آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۱۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
نخستین یادواره ۸۲ شهید مدافع حرم و امنیت استان فارس امروز با حضور خانواده‌های این شهدا در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
 نخستین یادواره ۸۲ شهید مدافع حرم و امنیت استان فارس امروز، ۳ اسفندماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور خانواده‌های این شهدا، مسئولان، علما و اقشار مختلف مردم شیراز برگزار شد.

وجود پیكر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس كه بناست در روز شنبه، ۵ اسفندماه در دانشگاه آزاد اسلامی استهبان به خاك سپرده شوند،‌ زینت‌بخش این مراسم بود.
در ابتدای این مراسم موسی زارعی، دبیر یادواره به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده پرداخت و گفت:‌ سمت و سوی این برنامه را به سمت تبیین چرایی تقویت جبهه مقاومت و حضور در این کارزار بنا نهادیم.
وی افزود: برنامه‌های متعددی در اقشار مختلف با موضوعات متعدد نظیر پیش یادواره‌ها، نشست‌های بصیرتی، مسابقات فرهنگی و ورزشی و سمینارهای متعددی را در راستای این برنامه برگزار کردیم.

گزارش ایكنا از یادواره 82 شهید مدافع حرم و امنیت فارس در جوار حرم احمدی(ع)

تجليل از شهدا منحصر به عده‌ای خاص نشود
زارعی با تأکید بر اینکه تجلیل از شهادت و مقام شامخ شهدا نباید منحصر به عده خاص و یا یک برنامه شود، گفت: همه باید در کنار هم با وحدت و همدلی و اتحاد راه شهدا را ادامه دهیم تا تا ان شاءالله پرچم اسلامی که امروز به دست ملت ایران اسلامی است به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت برسد.
در ادامه این مراسم نیز سردار سیدهاشم غیاثی،‌ فرمانده سپاه فجر فارس نیز گفت: اینکه برخی از دشمنان انقلاب اسلامی امروز تلاش می‌کنند که فرهنگ مجاهدت و شهادت کمرنگ شود، به دلیل این است که از خون‌های پاک شهدا که در مسیر تعالی اسلام و انقلاب اسلامی بر زمین می‌ریزند، واهمه دارند.

شهادت یك جریان توقف‌ناپذیر و بخشی از فرهنگ ماست
وی، شهادت را یک جریان توقف‌ناپذیر و بخشی از فرهنگ ما توصیف کرد و گفت: ما باید تا آخر مسیر تحقق آرمان‌های بلند شهدا را دنبال کنیم و به ارزش‌های انقلاب اسلامی وفادار بمانیم.
غیاثی با تصریح اینکه مدافعان حرم که دفاع از حریم اهل بیت(ع) و حریم قرآن را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند اگر نبودند شراط ما اینگونه نبود، گفت: اگر مدافعان ما در زمان حضرت علی(ع) در کوفه بودند، آن حضرت آن‌قدر غریب نمی‌ماند و کسی به خودش جرأت نمی داد که در کوچه‌های بنی هاشم به حضرت زهرا(س) سیلی بزند و درب خانه ایشان را آتش بزند.
فرمانده سپاه فجر همچنین یاد شهدای عرصه امنیت را در جنوب شرق كشورمان به فوز عظیم شهادت نائل آمده‌اند را گرامی داشت و گفت: شهدای ما به خاطر هوشمندی و زمان‌شناسی و بصیرت در زمره مؤمنان صالح بودند كه به میدان درگیری با دشمنان حق شتافتند و جان خود را نثار كردند.

گزارش ایكنا از یادواره 82 شهید مدافع حرم و امنیت فارس در جوار حرم احمدی(ع)

وجه مشترك همه گروه‌های تروریستی در منطقه دشمنی با اهل بیت(ع) است
وی، وجه مشترك همه گروه‌های تروریستی در منطقه را دشمنی با اهل بیت(ع) برشمرد و گفت: امروز دشمن در جهت تفرقه در امت اسلامی و همچنین ایجاد ناامیدی در تفكر شیعی تلاش می‌کند و اگر جانفشانی شهدای مدافعان حرم و سایر شهدای ما نبود شرایط به گونه دیگری بود.
وی وجود آرامش در منطقه را به دلیل رشادت‌های شهدای مدافع حرم دانست و گفت: امروز ما افتخار داریم که هیچ سرزمینی در اختیار داعش نیست، هرچند برخی از گروه‌های تروریستی هنوز در منطقه حضور دارند ولی این به آن معنا نیست که یك جمعیت بزرگی تحت عنوان داعش در منطقه وجود داشته باشند.
غیاث همچنین تأكید كرد كه امروز جهان اسلام یک حامی نیرومند و صادق به نام جمهوری اسلامی ایران و یک پناهگاه بزرگ به نام مقام معظم رهبری دارد و سپس ادامه داد: امروز اگر گرایش ملت‌ها را به ایران و استیصال دشمن را در مقابله با فرهنگ و تفکر شهدا و مجاهدان می‌بینیم به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری و عنایتی است که خداوند به ما دارند و ما معتقدیم که صاحب اصلی این انقلاب و نظام امام معصوم امام زمان(عج) است.
در ادامه این مراسم گروه سرود مداحین به اجرای سرود مدافعان حرم پرداختند و سپس گروه تئاتر بسیج هنرمندان نیز برنامه‌ای پیرامون بزرگداشت مقام شهدای مدافع حرم اجرا كردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز نیز در ادامه این مراسم گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت است و رهبر عزیز و بیدار و شجاع ما با تمام قدرت در مقابل سرکشان عالم سخن می‌گوید و امنیتی پایدار در سراسر این کشور پهناور شاهدیم و عزت و اقتدار ما بر روی این کره زمین مثال‌زدنی است و مستقل‌ترین کشور جهانیم و هیچ ابرقدرتی جرأت دستور دادن به ما ندارد، بدون تعارف همه این‌ها از برکت خون شهداست.

رهبری، مكتب، ملت و وحدت؛ ۴ پایه انقلاب اسلامی
وی با بیان اینكه انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال، بر روی ۴ پایه استوار بوده است و تا زمانی كه این پایه‌ها مستحكم باشد، هیچكس هیچ غلطی نمی‌تواند بكند، گفت: ولایت و رهبری، مكتب و حاكمیت اسلام، ملت و تكیه بر حضور امت و وحدت ۴ پایه انقلاب اسلامی هستند.

رضوی اردكانی با یادآوری اینكه دشمنان ما تلاش می‌كنند تا انقلاب را به انحراف بكشانند و آن را از محتوا خارج كرده و اهداف آن را كم‌رنگ كنند، گفت: با وجودی كه انقلاب ما فرهنگی بوده است اما عده‌ای دست و پا می‌زنند تا بعد فرهنگی آن را كم‌رنگ كنند و و اصول و قوانین اسلام را زیر سئوال می‌برند و این‌ها نفوذ نرم و خطرناك است.

اسلام را كم‌رنگ كردن،‌ تضعیف مكتب است
وی با بیان اینكه تضعیف رهبری جزو اهداف انحرافی دشمن است، گفت: همچنین دشمنان تلاش می‌كنند تا مکتب ما را زیر سئوال ببرند و بگویند كه اسلام به درد امروز نمی‌خورد و این حرف‌ها را گاهی روشنفکرنماها در مجلات و سایت‌های خود می‌نویسند در حالی كه اسلام را کمرنگ کردن و بی ثمر دانستن، تضعیف مکتب است.

گزارش ایكنا از یادواره 82 شهید مدافع حرم و امنیت فارس در جوار حرم احمدی(ع)

اصل قدرت نظام جمهوری اسلامی، حضور ملت است
امام جمعه موقت شیراز، اصل قدرت نظام جمهوری اسلامی را، حضور ملت دانست و گفت: اگر بسیج نبود جنگ به ثمر نمی‌رسید، در ۹ دی ملت بودند که طومار فتنه را پیچیدند و در حوادث بزرگ حضور مردم بود که سیلی جانانه به دشمن زده است لذا دشمنان ما هر روز مسئله‌ای برای این ملت درست می‌كنند و آن‌ها را تحریم اقتصادی كرده تا معیشتان دچار مشكل شود.
رضوی اردكانی با یادآوری اینكه چهارمین هدف دشمنان ما، وحدت ملت است، گفت: در طول این ۴۰ سال تمام تلاش آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها این بود که وحدت ملت را بشکنند، قوم‌گرایی، قبیله‌گرایی، شیعه و سنی و همه با بیداری این ملت و هدایت رهبری نقش بر آب شد.
امام جمعه موقت شیراز با تأكید بر اینكه این انقلاب زنده است، یادآور شد: دشمنان گفتند كه دست مسلمانان را در سوریه، فلسطیه و عراق كوتاه كنیم لذا گرگ‌های وحشی داعش را با پول عربستان در این كشورها وارد كردند. داعش قوی‌ترین نیروی اسرائیل و آمریکا و عربستان بود که به خاطر حضور مدافعان حرم و نیروهای مردمی همه نقشه‌هایش نقش بر آب شد.
رضوی اردكانی تأكید كرد:‌ امروز تنها وظیفه ما استقامت در همه جبهه‌هاست چه در جبهه اقتصادی، فرهنگی، نظامی و غیره و حتماٌ پیروز خواهیم شد.
یادآور می‌شود، پایان‌بخش این مراسم معنوی تجلیل از خانواده‌های ۸۲ شهید مدافع حرم و امنیت استان فارس بود.

انتهای پيام

نام:
ایمیل:
* نظر: