کد خبر: ۱۱۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
چند ماهی از خبر بیکار شدن کارگران مجتمع گوشت اقلید در پی واگذاری آن مجموعه به بخش خصوصی نگذشته که زمزمه تعطیلی سنگبری پارسیان نیز به خبرهای ناامیدکننده اشتغال شهرستان افزوده شد. سنگبری پارسیان پس از یک دوره تعطیلی، مجدداً در سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرد و با 80 کارگر به فعالیت خود ادامه داد که این تعداد کارگر در حال حاضر به 30 نفر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش بیکافارس، در ماه‌های انتهایی سالی به سر می‌بریم که به فرموده مقام مظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامیده شد اما این عنوان تاکنون در شهرستان اقلید نه تنها نمودی نداشته بلکه مسئله اشتغال در این شهرستان در وضعیت نابه‌سامانی به سر می‌برد.

چند ماهی از خبر بیکار شدن کارگران مجتمع گوشت اقلید در پی واگذاری آن مجموعه به بخش خصوصی نگذشته که زمزمه تعطیلی سنگبری پارسیان اقلید نیز به خبرهای ناامیدکننده اشتغال شهرستان افزوده شد.

از ابتدای بهمن ماه امسال با کارگران سنگبری قرارداد بسته نشد و کارگران این مجموعه در واقع بیکار شدند.

 کارگران این کارخانه مشکل فعلی سنگبری پارسیان را ماده اولیه کوپ سنگ بیان می‌کند و می‌گویند: اگر ماده اولیه کارخانه که کوپ سنگ است تأمین شود، این مجموعه می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. این در حالی است که سنگبری پارسیان اقلید هیچ‌گونه کمبودی از لحاظ تعداد کارگر و دستگاه‌های مورد نیاز ندارد و مشکل فقط در تأمین مواد اولیه است.


چند ماهی است که این سنگبری جهت تأمین ماده اولیه خود که کوپ سنگ است دچار مشکل بوده و مدت چهار ماه با همین روند به فعالیت خود ادامه داده است و با وجود اینکه با چندین معدن جهت تأمین ماده اولیه رایزنی‌هایی انجام گرفته اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

 در برخی شهرستانهای استان فارس با مسافت نزدیک معدن کوپ سنگ وجود دارد بنابراین اگر مسئولین در رایزنی با معادن کوپ سنگ به توافق برسند سنگبری پارسیان اقلید می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد؛ همچنین با تقویت واحد تولید این کاخانه میتوان به توسعه اشتغال منطقه کمک شایانی کرد.

مدیر ایمنی شرکت سنگبری پارسیان خانم تدین از بی نتیجه ماندن مکاتبات صورت گرفته با مسئولین شهرستان تا به امروز خبر داد و گفت: حسب دستور مدیر عامل از ابتدای بهمن ماه امسال تعطیلی کارخانه علناً اعلام شد. 

علیرضا قادری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید نیز می گوید مشکل فعلی سنگبری پارسیان اقلید در تهیه مواد اولیه کوپ سنگ است که این مستلزم دریافت تسهیلات لازم برای خریداری این ماده اولیه است اما با توجه به اینکه سنگبری پارسیان اقلید معوقات تسهیلات بانکی دارد، به این کارگاه تسهیلات جدید تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: در دیداری که با افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی از این کارخانه داشتیم هماهنگی شد تا به صورت کارمزدی این کارخانه بتواند مواد اولیه کوپ سنگ را از دیگر معادن تهیه کند. 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید افزود: در حال حاضر اکثر کارگاه‌های سنگبری به دلیل رکود بازار مسکن و ساخت و ساز با مشکل نقدینگی و مشتری مواجه هستند.

وی بنا به درخواست سنگبری پارسیان اقلید از بررسی مشکل موجود در جلسه آتی کارگروه تسهیل رفع موانع تولید شهرستان اقلید خبر داد و گفت: در این جلسه موانع و مشکلات این واحد تولیدی را مطرح و راهکارهای ممکن را ارائه خواهیم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: