کد خبر: ۱۱۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹
جالب
به گزارش تنویر ، رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ایران گزارش اقدامات مثبت خود را درباره FATF ارائه خواهد داد! از سفیر آلمان خواست تا در این خصوص از ایران حمایت کند.
به گزارش ایرنا، ولی‌ا... سیف در دیدار با سفیر آلمان، با اشاره به حمایت این کشور از برجام گفت: روابط سیاسی دو کشور در سطح مطلوبی قرار دارد هرچند روابط اقتصادی همگام با آن پیش نرفته است؛ بانک‌ها در مورد رابطه با ایران احتیاط دارند و کارشکنی‌های آمریکا نیز ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه روابط بانکی پیش‌نیاز روابط اقتصادی است، افزود: هر دو طرف باید تلاش کنند تا مشکل روابط بانکی حل شود؛ ایجاد قرارداد فاینانس در واقع دومین گام پس از برقراری روابط کارگزاری بانکی است. رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: اکنون ما بانک‌های ایرانی را از نظر استانداردها طبقه‌بندی کرده‌ایم و بانک مرکزی می‌تواند با معرفی آنها و کنترل ریسک‌ها اطمینان نسبی را به بانک‌های آلمانی بدهد.
به گفته سیف، روابط می‌تواند تسهیل شود و هر دو طرف باید از این هدف حمایت کنند. بانک های ایرانی به افتتاح شعبه در آلمان علاقه‌مندند و آن را بر دیگر کشورهای اروپایی ترجیح می‌دهند.
وی افزود: ایران در جلسه آینده گروه ویژه اقدام مالی (‌FATF ) اقدامات مثبت خود را توضیح می‌دهد و ما انتظار داریم آلمان و اروپا از ایران حمایت کنند تا تصمیم‌گیری‌ها به دور از سیاست‌زدگی باشد.لازم به ذکر است، یک سال و نیم پیش رئیس بانک مرکزی ایران در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفته بود برجام، تاکنون «تقریباً هیچ» دستاورد اقتصادی برای تهران در بر نداشته است.
اما میکاییل کلوربرشتولد سفیر آلمان در ایران نیز در دیدار با سیف با بیان اینکه شرایط برای بهبود بیش از پیش روابط اقتصادی دو کشور مهیاست، گفت: ایران رشد اقتصادی بسیار خوبی داشت که برای ما رویایی است، در این مسیر نیز آلمان تلاش می‌کند به ایران کمک کند تا اثرات مطلوب این رشد برای مردم عادی ملموس شود.وی درباره سیاست‌های آمریکا گفت: ترامپ سیاست ایجاد فضای نبود اطمینان و ابهام در مورد ایران را دنبال می‌کند و من عقیده دارم در ماه می آینده (فروردین - اردیبهشت‌97) نیز همین روال ادامه خواهد یافت؛ همانطور که می‌دانید فضای ابهام و بی‌اعتمادی برای اقتصاد سم است، در این حالت ما دو وظیفه حفظ برجام و اجرای برجام را بر عهده داریم به شکلی که مردم عادی اثرات آن را احساس کنند.
سفیر آلمان که ظاهرا خواستار فروش بیشتر محصولات آلمانی در ایران است مدعی شد: مردم ایران به محصولات آلمانی علاقه دارند و ما باید راه‌های جدیدی برای رفع موانع پیدا کنیم. ایتالیایی‌ها در این زمینه از ما سریع‌تر عمل کرده‌اند، ما از هرگونه بهبود روابط استقبال می‌کنیم و امیدواریم بازگشت تحریم‌ها هیچگاه اتفاق نیفتد.
نام:
ایمیل:
* نظر: