گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۱۱۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
کانون بسیج رسانه در شهرستان ممسنی با حضور اژدر ی رییس کانون رسانه بسیج آستان فارس، فرامرزی فرماندار، سرهنگ نصیبی فرمانده سپاه مقاومت و خبرنگاران ممسنی و رستم افتتاح گردید

به گزارش "روابط عمومی بسیج رسانه فارس "، نشست فعالان و نخبگان رسانه ای و آیین افتتاح کانون بسیج رسانه شهرستان ممسنی با حضور آقای مصطفی اژدری رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس و با مشارکت مدیران مسئول، سردبیران، خبرنگاران، عکاسان خبری،فعالان و نویسندگان رسانه ای، پیشکسوتات عرصه رسانه و جمعی از مسئولین شهرستان ممسنی برگزار گردید.

سرهنگ نصیبی فرمانده سپاه ممسنی در این مراسم اظهار داشت: اصحاب رسانه شهرستان همواره پیشگام هستند و با حداقل امکانات بهترین اطلاع رسانی را دارند.

در کانون بسیج رسانه شهرستان خط کشی برای تقسیم رسانه ها بر اساس احزاب و گرایش سیاسی وجود نخواهد داشت و این کانون با رویکرد فرهنگی و با هدف حفظ اصحاب رسانه زیر چتر انقلاب و دنبال کردن خط امام و آرمانهای انقلاب اسلامی عمل خواهد.

دشمن اصول انسانی را در نبرد فرهنگی رعایت نمی کند و انقلاب ما نیاز به خط شکن در فضای رسانه ای دارد.

خبرنگاران باید حقیقت جو، حقیقت شنو ،حقیقت گو و حقیقت نگار باشند و رسانه باید تریبونی برای بیان مطالبات و مشکلات مردم باشد.

بسیج رسانه سنگربان انقلاب اسلامی در جنگ سایبری میباشد و درب این کانون بر روی همه اصحاب رسانه باز است.

در کانون بسیج رسانه شهرستان خط کش سیاسی وجود ندارد و این کانون متعلق به همه اهالی رسانه میباشد.

در ادامه آقای خداپرست خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نمایندگی از اصحاب رسانه به بیان تاثیرات رسانه در پیشرفت شهرستان و مشکلات صنفی خبرنگاران بخصوص بیمه آنها پرداخت و ابراز امیدواری کرد این کانون بتواند بخشی از مشکلات اهالی رسانه را مرتفع نماید.

در ادامه آقای رحمت الله فرامرزی سرپرست فرمانداری شهرستان ممسنی نیز در این مراسم بیان داشت: دانستن حق طبیعی مردم است و این وظیفه رسانه هاست.

رسالت خبرنگار آگاهی بخشی به جامعه است. اما اجازه نداریم هر خبری را منتشر کنیم، خبر باید واقعیت داشته باشد.در چارچوب قانون و با رعایت مصالح نظام و جامعه منتشر شود.رسانه ها خبرهای مثبت منتشر کنند و برای مردم اعتماد سازی کنند.

رسالت خبرنگار و فضای مجازی آگاهی بخشی دادن به جامعه است، رسانه باید جلوگیری کند از فساد های جامعه و این وظیفه ی رسانه است تا مردم بتوانند احساس رضایت کنند.

رسانه ها باید شناسنامه دار باشند و رسانه هایی که رسمی نیستند در صورت ایجاد التهاب باید با آنها برخورد شود!

قلم به دستی و قلم‌زدن یک ارزش الهی است همواره باید آن را قدر دانست.

سپس آقای مصطفی اژدری رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس بیان داشت: انتظار داریم کانون بسیج رسانه بدون توجه به گرایش سیاسی اصحاب رسانه آنها را جذب کند و آموزش را به عنوان یک اصل محوری در دستور کار قرار دهد.

در سال آینده جشنواره ابوذر برگزار خواهد شد و انتظار می رود رسانه های ممسنی در جشنواره های کشوری مقام کسب کنند.

وی ضمن دعوت رسانه ها به رعایت اخلاق رسانه ای اظهار داشت: داشتن اختلاف سلیقه طبیعی است اما در مقابل دشمن، چپ و راست و جناح بندی نداریم. رسانه باید محرم مردم و مسئولین باشد. به اتفاقات جزئی که مشکلی را حل نمیکند، نپردازید. برای حرفه ای شدن تلاش کنید. مردم به رسانه اعتماد دارند. خدای ناکرده چیزی را ثبت نکنید که فردای قیامت پاسخگو باشید، به اهداف و آرمانهای انقلاب بی تفاوت نباشید. کپی پیست کردن کار رسانه نیست، باید خبرهای جدید و متفاوت داشته باشید.

وی افزود: آموزش و حرفه ای شدن اصحاب رسانه از اهداف این کانون است.

بسیج رسانه باید بلندگوی مستضعفین باشد نه بلند گوی فرد و جریانی خاص، ما از مدیر کانون تقاضا داریم بدون از خط کشی و نگاه کردن به گرایش های سیاسی از همه ی رسانه ها جهت عضویت در کانون بسیج رسانه شهرستان دعوت کنند‌.

ما به دنبال حرفه ای کردن اصحاب رسانه هستیم و باید در این زمینه کوشش دوچندان کرد.

مدیر کانون باید از اساتید دعوت و برای رسانه ها کلاس تخصصی سواد رسانه ای برگزار کنند‌.

کانون بسیج رسانه شهرستان باید یاور نهاد های دولت در امر خدمت رسانی به مردم محروم کشور باشد.

در ادامه با حکم سرهنگ نصیبی، برادر پاسدار یدالله صادقی به عنوان سرپرست کانون بسیج رسانه شهرستان ممسنی معرفی و حکم وی قرائت و اعطا گردید. در پایان نیز با حضور اصحاب رسانه و مسئولین، دفتر کانون بسیج رسانه شهرستان در محل سپاه ممسنی افتتاح گردید.


نام:
ایمیل:
* نظر: