کد خبر: ۱۱۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر در یادواره شهدای شهرستان استهبان:

به گزارش تنویر استهبان ،سرهنگ سعید کوشکی جهرمی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس در یادواره سرداران و پانصد شهید شهرستان قرآنی استهبان گفت:دستاورد اساسی شهیدان پیروزی حق بر باطل در قرن بیستم بود.شهدایی که با تبعیت از حضرت امام(ره) و همراهی در لحظات سخت انقلاب اسلامی این پیروزی بزرگ را برای امت اسلامی و برای جهان و شریعت رقم زدند.امروز در این مجمع کنار هم آمدیم تا ویژگی ها و مهمترین ویژگی شهدا را بویژه برای نسل جوان برشماریم و بگوییم شهدایی که امروز افتخار می کنیم به انتساب به آنان و افتخار میکنیم که ما رهروان آنان هستیم این ویژگی ها را داشته اند.

وی بیان داشت:بنده پنج شش ویژگی از مهمترین ویژگی شهدا را عرض کنم به عنوان کسی که افتخار داشته ام چند صباحی گرد پای این شهدای عزیز و رزمندان دفاع مقدس بر سر و صورت ما باشد و امیدوارم که خداوند ما را از شفاعت این عزیزان محروم نکند.

کوشکی جهرمی گفت: وقتی خداوند انسان را خلق کرد،فرشتگان گفتند خدایا می خواهی کسی را بیافرینی که در زمین فساد می کند و خونریزی کند و خدای بزرگ فرمود من آن چیزی که می دانم شما نمی دانید.مردم بزرگ این بخشی از آن چیزی است که امروز خداوند بر فرشتگان عالم ظاهر کرد و بر همه انسانیت ظاهر کرد.امروز طواغیت دنیا گوشه گوشه دنیا را گرفته اند اما یک نقطه و کانون امیدی به همت امام و شهدا تشکیل شد و آن انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت:اولین ویژگی شهدا ایمان به خدا بود،ایمان به تحقق وعده الهی بود.وعده الهی تخلف ناپذیر است وقتی خداوند می فرماید ان ینصرکم الله فلا غالب لکم خدواند می فرماید جمعیتی را که من نصرت به آنان داده ایم دیگر کسی نمی تواند بر او پیروز شود،این اولین وعده الهی بود وقتی انقلاب اسلامی متولد شد تمام استکبار دنیا سراسیمه به این خیمه گاه نور حمله کردند اما چه اتفاقی افتاد؟خداوند دلهای ایمانی جوانان آن روز را ،مردم این سرزمین را در کنار امام قرار داد در جبهه های گوناگون وارد عمل شدند و دشمن را شکست دادند.

کوشکی بیان داشت:جوانان زمان را ندیده اند،در اوایل هم نفاق در کشور بود،هم گروهها ی ملی گرا،هم جنگ ناجوانمردانه و هم تروریست ها بودند و هم تحریم اقتصادی و تسلیحاتی بود همه نوع فشاری بود بر این ملت،برای اینکه اجازه ندهند نور خدا تجلی کند اما ایمان به اینکه وعده خدا تحقق پیدا می کند ما را از همه این سختی ها عبور داد.پس اولین ویزگی شهدا این بود که معتقد بودند که ما پیروزریم چه کشته بشویم و چه زنده بمانیم.چه بی خانمان بشویم و چه زخمی بشویم.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس گفت:ویژگی دوم شهدا اقامه نماز بود.نمازی که شرافت انسانی را در اوج خود به تجلی می رساند اگر امروز می بینید مسائل تهاجم فرهنگی در جامعه است تهاجم فرهنگی است،دشمن در بعضی جاها رخنه کرد به دلیل این است که نماز را کوتاهی کرده ایم.در جبهه ها در زیر سخت ترین شرایط،نماز بر پا می شد بزرگترین برگ برنده رزمندگان نماز شب بود.

وی گفت:شهدایی بودند دو سه ساعت قبل از نماز صبح با خداوند راز و نیاز می کردند و چه حالی می کردند.جوانان عزیز و مردم توجه کنند که شهید از مسجد بیرون می آید،شهدا از مساجد آمدند.بهترین خانه ای که در دنیا برپا می شود مساجد است.افتخار مردم استهبان این است که مساجد زیادی دارند و اقامه نماز در سه وعده در آن برپا می شود اگر می بینید بخشی از آن شعبه های تهاجم فرهنگی در این شهر وارد نشده به علت توجه به مساجد و نماز است.

کوشکی گفت:ویژگی سوم شهدا محبت به اطاعت از خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام است.محبت اگر تبدیل به اطاعت نشود نجات بخش نیست.هر جامعه ای که از ولایت رسول گرامی(ص) و اهل بیت بیشتر اطاعت کرد قربش به خداوند بیشتر شد و خداوند در این زمین برکت بیشتری قرار خواهد داد.شهدا محبت را تبدیل به اطاعت کردند آنجایی که اهل بیت مشخص کردند قدم گذاشتند .

وی بیان داشت:چهارمین ویژگی شهدا این بود که بیشترین حشر و نشرشان با قرآن و دعا بود.قرآن کلام الهی است اگر مهجور بماند اولین نتیجه آن این است که ما مهجور می شویم.شما شهرستان قرآنی هستید،اجازه ندهید این آوازه و نشان افتخار با بعضی از رفتارها که بعضی ها عمدا در استهبان دنبال می کنند،دستخوش آسیب شود این نشان بزرگی است بر پیشانی این شهر .مردم این شهر نگذارید عده ای تحت عنوان کار فرهنگی این محیط مومنانه را خدای ناکرده دچار ابتذال کنند.

وی گفت:ویژگی پنجم شهدا این است که تحمل سختی ها می کردند در سخت ترین شرایط ایستادگی می کردند.شهدا در عملیات فکه و رمضان که در دل گرما بود تشنه لب از دنیا رفتند،قمقه پرآب،آب به هم تعارف می کنند ایثار می کنند و شهید می شوند برای اینکه دین اسلام بماند.بروید در تمامی روایات و آیات قرآن و کتاب های دینی ادیان دیگر را نگاه کنید دین خدا بدون تحمل سختی توسط گروهی از انسان توسعه پیدا نمی کند.همین انقلاب اسلامی را نگاه کنید اگر گروهی پیش قراول تحمل سختی ها نباشند هستند عده ای که در داخل کشور داعیه این را دارند که با کمک دشمنان بخواهند مشکلات کشور را حل کنند، هیهات اگر امروز انقلاب اسلامی بر پای خودش ایستاده و استقامت می کند بخاطر این است که مردم تحمل سختی ها کردند،سختی ها و تحریم هایی که شاید به تعبیر استراتژیک های آمریکایی در طول حیات بشر برای هیچ کس رخ نداده است.جای سوال است.مگر مردم ایران چه می گویند؟چه میخواهند؟ مگر غیر از این است که ما میگوییم نور خدا باید منتشر شود مگر امام نفرمود انقلاب ما انفجار نور بود.

وی گفت:امروز ما افتخار می کنیم مرزهایی جغرافیایی انقلاب اسلامی روز به روز در حال توسعه است اگر روزی ما در دفاع مقدس با دشمنان در غرب و جنوب در مرزها می جنگیدیم اما امروز دشمنان ما آنقدر ضعیف و ما آنقدر قوی شده ایم که در کرانه هایی دریای مدیترانه با دشمنان درگیر می شویم و آنان را شکست می دهیم.

کوشکی جهرمی گفت:ویژگی بعضی شهدا این است که شهدا تابعان راستین ولایت بودند.بدون امام نمی شود جامعه را اداره کرد،امت اسلامی بدون امام نمی تواند امت بشود.برای اولین بار در طول تاریخ اسلام بعد از حکومت حضرت رسول(ص) و امام علی(ع) برای اولین بار در طول تاریخ اسلام یک حکومتی تشکیل شد تحمل نمی توانند بکنند.چرا ؟چون در همان صدر اسلام هم نمی توانستند تحمل کنند. اما امروز این حکومت پایدار ماند دلیلش این است امت و امام با هم بودند.ببینید ما از بحران های گوناگون اگر سربلند بیرون آمدیم دلیلش این بود چون امام و امت با هم بودند.دفاع مقدس،فتنه 78 و 88 را پشت سر گذاشتیم،تحریم های سخت و شکننده اقتصادی را به فضل الهی پشت سر خواهم گذاشت،جنگ نرم الهی را به فضل الهی پشت سر خواهیم گذاشت.

خلاصه سخنرانی:

**من افتخارم این است که در دوران جوانی به عنوان کوچکترین این ملت در جنگ سخت علیه دشمن حضور داشتم و امروز افتخار می کنم که خداوند به من این فرصت را داده که در جبهه جنگ نرم علیه دشمن بایستم و دشمن منکوب می شود و مطمئن باشید.

**در قضایای اخیر امت به میدان آمدند و آقا اصلا نگفتند کسی بیاید میدان،اما این بار ملت منتظر نشدند تا دیدند فتنه گران در حال سازماندهی هستند مردم به میدان آمدند و این آشوب را جمع کردند.

**شهدا دلیل اصلی اینکه برای ما الگو هستند زیرا خالصه لوجه الله تابع ولایت بودند..نام ولایت را نمی بردند برای اینکه به مقصد دیگری برسند.اینها نام ولایت را می بردند چون به ولی امر معتقد بودند.

**هرکس در این جامعه در حال خدمت به مردم است،می خواهد موفق باشد راهی نیست جز خالص شدن،شهدا خالص بودند خدا،خداخالص ها را می پذیرد.هرکس خالص نبود جامعه اسلامی آنها را پس زد.

**ما شش هفت مساله اساسی در کشور داریم راهی برای عبور از این مشکلات نداریم مگر تاسی به همین قدمی که شهدا برداشتند.

اولین مرحله،همه ما باید مواظبت کنیم.مردم برای دینشان حاضر به فداکاری هستند اما مردم تحمل رفتارهای غیر دینی و ظاهر سازی را ندارند باید همه در خط اسلام باشیم.

**چه کسانی می توانند این جامعه را اداره کنند؟ آنانی که دست از اشرافیت بردارند.آنانی که در مبازره با فساد محکم باشند،مگر فرمان امام نبود؟مگر فرمان امام حاضر نیست که با فساد مبارزه کنید.چرا کوتاهی می کنید؟خواست شهدا همین است.آدمی که می خواهد جامعه اسلامی را مدیریت کند نمی تواند در زی اشرافی گری زندگی کند بعد مجری مردم باشد.

**اولین نکته این است که من و شما ،مدیران ،همه آن کسانی که ادعا داریم می خواهیم به این مردم خدمت کنیم باید همتراز مردم باشند.

**دشمن در جریان اخیر که رخ داد بیشترین میدان عملش فضای مجازی بود.آیا مردمی که از بعد از دفاع مقدس تاکنون توانستند با اتکا به این قدرت جوانان و به علم خودشان به عنوان بزرگترین قدرت موشکی عالم مطرح شوند،رتبه دهم در حوزه هوافضا باشند،به عنوان دهمین کشور تولید کننده مواد هسته ای صلح آمیز باشند،آیا این مردم نمی توانند شبکه اجتماعی اختصاصی خودشان داشته باشند؟چرا حمایت نمی شوند؟چرا جوانان حمایت نمی شوند؟

**آمریکایی ها در این دوره تمام چهره کریه خود را روشن کردند هیچ جای دنیا نداشتیم که یک دلقک را بیاورند بعد دستور بدهد در این شبکه لس آنجلاسی دستور بدهد چه جوری به مسجد حمله کنید،چطور بسیجی و پاسدار را مورد حمله قرار دهید،چطور به حزب اللهی ها حمله کنید.چهره کریه دشمن مشخص شده است.

**داعش به فضل الهی با همت جوانان این کشور و عزیزانمان در سرزمین های عراق و سوریه و لبنان بساطش جمع شد.مقام معظم رهبری فرمودند بساط داعش را پهن کردند برای اینکه با جمهوری اسلامی درگیر شود.الان داعش را جمع کردند و بردند در افغانستان،دشمن دست بردار نیست عده ای خام و ساده هستند خیال می کنند دشمن با ما راه خواهد آمد.بپذیرد کلام خدا را بپذیرید که می فرماید دشمن عهد ناپذیر است زیر بار هیچ عهدی نمی رود هروقت زورش برسید عهد نامه را پاره می کند.

در ابتدای مراسم،سرهنگ دوم پاسدار غلامعلی احمدی جابری فرمانده سپاه ناحیه استهبان ضمن خیر مقدم،بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای عزیز تاکید نمودند.

نام:
ایمیل:
* نظر: