کد خبر: ۱۱۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
تحلیل صفارهرندی از روحیه و روش انقلابی در اجتماع مردم شیراز:
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روحیه انقلابی یعنی اگر دشمن در کشور خود عطسه کرد، مدیر ما در تهران آنفلوانزا نگیرد!
محمدحسین صفارهرندی شامگاه یکشنبه در شهر جدید صدرا در برنامه‌ای با عنوان مدیریت انقلابی، با تحلیل مسائل قبل و بعد از انقلاب اسلامی و اشاره به ویژگی‌های مدیران انقلابی و غیرانقلابی، اظهار داشت: آدم انقلابی خرجش کم و منافعش برای مردم زیاد است، همچون شهید رجایی که ساده می‌زیست، اما با نگاه انقلابی امور مملکت را بدون وابستگی به خارج پیش می‌برد.
عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز نیز مدیریت انقلابی جواب می‌دهد، تصریح کرد: حتی امروز که بخش‌هایی از نظام ممکن است فشل باشد، آن بخشی که انقلابی عمل می‌کند، موفق بوده است.
صفارهرندی اضافه کرد: روزی غربی‌ها به ما گفتند که به شما توربین نمی‌دهیم زیرا ممکن است که در صنایع نظامی از آن استفاده کنید؛ خب باید عزا می‌گرفتیم و بی‌برق می‌ماندیم؟ اما نگاه انقلابی می‌گوید نمی‌توانیم که مردم را بی‌برق رها کنیم، ببینیم می‌توانیم که یک توربین ساخت داخل بسازیم؛ بنابراین یک عده از مهندسان که تجربه فعالیت جهادی در جنگ داشتند روی این مسئله مهندسی معکوس کردند و پس از 3 سال با دعوت از مقام معظم رهبری از توربین ساخت داخل رونمایی کردند.
وی افزود: آن توربینی را که در داخل تولید کردیم امروز برای کشورهای دیگر نیز نصب و راه‌اندازی می‌کنیم.
 وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: روحیه انقلابی چنان است که اگر دورتادور شما را جریان غیرانقلابی و محافظه‌کار و لیبرال احاطه کرده باشد، شما اگر روحیه انقلابی داشته باشید می‌توانید کار را پیش ببرید، همان‌گونه که در برخی حوزه‌های گوناگون علمی و نظامی شاهد پیشرفت چشمگیر در کشور بوده‌ایم.
صفارهرندی ادامه داد: روش انقلابی مربوط به سال 57 نبود بلکه روش اولیای خدا در برابر اشرار عالم بوده که هیچ‌وقت اهل‌معامله و سازش با قدرت‌های شیطانی نبوده‌اند و تنها اتکال به خدا و تکیه‌بر مردم را برای موفقیت در امور کافی می‌بینند.
وی با بیان اینکه امروز اتفاقاتی در زیر پوست جامعه می‌افتد و یک عده در بخش دولتی و خصوصی به نیت قربتا الی الله کار می‌کنند، درحالی‌که گروهی دیگر می‌چاپند و می‌خورند، تصریح کرد: از صدقه‌سر همان نیت‌های خوب که به دنبال زدن گلی به سر مملکت هستند، این کشور پیشرفت خواهد کرد و این اتفاق در همان عرصه‌هایی که به روی ما بستند، نمایان خواهد شد.
صفارهرندی با بیان اینکه اکسیر انقلاب در کشورهای دیگر نیز نفوذ کرده است، افزود: ما ضمن اینکه خود موفق شدیم منجی دیگران نیز شده‌ایم و عراقی‌ها و یمنی‌ها و سوری‌ها و لبنانی‌ها و... چشم امیدشان به ما است و به‌عنوان برادر بزرگ‌تر به آنان کمک می‌کنیم.
وی افزود: دشمن امروز این موفقیت‌ها را که می‌بیند، شروع به پاتک می‌کند اما پاتک‌هایش نیز در منطقه شکست‌خورده، چراکه اکسیر انقلاب جواب داده است.
صفارهرندی تصریح کرد: چرا ما باید فکر کنیم که انقلاب مربوط به سال 57 است و الان دیگر جواب نمی‌دهد؟ درصورتی‌که انقلاب نتایجش تازه مشخص‌شده و معلوم می‌شود که انقلابی گری یعنی چه و امیدواریم خداوند چشمان ما را به فتوحات بیشتر از این روشن سازد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در خصوص اینکه چرا مدیران غیرانقلابی در نظام به کار گرفته می‌شوند؟ اظهار داشت: بالاخره نظام ما برآمده از آرای مردم است و ممکن است که گاهی انتخاب ما فرد انقلابی نباشد؛ بنابراین دست خودمان است که کسی را انتخاب نکنیم که وقتی دشمن در کشور خودش عطسه می‌زند وی در تهران آنفلوانزا بگیرد! یا اینکه کسی باشد.
وی ادامه داد: مجلس باید با قانون‌گذاری مناسب جلوی مشکلات کشور را بگیرد و برای نمونه اجازه ندهد که با بنزین 1500 تومانی، برنگرانی های مردم افزوده می‌شود.
صفارهرندی در پاسخ به پرسشی در مورد احمدی‌نژاد و تحرکات اخیرش نیز گفت: متأسفانه قصه احمدی‌نژاد قصه دورودراز و دل‌آزاری است، کسی که خاطرات خوبی از دوره اول مدیریتش در ذهن‌ها ماند، اما مهم‌ترین انحرافش این بود که از خود واقعی و مسیر قبلی‌اش فاصله گرفت و بابت این واقعیت تلخ باید حسرت خورد.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد فتنه گران نیز گفت: ماجرای فتنه اخیر به‌صورت مستقیم به بخشی از نظام مرتبط نیست اما کسانی که با کم‌کاری و بی‌عملی و در نظر نگرفتن مصالح مردم کاری کردند که یک زخم کهنه به وجود آمد و محل نشستن موجودات موزی شد، باید پاسخگو باشند.
وی در مورد پرسشی پیرامون برجام نیز خاطرنشان کرد: اکنون روشن شده است که حلّال مشکلات ما برجام نبود چراکه بدون کار کردن در داخل، هیچ‌چیز درست نمی‌شود.
صفارهرندی افزود: خوش‌بینی مفرط به برجام یک اشتباه استراتژیک بود اما ای‌کاش آقایان به این اشتباه اعتراف می‌کردند اما متأسفانه با اصرار بر اشتباه، حرف هایی می زنند که هزینه‌های بسیاری را به نظام تحمیل می‌کند.
وی ادامه داد: در حالی که از پاسخگویی به ساده‌ترین تقاضاهای مردم طفره می روند رو به حرف‌های عجیب‌وغریب در حوزه نقد امام معصوم (ع) می‌آورند درصورتی‌که خواسته بیش از 80 درصد مردم این است که برای حل مشکلات اقتصادی چه کرده اید؟

نام:
ایمیل:
* نظر: