آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
دکتر دوانی:
دکتر محمدحسین رجبی دوانی مورخ برجسته کازرونی گفت: مردم سالاری واقعی در جمهوری اسلامی است؛ دموکراسی در غرب دروغی بیش نیست.
به گزارش تنویر، دکتر محمدحسین رجبی دوانی مورخ برجسته کازرونی و عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در نشست علمی « از انقلاب محمد (ص) تا انقلاب خمینی (ره)» که به همت بسیج دانشجویی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون و با موضوع «انقلاب، مردم سالاری و عدالت اجتماعی» که در جمع مسئولین بسیج دانشجویی و اساتید و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کازرون و نورآباد ممسنی در دانشگاه آزاد کازرون برگزار شد.

 دکتر دوانی در سخنانی اظهار داشت: مردم ما از بدو پیروزی انقلاب تاکنون نقش اساسی در تحولات کشور دارند و مردم سالاری واقعی در جمهوری اسلامی است؛ دموکراسی در غرب دروغی بیش نیست.

این مورخ کازرونی ادامه داد: برقرای و تداوم نظام اسلامی منوط به حضور و مقبولیت مردم است و رهبری وظیفه هدایت و راهنمایی مردم در جهت صلاح نظام اسلامی را بر عهده دارند و برنامه ریزی دشمن در سال های پس از پیروزی انقلاب همه متوجه جدایی مردم از انقلاب بوده است.

رجبی دوانی این را هم گفت: در حکومت اسلامی تبعیض نباید وجود داشته باشد و وقتی مردم اعتراضی نسبت به مسئولان دارند حق دارند که آنان را بازخواست کرده و از آنان مطالبه نمایند و هنوز نتوانسته ایم به آرمان انقلاب در باب عدالت اجتماعی جامه عمل بپوشانیم.

وی ضمن اشاره به مقوله عدالت محوری انقلاب بیان کرد: در موضوع عدالت اجتماعی مشکل ما در سیستم اجرایی کشور است و مسئولان باید در این حوزه شرمنده باشند ولی متأسفانه مسئولان در موضوع مجازات و برکناری نجومی بگیران کوتاهی کردند، مردم و به ویژه دانشگاهیان می‌بایست نسبت به تحقق عدالت اجتماعی مطالبه گری کنند و مسئولان خاطی را به صلابه بکشند.

این مورخ کازرون به تاریخ صدر اسلام اشاره کرد و گفت: وقتی تاریخ صدر اسلام در زمان پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع) و بقیه ائمه را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهیم متوجه می شویم که مردم در تحولات سیاسی و اجتماعی دارای نقش بی بدیلی بوده اند و نقش مردم در تحقق حکومت اسلامی بسیار تعیین کننده و اثرگذار است.

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) تاکید کرد: مشروعیت در نظام سیاسی غرب و دموکراسی به معنای مقبولیت است اما در نظام سیاسی اسلام مشروعیت به معنای حکومت خداوند و معصوم و نائبان آن هاست و مردم در تحقق و مقبولیت آن حکومت نقش دارند، در انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) همانند امام حسین (ع) با روشنگری ابتدا مردم را نسبت به حکومت طاغوت آگاه ساختند و وقتی دیدند که مردم قیام کردند و خواستار برقرای حکومت اسلامی شدند حجت را بر خود تمام یافته دیدند و در جهت برقرای حکومت بر مبنای اسلام اقدام نمودند.

رجبی دوانی سختی انقلاب را یاد آور شد و گفت:  مردم ما از بدو پیروزی انقلاب تاکنون نقش اساسی در تحولات کشور دارند؛ از انتخاب مسئولان عالی رتبه به صورت مستقیم گرفته تا حضورشان در صحنه های دفاع از انقلاب و بی جهت نیست که امام راحل ملت ایران در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی ـ صلوات اله و سلامه علیهما ـ می دانستند.

وی در ادامه گفت: مردم سالاری به معنی واقعی کلمه در جمهور اسلامی وجود دارد و می بینیم که سلیقه های مختلف در انتخابات شرکت می کنند و رأی می آورند؛ دموکراسی در غرب دروغی بیش نیست. در کشورهای مدعی دموکراسی هر که را به جز خود نابود می کنند.

وی در پایان گفت: وقتی موضوع حقوق های نجومی مطرح شد رهبری در خطبه نماز عید فطر ای نحقوق ها را غیرمنصفانه و ظالمانه دانستند و این برداشت‌ها را نامشروع، گناه و خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان کردند و خواستار برگرداندن این حقوق ها و مجازات و برکناری عوامل آن شدند اما متأسفانه مسئولان امر در این موضوع کوتاهی کردند و مردم و به ویژه دانشگاهیان می بایست نسبت به تحقق عدالت اجتماعی مطالبه گری کنند و مسئولان خاطی را به صلابه بکشند.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: