آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
فرمانده سپاه فجر:
سردار غیاثی گفت: تاسیس مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس یک گام موثر در راستای حفظ مستندات تاریخی دوران دفاع مقدس و ارائه این گنجینه های سرشار از حقایق ارزشمند تاریخی به نسل های آینده است.
به گزارش تنویر، آئین افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر و جمعی از مسئولان شهرستان شیراز برگزار شد.


سردار غیاثی در حاشیه این مراسم با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: تحقق موفقیت آمیز رسالت مهم  ترویج فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ شهادت و روحیه انقلابی و جهادی در جامعه ایران در صورتی امکانپذیر است که دست اندرکاران این حرکت فرهنگی بر پایۀ مستندات تاریخی به بیان حقایق تاریخ انقلاب اسلامی بپردازند.

وی با بیان اینکه رزمندگان فارس حماسه های بزرگی را در دوران دفاع مقدس به نام این استان ثبت کرده اند، گفت: تاسیس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس یک گام موثر در راستای تجمیع مستندات، حفظ حقایق تاریخی دوران دفاع مقدس از هرگونه خدشه و آسیب  و ارائه این گنجینه های سرشار از حقایق ارزشمند تاریخی به نسل های آینده است.


فرمانده سپاه فجر با اشاره به اهمیت آشنایی نسل نوجوان و جوان کشور با فرهنگ مقاومت و شهدای دفاع مقدس، گفت: بخش بزرگی از تلاش رسانه های صهیونیستی بر دو محور کمرنگ کردن یاد شهدا در جامعه ایران و فراموشی کار بزرگ رزمندگان اسلام در دفاع از انقلاب اسلامی متمرکز شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی به برنامه ریزی و انجام اقدامات موثر فرهنگی در زمان مناسب نیاز است، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس می تواند بعنوان محور فعالیت های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان فارس نقش آفرینی کرده و علاوه بر وظیفه ذاتی این مجموعه که نگهداری از آثار مرتبط با دفاع مقدس است به تولید محتوا و جریان سازی انقلابی با موضوع دوران دفاع مقدس بپردازد.

سردار غیاثی با تاکید بر اهمیت توجه به مسئله خلاقیت و ظرافت هنری در ارائه محتوای فرهنگی به مخاطبان، گفت: مسئولان این مجموعه فرهنگی تلاش کنند با ایجاد شبکه ارتباطی بین هنرمندان متعهد انقلابی و رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس مجموعه ای ازمستندات تاریخی و  آثار هنری معاصر مربوط به دوران دفاع مقدس و سال های پس از آن تا امروز را جمع آوری کرده و این آثار را برای نمایش به عموم مخاطبان آماده کنند.

وی خاطرنشان کرد: موضوعاتی نظیر شهدای شاخص سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام)، آثار برتر نویسندگان انقلابی فارس با موضوع دفاع مقدس، آثار هنری و تجسمی هنرمندان استان با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و جنبه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد توجه مسئولان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس قرار بگیرد.


فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس در تدوین برنامه های گردشگری و توریستی سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام)  مورد توجه مسئولان استان فارس قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی استان فارس با برنامه ریزی مناسب  تسهیلات لازم را برای بازدید دانش اموزآن از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس مهیا کنند.

شرح تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
نام:
ایمیل:
* نظر: