آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۱۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
امام جمعه موقت شیراز در یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت:
حجت‌الاسلام رضوی اردکانی با بیان اینكه تلاش دشمنان در ایجاد انحراف در انقلاب است، گفت: با وجودی كه انقلاب ما فرهنگی بوده است اما عده‌ای دست و پا می‌زنند تا بعد فرهنگی آن را كم‌رنگ كنند و اصول و قوانین اسلام را زیر سئوال می‌برند.
به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله شیراز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، ۳ اسفندماه در نخستین یادواره ۸۲ شهید مدافع حرم و امنیت استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: امروز در بزرگداشت شهدایی که از مرزهای عقیدتی و ایمانی خود با جان خود دفاع کردند و در حریم دفاع از حریم اهل بیت(ع) مردانه جنگیدند و نامشان در تاریخ جاودان ماند، گردهم جمع شده‌ایم.

حضرت زهرا(س)؛ نخستین مدافع ولایت
وی به تقارن این یادواره با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) اشاره كرد و گفت: حضرت زهرا(س) نخستین مدافع ولایت و شهیده راه امامت بود و شهدای ما نیز كسانی بودند كه به آن حضرت اقتدا كردند.
رضوی اردكانی با ابراز امیدواری از اینكه برگزاری این یادواره و تجلیل از مقام شامخ شهدا، پیامی برای تداوم راه آنان باشد، ‌گفت: در جایی که خداوند درباره شهدا سخن گفته است، مجال سخن دیگری نیست چرا كه خداوند در قرآن كریم خود را مشتری شهدا قرار داده است.

هر قتالی، جهاد نیست
وی با بیان اینكه شهدا با جانشان با خداوند معامله كرده‌اند تا خریدار بهشتی جاویدان شوند و صفوف مقربین درگاه الهی قرار گیرند، گفت: البته خداوند مشتری هر كسی نیست و هر قتالی هم جهاد نیست و تنها قتال فی‌ سبیل‌الله جهاد است وگرنه جنگ و درگیری زیاد است و از نظر اسلام آن قتالی مقدس است و کشته‌های آن شهیدند که فی سبیل‌الله باشند.
رضوی اردكانی یادآور شد كه ما صاحب هیچ چیزی در این دنیا نیستیم و این جان و مال متعلق به خداست اما وقتی آن را با خدا معامله كنیم، ارزش پیدا می‌كند و جاوید می‌شود و این معامله عجیبی است كه جان موقتی را كه باید خواه ناخواه تحویل دهیم، در راه خدا می‌دهیم و جاودانه می‌شویم.

استقلال و امنیت همه جانبه كشورمان مرهون خون شهداست
امام جمعه موقت شیراز اظهار كرد: اگر امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت است و رهبر عزیز و بیدار و شجاع ما با تمام قدرت در مقابل سرکشان عالم سخن می‌گوید و امنیتی پایدار در سراسر این کشور پهناور شاهدیم و عزت و اقتدار ما بر روی این کره زمین مثال‌زدنی است و مستقل‌ترین کشور جهانیم و هیچ ابرقدرتی جرأت دستور دادن به ما ندارد، بدون تعارف همه این‌ها از برکت خون شهداست.
وی با یادآوری اینكه در طی ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی، فراز و نشیب‌های فراوانی وجود داشت، گفت: دشمن از ابتدا هم نمی‌خواست كه این انقلاب پیروز شود اما یك ملت منسجم با مكتبی انقلابی و خدایی و با رهبری پیامبرگونه و وحدتی مثال‌زدنی وارد صحنه شد و ریشه‌های استبداد و استعمار را از جا کند و دشمن قسم خورده اسلام را از این سرزمین بیرون کرد و تمام توطئه‌های آنان را با یاری خدا نقش بر آب كرد و امروز این انقلاب چون درختی تنومند و ریشه‌دار در دل تک تک آحاد این ملت استوار ایستاده است.

محاصره اقتصادی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی بوده است نه سال‌های اخیر
رضوی اردكانی با بیان اینكه نباید گمان كنیم كه محاصره اقتصادی تازه آغاز شده است، گفت: دشمنان ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی محاصره اقتصادی ما را آغاز كردند و هر ترفندی اعم از جنگ‌های تجزیه طلبانه، ورود گروهك‌های ضد انقلاب، جنگ تحمیلی و غیره به كار بستند اما دیدیم که خداوند چگونه کمک کرد و دشمن را رسوا کرد و این‌ها بر روی همه چیز حساب كردند به جز یك چیز، آن هم قدرت خداوند است.
نویسنده كتاب مختارنامه با تصریح اینكه باید خدا را شاكر باشیم كه دشمنان ما را از احمق‌ها آفرید، گفت: آمریكا و اسرائیل در معادلات سیاسی بر روی همه چیز برنامه‌ریزی می‌كنند اما نمی‌توانند بر روی آن قدرتی كه این ملت ۴۰ سال است كه بر آن تكیه كرده‌اند و آن قدرت خداست، حساب كنند.

رهبری، مكتب، ملت و وحدت؛ ۴ پایه انقلاب اسلامی
وی با بیان اینكه انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال، بر روی ۴ پایه استوار بوده است و تا زمانی كه این پایه‌ها مستحكم باشد، هیچكس هیچ غلطی نمی‌تواند بكند، گفت: ولایت و رهبری، مكتب و حاكمیت اسلام، ملت و تكیه بر حضور امت و وحدت ۴ پایه انقلاب اسلامی هستند.

عده‌ای تلاش می‌كنند تا بعد فرهنگی انقلاب را كم‌رنگ كنند
رضوی اردكانی با یادآوری اینكه دشمنان ما تلاش می‌كنند تا انقلاب را به انحراف بكشانند و آن را از محتوا خارج كرده و اهداف آن را كم‌رنگ كنند، گفت: با وجودی كه انقلاب ما فرهنگی بوده است اما عده‌ای دست و پا می‌زنند تا بعد فرهنگی آن را كم‌رنگ كنند و و اصول و قوانین اسلام را زیر سئوال می‌برند و این‌ها نفوذ نرم و خطرناك است.

تلاش دشمن برای گرفتن محتوای انقلاب است
امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: دشمنان تلاش می‌كنند تا از درون محتوا را از انقلاب ما بگیرند لذا هشداری مقام معظم رهبری هم بر این است كه عوامل نفوذی از بیرون نیست بلكه دشمنان با نفوذ در اركان نظام، افكار مسموم خود را منتشر می‌كنند.

انحراف انقلاب از اهداف اصلی دشمنان ماست
وی با بیان اینكه انحراف انقلاب از اهداف اصلی دشمنان ماست، گفت: استفاده دشمنان از ماهواره و فضاهای برای این است كه می‌خواهند این ملت را از مسیر انقلابشان منحرف كنند.
رضوی اردكانی همچنین نقش رهبری را در تداوم انقلاب یادآور شد و افزود: مقام معظم رهبری با همان ایده امام(ره) الحق و الانصاف این كشتی انقلاب را در فراز و نشیب‌ها عبور دادند و هر جا که انقلاب را تهدید کرده است با هدایت‌های دلسوزانه مردم را آگاه کردند و در فتنه‌های مختلف دیدیم که این رهبری بود که مسیر را روشن و دشمن را معرفی کرد لذا اصل اول دشمنان این است که رهبری را از امت گرفته و تضعیف کنند و بر روی این قضیه از ابتدای انقلاب خیلی کار کردند.

اسلام را كم‌رنگ كردن،‌ تضعیف مكتب است
وی با بیان اینكه تضعیف رهبری جزو اهداف انحرافی دشمن است، گفت: همچنین دشمنان تلاش می‌كنند تا مکتب ما را زیر سئوال ببرند و بگویند كه اسلام به درد امروز نمی‌خورد و این حرف‌ها را گاهی روشنفکرنماها در مجلات و سایت‌های خود می‌نویسند در حالی كه اسلام را کمرنگ کردن و بی ثمر دانستن، تضعیف مکتب است.

اصل قدرت نظام جمهوری اسلامی، حضور ملت است
امام جمعه موقت شیراز، اصل قدرت نظام جمهوری اسلامی را، حضور ملت دانست و گفت: اگر بسیج نبود جنگ به ثمر نمی‌رسید، در ۹ دی ملت بودند که طومار فتنه را پیچیدند و در حوادث بزرگ حضور مردم بود که سیلی جانانه به دشمن زده است لذا دشمنان ما هر روز مسئله‌ای برای این ملت درست می‌كنند و آن‌ها را تحریم اقتصادی كرده تا معیشتان دچار مشكل شود.

تحریم اقتصادی وسیله‌ای برای مأیوس كردن مردم است
وی با تأكید بر اینكه تحریم اقتصادی وسیله‌ای است که مردم را مأیوس کنند، گفت: دخالت دادن عناصر ضد انقلاب در بدنه حکومت و سوءاستفاده آن‌ها از فتنه‌گرها مثل توطئه‌ها و اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی تلاشی برای مأیوس کردن ملت است لذا دشمنان امت را هم هدف قرار داده‌اند.
رضوی اردكانی با یادآوری اینكه چهارمین هدف دشمنان ما، وحدت ملت است، گفت: در طول این ۴۰ سال تمام تلاش آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها این بود که وحدت ملت را بشکنند، قوم‌گرایی، قبیله‌گرایی، شیعه و سنی و همه با بیداری این ملت و هدایت رهبری نقش بر آب شد.
امام جمعه موقت شیراز یادآور شد: دشمنان ما بارها حمله نظامی را روی میز آوردند اما دیدند كه ایران مانند افغانستان، عراق و سوریه نیست، بلكه ایران دارای ملتی منسجم و آگاه و رهبری مقتدار و مكتبی بزرگ است در غیر این صورت مطمئن باشید كه اگر دشمنان ما ۱۰ درصد احتمال می‌دادند كه با حمله نظامی می‌توانند ضربه كاری به این نظام وارد كنند، یك لحظه به خودشان تردید راه نمی‌دادند.
وی با یادآوری تهدیدات اسرائیلی‌ها بر علیه ایران گفت: مقام معظم رهبری فرمودند كه اگر اسرائیل دست از پا خطا كند، ما حیفا و تلاویو را با خاك یكسان خواهیم كرد و این یك شعار نبود بلكه یك حقیقت است و اگر آمریكا و اسرائیل بخواهند دست از پا خطا كنند و در خلیج فارس مسئله‌ای ایجاد كنند، این خلیج نیلگون همیشه فارس، قبرستان ناوهای جنگی آمریکا خواهد شد و آنان تمام این مسائل را می‌دانند لذا گزینه نظامی را به عنوان یک تهدید لفظی استفاده می‌کنند.

تمام جوانان ایران، حججی هستند
رضوی اردكانی ادامه داد: دشمنان ما می‌دانند این ملت مقتدر است و آن زمانی که چیزی نداشت ایستاد و اكنون كه انواع موشك‌ها و سلاح‌ها مدرن را خودشان ساخته‌اند و این ملت، ملتی است كه جوانان آن همه حججی هستند.
امام جمعه موقت شیراز با تأكید بر اینكه این انقلاب زنده است، یادآور شد: دشمنان گفتند كه دست مسلمانان را در سوریه، فلسطیه و عراق كوتاه كنیم لذا گرگ‌های وحشی داعش را با پول عربستان در این كشورها وارد كردند. داعش قوی‌ترین نیروی اسرائیل و آمریکا و عربستان بود که به خاطر حضور مدافعان حرم و نیروهای مردمی همه نقشه‌هایش نقش بر آب شد.
وی همچنین به اغتشاش اخیر دراویش گنابادی در تهران اشاره كرد و گفت: دشمنان ما این اقلیت‌هایی به خیابان می‌آیند را برای ایجاد تشنج و ناامنی در كشورمان بسیج كرده‌اند ولی باید بدانند خودشان را رسوا می‌كنند و این ملت با خون شهدای خود پیمان بسته است که تا آخر راه آن‌ها ادامه خواهند داد.

لزوم داشتن استقامت در همه جبهه‌ها
رضوی اردكانی تأكید كرد:‌ امروز تنها وظیفه ما استقامت در همه جبهه‌هاست چه در جبهه اقتصادی، فرهنگی، نظامی و غیره و حتماٌ پیروز خواهیم شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: