کد خبر: ۱۱۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
همزمان با ایام دهه مبارک فجر طرح مجموعه سردخانه میوه و مواد غذایی در ناحیه صنعتی شهید جاویدی شهرستان سپیدان به بهره‌برداری رسید.


سردخانه میوه

به گزارش بیکافارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، احد فتوحی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، در مراسم بهره‌برداری از سردخانه دو مداره سپیدان،  اظهار داشت: سردخانه دو مداره  مواد غذایی سپیدان سلامت پارس با ظرفیت بیش از 10 هزار تن و با سرمایه‌گذاری افزون بر 165 میلیارد ریالی بخش خصوصی راه‌اندازی شده است که حدود 64 میلیارد ریال از میزان سرمایه‌گذاری این طرح از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده شده است.

احد فتوحی با بیان اینکه این سردخانه دارای ظرفیت 10هزار تن بالای صفر و 3 هزار تن زیر صفر است، عنوان کرد: این طرح در زمینی به مساحت یک هکتار با زیربنای 6 هزار متر ایجاد شده است و با بهره‌برداری از این طرح برای 35  نفر اشتغال ایجاد شده است.

فتوحی  در ادامه با اشاره به توانمندی های شهرستان سپیدان در تولید محصولات زراعی، باغی و دام و طیور با ظرفیت سالانه حدود 900 هزار تن، افزود: با بهره‌برداری از این سردخانه بستر مناسبی برای ذخیره‌سازی میوه و سایر محصولات کشاورزی و نیز مواد غذایی فراهم شده است.

وی در ادامه با اشاره به بسترهای فراهم شده در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان سپیدان، گفت: استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی از مزیت‌های عمده این شهرستان است که در شهرک‌های صنعتی بسترهای لازم برای استقرار این صنایع و ایجاد اشتغال و تولید فراهم شده است تا علاوه بر تکمیل زنجیره‌های تولید، ایجاد ارزش افزوده بالا را نیز برای فعالان صنعتی و اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم و در این زمینه و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، مشوق‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران این شهرک نیز در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح طرح های مختلف در استان در ایام دهه مبارک فجر، ارزش طرح‌های آماده  بهره‌برداری استان را حدود 25 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود  14000 میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی و باقیمانده از سرمایه‌های بخش خصوصی و نیز منابع بانک‌ها تامین شده است.

یدالله رحمانی در ادامه یا بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های استان در تولید محصولات کشاورزی نیازمند استقرار واحدهای جدید سردخانه‌ای هستیم، خاطرنشان کرد: در استان فارس ظرفیت استقرار800 هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای وجود دارد که در حال حاضر ظرفیت 320 هزارتن ایجاد و درحال بهره‌برداری و ظرفیت 240 هزار تن نیز در مرحله ساخت و ساز است.

وی تصریح کرد: ظرفیت ایجاد 240 هزار تن واحد جدید  نیز وجود دارد که در این زمینه از سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: