کد خبر: ۱۱۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به ارتباط با قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید اسکندری گفت: ۱۵ منطقه محروم و حاشیه شیراز خدمات پزشکی رایگان دریافت می‌کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جهادی از بسیج سازندگی فارس، فرخ بهارلویی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه بسیاری از مناطق حاشیه‌نشین شیراز در محرومیت به سر می‌برند، اظهار داشت: ارائه خدمات درمانی به محرومان در اولویت بسیج پزشکی قرار دارد به همین دلیل با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید اسکندری 15 منطقه حاشیه‌ای شناسایی شده که خدمات پزشکی به آنها ارائه می‌شود. 

وی با بیان اینکه نخستین خدمات در سال 96 در محله سنگ سیاه شیراز ارائه شد، گفت: در سال آینده نیز این برنامه ادامه دارد و سرکشی‌ تیم‌های پزشکی به صورت ماهیانه به این مناطق انجام می‌شود. 

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس افزود: از ابتدای فروردین تیم‌های پزشکی در نقاط مختلف استان در قالب اردوهای یک تا 3 روزه به ارائه خدمات رایگان پزشکی و درمانی می‌پردازند. 

بهارلویی عنوان کرد: در سال 96 بیش از 149 تیم به مناطق محروم اعزام شدند که این تیم‌ها حداقل 4 تا 5 نفر و همراه با کارشناسان مختلف پزشکی و پیراپزشکی هستند همچنین 10 تیم تخصصی و فوق تخصصی نیز به مناطق مختلف اعزام شدند. 

وی درباره بیمارستان‌های صحرایی تصریح کرد: سالانه 2 بیمارستان صحرایی در استان فارس راه‌اندازی می‌شود که امسال با توجه به نیازمندی‌های استان 3 بیمارستان در 3 نقطه استان فارس برپا شد و در هر بیمارستان 4 تا 5 هزار نفر ویزیت شدند. 

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به اردوهای جهادی برای ارائه خدمات درمانی بیان کرد: 327 نفر - اردو در قالب آموزش، بهداشت و پیشگیری در سال 96 اقدامات آموزشی خود را به محرومان ارائه دادند. 

وی با اشاره به فعالیت بسیج پزشکی در ایام پیاده‌روی اربعین نیز گفت: 550 پزشک و پیراپزشک در قالب 11 تیم در نقاط مختلف مسیر پیاده‌روی اربعین به ارائه خدمات به زائران پرداختند. 

بهارلویی برگزاری کلاس‌های آموزش طب سنتی را از دیگر برنامه‌های بسیج پزشکی برشمرد و افزود: در حال حاضر 2 سلامتکده زیر نظر علوم پزشکی شیراز فعال هستند که افزایش این سلامتکده‌ها در برنامه قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: