کد خبر: ۱۱۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
کارآفرین موفق اهل زرقان ۱۱ سال پیش تصمیم به راه‌اندازی سالن پرورش بلدرچین می‌گیرد، ضرر مالی هم او را در این راه ناامید نمی‌کند و دست از تلاش برنمی‌دارد تا جایی که در حال حاضر تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده بلدرچین شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جهادی از بسیج سازندگی فارس، «بخش خصوصى را باید کمک کرد. یکى از بخش‌های اقتصاد مقاومتی همین تکیه‌‌ به مردم است. در بعضى از موارد، من از خود مسئولین کشور می‌شنوم که بخش خصوصى به خاطر کم‌‌توانى‌‌اش جلو نمى‌‌آید. خب، باید فکرى بکنید براى اینکه به بخش خصوصى توانبخشى بشود؛ حالا از طریق بانک‌هاست، از طریق قوانین لازم و مقررات لازم است؛ از هر طریقى که لازم است، کارى کنید که بخش خصوصى، بخش مردمى، فعال شود» (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت، ‌1391/6/2
).

عبدالحمید جعفری کارآفرین موفق اهل زرقان است که از سال 85 و بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته دام‌پروری تصمیم به راه‌اندازی مجدد مرغداری پدرش می‌کند و به جای پرورش مرغ شروع به پرورش بلدرچین می‌کند اما به دلیل نداشتن سرمایه و توان کافی سال 90 ضرر مالی می‌بیند اما با این وجود ناامید نمی‌شود ‌و مجددا به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این کارآفرین موفق در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: از آنجا که قفس بلدرچین مادر در واحد تولیدی ما وجود نداشت مجبور بودیم از استان‌های دیگر تخم بلدرچین را خریداری کنیم و فقط فعالیتمان به جوجه‌کشی محدود می‌شد و از آنجا که کارگرهای ما نصف شده بود و در حال زیان‌دهی بودیم تصمیم گرفتیم که کار را تعطیل کنیم.

جعفری اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده بلدرچین و کبک در استان فارس است و ماهی 200 هزار قطعه جوجه بلدرچین و کبک تولید می‌کند و به گفته خودش برای 120 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

وی می‌گوید: با تسهیلاتی که بسیج سازندگی سپاه زرقان در اختیار ما قرار داد قفس بلدرچین مادر و دستگاه دون را خریداری کرده و کسب و کار خود را توسعه دادیم و در حال حاضر نیز با کمک سپاه قصد راه‌اندازی کشتارگاه بلدرچین و کبک را داریم.

این کارآفرین موفق به تمام کسانی که قصد ورود به عرصه پرورش بلدرچین دارند توصیه می‌کند که با تحقیق و مطالعه وارد این کار شوند زیرا افراد زیادی با علاقه وارد این کار می‌شوند اما به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه پرورش جوجه‌ها را تلف می‌کنند و با شکست روبه‌رو می‌شوند.

حامد خادمی، مسئول بسیج سازندگی سپاه زرقان، در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه بسیج سازندگی زرقان در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به بنگاه‌هایی که در حال ورشکستگی بودند تسهیلات پرداخت کرده است، می‌گوید: با پرداخت این تسهیلات یک کارگاه تولید قارچ که در حال ورشکستگی و تعطیلی بود فعال شد و در حال حاضر با 3 سالن در حال تولید قارچ است و محصولی که تولید می‌کند یکی از مرغوب‌ترین قارچ‌های منطقه است.

وی با اشاره به فعالیت مجدد کارگاه تولید بلدرچین در زرقان می‌‌افزاید: این واحد نیز به دلیل نداشتن سرمایه کافی برای خرید قفس بلدرچین مادر و دستگاه‌های دیگر در حال تعطیلی بود اما با دریافت تسهیلات فعالیت مجدد خود را آغاز کرده و در حال حاضر در زمینه تولید بلدرچین به صورت قدرتمند در حال فعالیت است.

خادمی با اشاره به تسهیلاتی که بسیج زرقان به کشاورزان این بخش برای کشت گلرنگ پرداخت کرده است، گفت: سال گذشته کشاورزان زرقان با کشت گلرنگ ضمن افزایش درآمد و صرفه‌جویی در مصرف آب، با کشت 8 هزار هکتار گیاه گلرنگ رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کردند.

وی افزود: بسیج سازندگی بخش زرقان تاکنون در زمینه احداث گلخانه، حلوا ارده ‌پزی، کشت گلرنگ، تولید قارچ، تولید بلدرچین و زنبورداری به متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: