کد خبر: ۱۱۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
آیت الله العظمی وحید خراسانی در جمع اساتید حوزه علمیه:
نشست دوره ای اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی مدظله العالی ( فاطمیه حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام ) برگزار شد.
در پایان این جلسه آیت الله العظمی وحید خراسانی مدظله العالی طی سخنان ارزشمندی، فرمودند: ما نه قرآن و نه این دین و نه آورنده و نه حفاظ آن را نشناختیم.
ایشان افزودند: خواجه نصیرالدین که در حکمت، او را عقل حادی عشر می دانند، وصیت کرد که من را پایین پای حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام دفن کنید و بر قبرم بنویسید " وکلبهم باسط ذراعیه بالوصید". این معرفت او بود!
آیت الله العظمی وحید خراسانی در ادامه به فرازی از قرآن کریم اشاره نموده ، فرمودند: ما هرگز قرآن را نشناختیم. قرآن می فرماید:" و نزلنا علیک القرآن تبیانا لکل شیء". آیا ما چه می دانیم؟ خوشا به حال کسانی که قدر خودشان را فهمیدند و پا را از گلیم خودشان دراز نکردند.
معظم له در ادامه به توفیقات ، تقوا و زهد بعضی از ستارگان آسمان فقه و فقاهت شیعه، نظیر مرحوم آخوند خراسانی، محقق نائینی، شهید اول، شیخ طوسی، صاحب جواهر و شیخ انصاری و زحمات طاقت فرسای آنان برای این دین اشاره کردند و فرمودند: شیخ انصاری وقتی رساله اش را نوشت، بر آن حاشیه زد که در عصر غیبت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) عمل به رساله من از باب اکل میته مانعی ندارد. این معنی دین شناسی است.
در پایان، معظم له به توفیقی که فاضل دربندی در درگاه سیدالشهدا علیه السلام پیدا کرد، اشاره نموده و برخی از مصائب حضرت سیدالشهدا علیه السلام را بر شمردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: