفت: سال گذشته بیش از ۴۴ هزار میلیارد ریال هزینه شد، به عبارتی در هر ماه بیش از ٣ هزار میلیارد ریال معادل آنچه که دولت در قالب یارانه به مردم می‌پردازد، این سازمان حقوق به مردم پرداخت می‌کند.

حیدری افزایش شتابزده برقراری مستمری در کارهای سخت و زیان‌آور و برقراری مستمری در اجرای بازنشستگی پیش از موعد را یکی از معضلات سازمان تامین اجتماعی دانست و تصریح نمود: سازمان تامین اجتماعی در اجرای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور و توجه به سلامت روحی، جسمی و روانی کارگران و ارتقاء سطح ایمنی و سلامت محیط کار و تاثیرگذاری عوامل مخاطره‌انگیز بر دیگر کارگران تاکید دارد که متاسفانه طی سال‌های گذشته مسیر اجرای قانون روند دیگری به خود گرفته است.

وی توجه به برطرف کردن دغدغه‌های درمانی بازنشستگان را یکی از الویت‌های اجتناب‌ناپذیر و وظیفه اصلی تامین اجتماعی دانست و افزود: علاوه بر ارائه خدمات درمانی در مراکز ملکی و طرف قرارداد، سازمان تامین اجتماعی بیمه تکمیلی بازنشستگان را هر ساله توسط کانون‌های بازنشستگی در دستور کار قرار داده است.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران برگزاری المپیاد ورزشی و توجه به بازآفرینی روحیه نشاط در بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها در طرح نسیم سلامت را از جمله برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی دانست که نیازمند توسعه و توجه بیشتر است.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: