گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
جانشین فرمانده سپاه سپیدان در گفت و گو با تنویر:
سرهنگ هاشمی بیان گفت: گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان مقاومت، ولایت‌مداری و سازش‌ناپذیری با استکبار است و هر چه داریم از روحیه استکبارستیزی و ولایتمداری است.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان و در آستانه یوم الله 22 بهمن، سرهنگ پاسدار سید مسعود هاشمی بیان، جانشین فرمانده سپاه سپیدان در گفت و گوی اختصاصی با تنویر به تبیین، تحلیل و چرایی گفتمان ابعاد مختلف انقلاب اسلامی از جمله استکبار ستیزی و مقاومت پرداخت.

سرهنگ هاشمی بیان گفت: علاوه بر آثار ارزشمند و بیشمار داخلی انقلاب اسلامی میبایست از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران در عرصه خارجی از جمله: «گفتمان و اندیشه بیداری، مقاومت و استکبارستیزی» و «ورود اسلام به افقهای تمدن نوین اسلامی» در فراسوی جغرافیای ایران اسلامی نام برد که بیش از پیش سایر مکاتب فکری، نظری و تمدنی غرب را به چالش کشیده است و نظام سلطه و استکبار را با هزینه های سنگین مواجه ساخته است.

هاشمی بیان افزود: پدیداری و ماندگاری و باروری «اندیشه مقاومت» که امروز به مؤلفه ای تعیین کننده و قدرتمند در معادلات منطقه و جهان اسلام تبدیل شده است، یکی از تأثیرات بسیار مهم و راهبردی انقلاب اسلامی است که متأثر از آرمان ها، ارزش ها و اندیشه های انقلابی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و تدابیر و تصمیم های دورنگرانه و استراتژیک مقام معظم رهبری است.

هادی سیاسی سپاه سپیدان تصریح کرد: اگر هدایت های مقام معظم رهبری و ایستادگی و شجاعت و درایت حضرت ایشان و مقاومت جوانان شیفته اسلام در لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و ایستادگی دولت های قانونی این کشورها نبود، اکنون دمشق و بیروت و بغداد به دست عوامل صهیونیسم افتاده بود.

جانشین فرمانده سپاه سپیدان گفت: نظام سلطه در حوزه جنگ سخت و در مواجهه میدانی با اندیشه و گفتمان مقاومت اسلامی، عرصه را باخته است. تحولات داخلی در سوریه و عراق و نابودی داعش که اهرم فشار و ابزار راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تحقق منافع خویش از طریق از کار انداختن اندیشه مقاومت در این دو کشور بود، یکی از شکست های مهم نظام استکبار در مقابله مقاومت در هزاره سوم میلاد است.

هاشمی بیان در ادامه بیان داشت: نظام سلطه و استکبار برای جبران شکست و رفع درماندگی و استیصال در نبرد نظامی و میدانی در مقابل جبهه مقاومت اسلامی، به جنگ نرم روی آورده است. برای همین است که مقاومت اسلامی امروز و در عین حال که دوران طلایی خود را سپری می کند، در شرایط حساس و پیچیده ای قرار گرفته است.


جانشین فرمانده سپاه سپیدان گفت: انقلاب اسلامی ایران، بر پایه چنین تفکری به مقابله با ستمگران و مستکبران پرداخته است و به همین دلیل، مورد خشم و غضب آنها قرار گرفته است و امروزه روشن ترین مصداق استکبار، دولت سلطه جو و استعمارگر آمریکا است.

هاشمی بیان افزود:« استکبار در قبل از انقلاب در قالب استعمار و مستعمره بود و در سال 58 نخستین کسی که بحث استکبار را به میان آورد مقام معظم رهبری بود که به تشریح آن پرداختند و از آن زمان به بعد استکبار ستیزی و مرگ بر آمریکا شروع شد و امروزه روشن ترین مصداق استکبار، دولت سلطه جو و استعمارگر آمریکا است»

هادی سیاسی سپاه سپیدان تصریح کرد :استکبار ستیزی یعنی جهاد اکبر که به معنای مقابله با استکبار می باشد و مقام معظم بری در این زمینه می فرمایند: استکبارستیزی عدم تسلیم در مقابل فشارها است. در این زمینه هم ایستادیم. این کار، سخت بود؛ اما جمهوری اسلامی توانست این کار سخت را با موفقیت انجام دهداما جمهوری اسلامی توانست این کار سخت را با موفقیت انجام دهد.

هاشمی بیان استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ایران برخاسته از تعالیم اسلام دانست و افزود؛ با وجود انبوه تبلیغات غربی، به زودی جای خود را در میان ملتهای مسلمان و حتی غیرمسلمان ، باز کرد.

جانشین فرمانده سپاه سپیدان گفت : تمام گروهها و جریان های مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته اند و خصوصیات نسبتاً مشابهی با آن دارند و همچون انقلاب ایران ، متکی بر مردم بوده و آموزه های اسلام را نقشه راه خود قرار داده اند. 

سید مسعود هاشمی بیان یکی از ویژگی مهم گفتمان مقاومت را ، استقامت و پایداری در برابر زورگویی و استکبار عنوان کرد و گفت:« این موضوع دولتهای سلطه جو را به خشم و عجز درآورده است. اما بر اساس آموزه های قرآنی، آینده درخشانی پیش روی استکبار ستیزان وجود دارد»

جانشین فرمانده سپاه سپیدان در خاتمه گریزی به متفاوت بودن راهپیمایی 22 بهمن امسال زدند و بیان داشتند: طی چند ماه اخیر دشمنان انقلاب سعی کردند از این اعتراض و ناراحتی مردم که بخش زیادی از آن به واسطه وارد کردن تحریم‌هاست به گونه‌ای القا کنند که این اعتراض‌ها به اصل انقلاب و نظام است، نه به برخی ناکارآمدی‌ها.

بر همین اساس بعد از آشوب‌های اخیر رسانه‌های بیگانه بشدت در حال تبلیغ هستند که به دنیا اعلام کنند مردم ایران نسبت به ارزش‌های انقلاب و اهداف آن رویگردان شده و نسبت به انقلاب بی‌تفاوت هستند.

با این‌حال مراسم ۲۲ بهمن که همیشه به عنوان یک نماد بیعت مردم با انقلاب شناخته می‌شده، امسال بروز و ظهور فوق‌العاده‌ای پیدا خواهد کرد.

امسال با توجه به شرایطی که گفته شد حضور مردم می‌تواند پیامدهای بسیاری از جمله انسجام ملی، وحدت ملی، تولید امنیت و مایوس کردن دشمن را به همراه داشته باشد.

حضور با شکوه مردم می‌تواند بیش از سال‌های قبل برای کشور و انقلاب نافع باشد و ضمن مأیوس شدن دشمن، زمینه‌ها و گام‌های بلندی در جهت رشد رفاه و امنیت کشور برداشته شود.

انتهای پیام/مسعود انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر: