شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۲۴:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس با بیان اینكه همزمان با دهه دوم فاطمیه، نمایش چند رسانه‌ای «خاتون آب و آیینه» در شیراز برگزار می‌شود، اقشار مختلف مردم شیراز را برای بهره‌برداری و تماشای این نمایش دعوت كرد.

 

به گزارش ستاد اطلاع رسانی نمایش بزرگ چندرسانه ای « خاتون آب و آیینه»، سعید كوشكی، معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس امروز، ۲۶ بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینكه در سال جاری تلاش كردیم تا فعالیت‌های فرهنگی مؤثری را به‌همت سپاه انجام دهیم، نمایش چند رسانه‌ای «فصل شیدایی» را از جمله این فعالیت‌های موفق برشمرد و گفت: بحمد الهی این نمایش مذهبی با استقبال گسترده مردم شیراز مواجه شد.

وی با بیان اینكه بنا داریم تا برنامه‌های فاخر این چنینی را گسترش دهیم، افزود: مردم شیراز هم اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی را مطالبه می‌كنند و هم مستحق این هستند كه بهترین برنامه‌ها را برای آنان اجرا كنیم چرا كه همواره در عرصه‌های مختلف نظیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، تجمع ۱۴ دی حضور پرشور و شعوری را به ثبت رساندند.

 

 

حسینیه عاشقان ثارالله(ع)؛ محل برگزاری نمایش «خاتون آب و آیینه»

 

كوشكی از اجرای نمایش چند رسانه‌ای «خاتون آب و آیینه» همزمان با دهه دوم فاطمیه در شیراز خبر داد و گفت: این برنامه، تئاترگونه و مرثیه‌ای مركب از ابعاد مختلف هنری است كه از ۲۹ بهمن‌ماه تا ۸ اسفندماه به مدت ۱۰ در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) به اجر در می‌آید.

معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس با بیان اینكه قریب ۹۰ درصد عوامل این صحنه از هنرمندان استان فارس هستند، گفت: به دلیل وضعیت آب و هوایی و برودت هوا، حسینیه عاشقان ثارالله(ع) را برای اجرای این برنامه در نظر گرفتیم كه هر شب گنجایش ۳ هزار نفر جمعیت را دارد.

 

 

وی با یادآوری این نكته كه پیش‌بینی‌های لازم برای راحتی مردم در مباحث امنیتی و ترافیكی انجام شده است، افزود: بحمد الهی اصحاب رسانه و به خصوص اصحاب هنر استان فارس از این برنامه استقبال خوبی كرده‌اند اما با توجه به اهمیت و جایگاه حضرت زهرا(س)، لازم است كه همه ما ورود جدی به این بحث داشته باشیم.

كوشكی با بیان اینكه هزینه‌های اجرای این برنامه توسط سپاه تأمین می‌شود و البته برخی از دستگاه‌های فرهنگی نیز در اجرای این برنامه ما را یاری دادند، گفت: هزینه اجرای این نمایش برای هر نفر تقریباً ۲۵ هزار تومان است كه سپاه این هزینه را پرداخت كرده است.

 

 

 

برپایی غرفه‌های فرهنگی در حاشیه اكران نمایش

 

وی با تصریح اینكه برنامه‌های جانبی نظیر برپایی غرفه‌های فرهنگی در محوطه خارج از حسینیه نیز طی این ایام اجرا می‌شوند،‌ گفت: این نمایش از ساعت ۱۹ هر شب رسماً كار خود را آغاز می‌كند.

كوشكی از فعالیت حدود ۱۰۰ نفر جهت اجرای این برنامه خبر داد و گفت:‌ تئاتر «خاتون آب و آیینه» به نویسندگی و كارگردانی حسین بلبل آبادی بر روی صحنه خواهد رفت.

 

 

 

معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس به نحوه تهیه بلیط این نمایش نیز اشاره كرد و افزود: علاقه‌مندان جهت تهیه بلیط می‌توانند یا به سایت sahabtic.ir و یا به كانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی مراجعه كنند.

 

 

وی همچنین گفت:‌ نمایشگاه ۱۰ پرده از زندگی حضرت زهرا(س) را شامل تولد، انفاق، عفت، همسرداری،‌ ازدواج، بیماری و شهادت آن حضرت را به نمایش می‌گذارد.

 

 

 

شأنیت سومین حرم اهل بیت(ع) در برنامه‌های مختلف باید حفظ شود

 

كوشكی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه تلاش ما این ست که زندگی اهل بیت(ع) و حوادث عظیم جهان اسلام و مناسبت‌ها و اتفاقاتی که می‌افتد را بتوانیم در قالبی نو و با زبان هنر به نسل جوان منتقل كنیم، گفت: شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) است و ما به عنوان سپاه انتظارمان این است که این قداست و شأنیت و این جایگاه حتماً از سوی مسئولان و مردم حفظ شود.

 

 

آمادگی همكاری با نهادهای فرهنگی در اجرای برنامه‌های فاخر داریم

 

معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس در پایان اظهار كرد: سپاه آمادگی دارد در کنار سایر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی، برنامه‌های فاخر متناسب با مناسبت‌ها و اعیادی که در پیش داریم را اجرا كند.

یادآور می‌شود، در اجرای این نمایش سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز، شورای شهر، حوزه هنری فارس، اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اداره‌كل میراث فرهنگی و همچنین مأوا و مركز مهنا مرتبط با سازمان هنری اوج، سپاه فجر فارس را یاری داده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: