کد خبر: ۱۱۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: در حال حاضر ۱۸۰ هزار کارگر بیمه ساختمانی دارای مهارت فنی حرفه‌ای هستند که تاکنون ۵۵ هزار نفر بیمه شده و ۱۲۵ هزار نفر نیز در صف انتظار بیمه هستند.


به گزارش بسیج کارگری فارس  عبدالکریم نباتی  در نشست خبری که برگزار شد، اظهار داشت: بیمه کارگران ساختمانی یکی از اولویت‌های این اداره کل است و بر اساس سهمیه سالانه بخشی از کارگران بیمه می‌شوند.

وی در مورد بیمه قالیبافان نیز بیان کرد: 34 هزار نفر در استان فارس از مزایای بیمه قالی‌بافی استفاده می‌کردند که با بازرسی صورت گرفت مشخص شد چهار هزار نفر از این بیمه‌شدگان شرایط دریافت این نوع از بیمه را ندارند و بیمه آنان قطع شد.

نباتی در این نشست با تشریح برنامه‌های دهه فجر 96 تامین اجتماعی استان فارس افزود:به مناسبت دهه مبارک فجر و آغاز چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ساخت اداره تامین اجتماعی در شهرستان مهر آغاز می‌شود و با افتتاح این شعبه و شعبه شش شهر شیراز تعداد شعبه‌های تامین اجتماعی در استان فارس به 35 شعبه افزایش می‌یابد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس خاطرنشان کرد: تا بهمن ماه امسال نیز درمانگاه‌های تامین اجتماعی در شهرهای در نورآباد و لارستان به بهره‌برداری و در سال آینده نیز دو درمانگاه در شهرستان‌های سپیدان و داراب افتتاح می‌شود.

وی تعداد بیمه شدگان این سازمان در استان فارس را دو میلیون و 80 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این میزان 43 درصد کل جمعیت استان را تشکیل می‌دهد که از این تعداد 708 هزار نفر بیمه شده اصلی است .

نباتی تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را در فارس را نیز 10 هزار و 618 نفر اعلام و با بیان اینکه در هر ماه بالغ بر 14 میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری به این افراد پرداخت می‌شود تصریح کرد: تعداد خانوار مستمری بگیران نیز 134 هزار خانوار است که هر ماه مبلغ 162 میلیارد تومان بابت مستمری به این خانوارها پرداخت می‌شود.

وی مجموع هزینه‌های پرداختی تامین اجتماعی بابت هزینه‌های کوتاه مدت را 4 میلیارد و 500 میلیون تومان به شکل ماهیانه دانست و گفت: در استان فارس و شیراز با توجه به اینکه قطب پزشکی کشور محسوب می‌شود، مجموع هزینه‌ها در بخش تعهدات کوتاه مدت، بیشتر از میزان درآمد کسب شده از محل حق بیمه‌ها است.

نباتی افزود: میزان درآمد پیش‌بینی شده تامین اجتماعی استان فارس در سال 200 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که این موضوع نیز با توجه به معوقه‌هایی که به طور معمول در پرداخت بیمه‌ها است محقق نمی‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس در مورد پرداخت عیدی بازنشستگان نیز بیان کرد: امسال همانند سال‌های گذشته بلافاصله پس از مصوب شدن میزان عیدی مستمری بگیران توسط دولت، در ماه پایانی سال پرداخت و براساس حروف الفبا انجام می‌شود.

نباتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد ساخت هتل همای شماره 2 در شیراز گفت: این موضوع در دست اقدام است اما هنوز زمان آغاز عملیات اجرایی آن مشخص نیست.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: