شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹
جشنواره جهادگران علم و فناوری ‌فارس، ۲-
رئیس سازمان علمی پژوهشی سپاه فجر فارس با بیان اینکه باید بر اساس ضرورت جامعه اختراعات را هدفمند تر کنیم‌، گفت‌: با مدیریت نخبگان باید به سمت ایجاد و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان رفته و از موازی‌کاری جلوگیری کنیم.
 به گزارش  بسیج علمی پژوهشی فارس، احمدرضا قاسمی در جشنواره جهادگران علم و فناوری فارس در دانشگاه باهنر شیراز با بیان اینکه جوانان ایرانی نخبگانی هستند که می‌توانند در عرصه جهاد علمی خدمت کنند، اظهار کرد: زمانی از ‌نظر علمی برای ایران در دنیا ارزش قائلل نبوده و ایران را به عنوان دولت اقماری قلمداد می‌کردند.

 وی با بیان اینکه ایران اسلامی انحصار قدرت‌های علمی را شکست‌، افزود‌: امروز به خود می‌بالیم که جوانان ما هسته اتم را می‌شکافند  و شاهد ترقی در همه عرصه‌های علمی هستیم.
 
رئیس سازمان علمی پژوهشی سپاه فجر فارس با اشاره به ‌مهمترین فعالیت‌های این سازمان گفت‌: راه‌ندازی و تقویت ۲۵ پایگاه علمی با هدف تقویت بنیه علمی و استعدادیابی از ابتکارات و توسعه فعالیت‌های علمی سازمان است.

 قاسمی به ایجاد هفت مرکز رشد در سال ۹۶ و ۹۷ اشاره و بیان کرد‌: مهمترین هدف این مراکز رشد حمایت از تولیدات علمی و  تجاری سازی و برندسازی است که برای این منظور آموزش‌های خاصی نیز در نظر گرفته شده است.

 وی با بیان اینکه باید براساس ضرورت جامعه اختراعات را هدفمندتر کنیم‌، گفت‌: کمک به راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان  و مدیریت حمایت از نخبگان در دستور کار است.

 رئیس سازمان علمی پژوهشی سپاه فجر فارس با تاکیر بر این موضوع که باید مسأله محور باشیم تا بتوانیم از پتانسیل‌ها کمک بگیریم‌، گفت: نیروی نخبه حداقل ثروت است و باید از این نیرو حمایت شود.

‌قاسمی با بیان اینکه باید دست از موازی‌سازی برداریم‌، گفت: باید در پایگاه‌های علمی علاوه بر حوزه علم دیگر حوزه‌ها ورود کنیم تا شاهد رشد ‌خودشناسی،‌ خداشناسی و خودباوری ملی باشیم.
برچسب ها: بسیج علمی فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: