کد خبر: ۱۱۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه مادری یک هویتی آرامش بخش است،گفت: فمینیسم این آرامش را با شعار تبدیل شدن زن به مرد از او گرفته است در حالی که با پیروی از دیدگاه فمنیست ها هویتش نابود می شود.

به گزارش تنویر استهبان به نقل از خبرگزاری بسیج،آیین افتتاحیه نهمین دوره توانمندسازی فرمانده هان پایگاه های سراسرکشور، امروز صبح در سالن همایش های مجتمع فرهنگی – تربیتی امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس با سخنرانی مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد.

محور صحبت های مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، اهمیت تبیین و احیای هویت زن در جهان به ویژه در بین زنان و دختران مسلمان بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، با استناد به بخشی از نظرات یکی از نویسنده های بزرگ حوزه زن و خانواده گفت: اگر امروز زن مسلمان هویت خود را پیدا و احیا نکند و به تأسی از حضرت زهرا سلام الله و رسالت تربیتی او قدم بر ندارد و جامعه مسیر تحقق این مهم را فراهم نکند، تمام تلاش های انبیاء الهی به هدر رفته است.

وی با بیان اینکه رسالت انبیاء الهی، تربیت انسان بوده است و اسلام بر همین مبنا آورده شده است، افزود: ادامه رسالت انبیاء به زن داده شده است و اگر این الگویی تربیتی برای زن وجود نداشته باشد این مهم به نتیجه نمیرسد و ضرورت تربیت انسان به مخاطره می افتد.

اصلانی در ادامه پرداختن به تربیت زن را زمینه ساز ظهور مهدی عج الله دانست و گفت: با پیگیری جایگاه واقعی زن، حق کرامت الهی او که تاکنون پایمال شده، محقق می شود.

وی گفت: زن یک حق الهی دارد و آن حق الهی شامل تربیت انسان ها است که متأسفانه در فرایند زندگی غربی  این هویت و جایگاه و شأنیت از بین رفته است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار شهید زن در سال 91، گفت: از دیدگاه معظم له سه الگو برای زن در جامعه امروزی وجود دارد. یک الگوی زن شرقی که هیچ ردپایی از او وجود ندارد و یک زن منفعل، خنثی و اساسا فاقد الگوپذیری است. دوم زن غربی که موجودی است که جنسیّت او بر انسانیتش می چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است و نمی تواند الگوی برای زنان باشد.

اصلانی از زن مسلمان به عنوان، الگوی سوم از دیدگاه رهبری یاد کرده و اظهارداشت: رهبر انقلاب از زن مجاهد ایرانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه ترین میدان ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند به عنوان «معماران ایران جدید» نام برده اند که بعد فاطمه زهرا سلام الله و حضرت زینب سلام الله معلم ثانی برای زنان جهان باشند.

وی بر مطالعه زیاد پیام مقام معظم رهبری به کنگره هفت هزار شهید تأکید کرده و افزود: در برخی از کشورها مانند روسیه وزارت خانه «شأن مادری» تشکیل شده است و این نشان می دهد که خود غربیان از فمینیسم و فرهنگ غربی نه تنها هیچ به دست نیاورده اند بلکه زنان شان "هویت" خود را نیز از دست داده اند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور، مادری را یک هویت و یک موهبت از جانب خداوند به زن برشمرد که باعث آرامش وی است و گفت: فمینیسم و فرهنگ منحط غربی این آرامش را با شعار تبدیل شدن زن به مرد از او گرفته است در حالی که نه تنها زن به مرد تبدیل نشد بلکه هویت خود را نیز در این مسیر گم و نابود کرد، به طوری که زن غربی، بی هویت در جامعه رها شده است.

فمنیست، آرامش زن را از او می گیرد

وی در ادامه ادعای تساوی حقوق زن و مرد که در واقع رکن افکار فمینیستی است را «شعاری پرطمطراق» نامید که در بند 5 سند 2030 نیز آورده شده است.

اصلانی با اشاره به اهمیت ازدواج در دین مبین اسلام گفت: انحطاط و بی هویتی در غرب با جنگ علیه خانواده آنچنان ریشه گرفته که شاهد انواع ازدواج های مدرن، زن با زن، مرد با مرد، انسان با حیوان و حتی انسان با اشیا و گیاهان هستیم! این یعنی سقوط انسان از انسانیت و از بین رفتن قداست، زیبایی و آرامش بخشی تشکیل خانواده که دستاورد نامبارک فمینیسم و فرهنگ منحط و افسارگسیخته غربی است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، با اشاره به برخی از مستندات، آوارگی ها و تضعیف شدن حقوق زنان در کشورهایی که داعیه برابری حقوق زن و مرد را دارند، خاطرنشان کرد: زنی که برای تأمین مخارج خانه مجبور است کارگر ساده ساختمانی بشود یا اینکه صبح ها با گیسوان سفید فاضلاب شهرداری را تمیز کند، در واقع در پس شعارهای فمینیستی و حمایت از حقوقش آواره شده است!

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت عفاف و حجاب، آن را از حقوق زن، مایه آرامش، امنیت و حفظ شأن او دانست و افزود: در برخی از کشورهای غربی در یک هفته، آمار تجاوز به 4 هزار زن ثبت می شود.

اصلانی در ادامه فمینیسم و افکار آن را به ضرر جامعه مخصوصا جامعه زنان و خانواده برشمرد و افزود: دین اسلام دارای نظام حقوقی متعالی در خصوص زنان است اما این نظام به خوبی برای بانوان تبیین نشده و ما باید مطالبه گر پیاده سازی آن در سطح جامعه باشیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، با اشاره به اینکه مطابق فرمایش مقام معظم رهبری ما با حضور زن و اشتغال او در جامعه مشکلی نداریم گفت اما به شرطی که به نقش مادری و همسری او خدشه ای وارد نشود.

وی در پایان راه حل استفاده از توانمندی و استعداد خدادادی زنان و دختران جوان تحصیل کرده را نوشتن نظام های مختلفی دانست که نظام شغلی متنوعی چون دورکاری، پاره وقت و نیمه وقت در آن لحاظ شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت و فراموش نکرد: تعریف جایگاه مناسب برای زن از زیرساخت های تمدن اسلامی است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: