کد خبر: ۱۱۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
تحولات مثبت اقتصادی و سازندگی در دهه فجر امسال
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از برق‌رسانی به ۳۰ روستای فارس با اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر خبر داد همچنین پروژه های آبرسانی در ده شهر استان و هفت هزار طرح اشتغال مدد جویان



برق رسانی

به گزارش بیکافارس، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان فارس، زینل قنبری اظهار داشت: برق دارکردن این تعداد روستا با احداث 60 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 17 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 37 دستگاه پست هوایی انجام گرفت که با احداث این تاسیسات، 329 خانوار روستایی از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تنوع پروژه‌های برق‌رسانی بیان کرد: احداث 242 دستگاه پست هوایی، 8 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 126 کیلومتر شبکه فشار ضعیف جهت برقرسانی به متقاضیان شهری و روستایی با صرف اعتباری بالغ بر130 میلیارد ریال، احداث 135 کیلومتر شبکه زیرساخت و توسعه فیدر با اعتباری معادل 76 میلیارد ریال، احداث 60 کیلومتر شبکه روشنایی معابر با اعتبار70 میلیارد ریال از پروژه‌های حوزه توزیع برق فارس در سال جاری است.

قنبری با بیان اینکه اصلاح 50 کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف با اعتباری معادل 28 میلیارد ریال و نصب 568 دستگاه سکسیونر، رکلوزر و خازن با اعتباری معادل 140 میلیارد ریال درراستای پایداری شبکه و ایجاد قابلیت مانور از دیگر پروژه‌های حوزه توزیع نیروی برق در استان فارس در سال جاری است، عنوان کرد: در مجموع این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 480 میلیارد ریال اجرا شده است.

قنبری در خاتمه با مطلوب خواندن روند اجرایی و پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی و پروژه‌های اجرا شده در این شرکت، بیان کرد: خوشبختانه با همت پرسنل خدوم شرکت در محورهای کاهش تلفات انرژی برق، هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری صنعتی و کشاورزی و تامین برق روستاهای زیر 20 خانوار در سطح کشور جزو شرکت‌های پیشرو هستیم.


مدیرعامل آبفای استان فارس گفت: ۱۱ پروژه آبرسانی به مناسبت دهه فجر در ۱۰ شهر استان به بهره‌برداری می‌رسد.

آبرسانی

به گزارش بیکافارس، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس محمدعلی قلندری از بهره‌برداری 11 پروژه آبرسانی و آغاز عملیات اجرایی 2 پروژه آبرسانی در شهرهای استان فارس خبر داد و اظهار داشت: 11 پروژه آبرسانی به مناسبت دهه فجر در 10 شهر استان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی 2 پروژه آبرسانی در 2 شهر دیگر آغاز می‌کند. 

 وی افزود: حفر6 حلقه چاه آب شرب، تجهیز و برق‌رسانی 8 حلقه چاه، بالغ بر11 کیلومتر خط انتقال آب شرب با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن، دو باب مخزن 2500 متر مکعبی، یک دستگاه ایستگاه پمپاژ، یک دستگاه ایستگاه گندزدایی آب به روش نوین الکترولیز نمک طعام و یک دستگاه ساختمان اداری در شهرهای زرقان، لپویی، آباده، نورآباد، کوار، مرودشت، بیضاء، خنج، مهرو داراب با صرف اعتباری بالغ بر 117میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

قلندری بیان کرد: در همین راستا عملیات اجرایی دو پروژه آبرسانی دیگر شامل حفر 4 حلقه چاه آب شرب در شهرهای گله‌دار و کوار با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال آغاز می‌شود. 

مدیرعامل آبفای استان فارس گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیش از 33 هزار خانوار از مزایای آن بهره مند می‌شوند. 

گازرسانی به ۲ شهر، ۱۹۷ روستا و ۹ طرح صنعتی استان فارس آغاز شد

استاندار فارس گفت: بهره‌برداری و آغاز عملیات گازرسانی به ۲ شهر، ۱۹۷ روستا و ۹ طرح صنعتی استان فارس با اعتباری بالغ بر ۳۶۳ میلیارد تومان انجام شد.

گازرسانی

به گزارش بیکافارس، به‌نقل از  اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات گازرسانی به دو شهر، 197 روستا و 9 طرح صنعتی به مناسبت دهه فجر، این دستاوردها را برگ دیگری در استمرار خدمات رسانی دولت و نظام جمهوری اسلامی به مردم شریف استان فارس دانست و اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 363 میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی تعداد زیادی در امر گازرسانی آغاز می‌شود.

رئیس شورای اداری استان فارس همچنین گفت: با احتساب پروژه‌های فعال گازرسانی در سطح استان سرمایه‌گذاری در این بخش در یکسال به بیش از یک‌هزار و 400 میلیارد تومان می‌رسد.

استاندار فارس با قدردانی  از دست اندرکاران راه اندازی این پروژه‌ها، گازرسانی را امری مهم در توسعه نقاط شهری و روستایی استان دانست و افزود: تامین انرژی در مناطق مختلف شهری و روستایی مزایای اقتصادی، زیست محیطی، اشتغال و کارآفرینی را در پی دارد.

 تبادار گازرسانی به مناطق صنعتی را نیز بسیار درخور توجه توصیف کرد و افزود: مناطق صنعتی به عنوان مراکز تولید و اشتغال در بهبود وضعیت اقتصادی و رفاه عمومی تاثیرگذار هستند.

وی  با تاکید بر اینکه خدمت رسانی به مردم باید در راستای تکلیف انجام شود، خاطر نشان کرد: ارتباط و همدلی هر چه بیشتر بین مردم و مسئولین، کشور را در برابر همه مخاطرات بیمه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس از اجرای بیش از ۷ هزار طرح اشتغال مددجویان با اعتباری بیش از ۱۴۰۰ میلیارد ریال خبر داد.


بذرافشان مدیرکل کمیته امداد استان فارس

به گزارش بیکافارس، محمد بذرافشان بدر نشست خبری اظهار داشت: اولویت اساسی ما در کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش، اشتغال پایدار و باثبات است که تاکنون بیش از 7 هزار طرح در قالب طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 400 میلیاردریال در بخش‌های صنعت، خدمات، صنایع‌دستی، کشاورزی، دام‌داری، گردشگری و بوم‌گردی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه امروزه از سوی مددجویان استان فارس طرح‌های مهمی در سطح کشور در حال اجراست، گفت: طرح تولید و تکثیر «بز سانن» با بیش از 200 راس، تولید لامپ‌هایLED، فیلتر کولر نیز از جمله طرح‌های دیگر اشتغال‌زایی که در فارس در حال اجرا است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با اعلام اینکه در وضعیت فعلی کمیته امداد فارس توانسته با ارائه طرح‌های مهم کشوری رتبه نخست را در جذب اعتبارات کسب کند، افزود: امسال بالغ بر 2 هزار و 250 میلیارد ریال اعتبارات در قالب تسهیلات به مددجویان ارائه شده است.

وی بیان کرد: امسال در استان فارس بیش از 7 هزار طرح در قالب طرح‌های اشتغال‌زا اجرا شده که به مناسبت دهه فجر نیز یکی از مهم‌ترین واحد‌های تولیدی پنل خورشیدی در شیراز توسط کمیته امداد راه‌اندازی و به بهره‌برداری می‌رسد.

بذرافشان بهره‌برداری از 500 واحد مسکونی ویژه مددجویان فارس را از جمله برنامه‌های مهم ویژه دهه فجر اعلام کرد و گفت: در حوزه مسکن نیز بیش از 2 هزار و 460 نوع خدمت اعم از ساخت، احداث، تعمیر و تکمیل از محل کمک‌های مردمی به مددجویان ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه در بحث صدقات نیز امسال 152 میلیارد ریال صدقه در استان فارس جمع‌آوری شده که رتبه اول کشور در جذب مشارکت به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: ریالی از صدقات بابت دستمزد پرداخت نمی‌شود و تمامی مبلغ‌های جمع‌آوری شده برای حمایت از مددجویان کمیته امداد استان هزینه می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: