گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
با حضور کارشناس فضای مجازی؛
با هدف آگاه سازی و شناخت فرصتها و تهدیدات ،کارگاه آموزشی آسیب شناسی فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در واحد پیشگام هاجر حوزه دانش آموزی سپاه سپیدان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان؛ کارگاه آموزشی " شناخت آسیب ها و فرصت های فضای مجازی و نرم افزارهای اجتماعی تلفن همراه " با سخنرانی اسماعیل خادم کارشناس فضای مجازی و رسانه و خبرنگار افتخاری بسیج در واحد پیشگام هاجر سپیدان برگزار گردید.

خادم در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با گرامیداشت میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها)، گفت: خواهران دانش آموز بسیجی در مدارس با توجه به برخورداری از سطح بالای معلومات دینی و تحصیلات می توانند در معرفی و ترویج سیرۀ حضرت زهرا (سلام الله علیها) پیشرو باشند.
 

خادم " لزوم توجه به آسیب ها و فرصت های فضای مجازی " از سوی فرهیختگان جامعه را مهم عنوان نمود و افزود: اغلب در همایش ها و کارگاه های آموزشی صرفا آسیب های فضای مجازی مطرح شده و از ارائه راه حل و راهکار چشم پوشی می شود که این درست نیست، آسیب های فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آن ها باید با هم مطرح شوند.

کارشناس رسانه و فضای مجازی با بیان اینکه امروز در اغلب موارد شاهدیم شبکه های اجتماعی بخصوص بر پایۀ تلفن همراه به یک حیاط خلوت بدون نظارت تبدیل شده اند، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی بصورت هدفمند برای تخریب باورهای دینی و اعتقادی جامعه ایران بر روی نرم افزارهای ارتباطی تلفن های همراه سرمایه گذاری نموده اند.

وی " تولید محتوای لحظه ای " و " هواداری " را دو ویژگی مهم تعبیه شده در شبکه های اجتماعی برای جذب افراد عنوان نمود و افزود: ویژگی "هواداری" را برای مثال در صفحات افراد مشهور در شبکه هایی نظیر فیس بوک و اینستاگرام و ویژگی " تولید محتوای لحظه ای" را در بازنشر گسترده اخبار توسط افراد در نرم افزارهایی نظیر واتس اپ و تلگرام می بینیم، اینکه در فضای مجازی بیشتر " کپی کننده " هستیم تا " تولید کننده " یک آسیب جدی است.

خبرنگار افتخاری بسیج " جمع آوری داده های شخصی و استفاده از اطلاعات گوشی های تلفن همراه " را هدف مهم نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه دانست و افزود: در ابتدای نصب این نرم افزارها اجازه دسترسی به تمام امکانات تلفن همراه و اطلاعات شخصی توسط نصب کننده صادر می شود که این خود یک آسیب بزرگ است.

اسماعیل خادم ادامه داد: برخی افراد می گویند "ما که آدم های مهمی نیستیم که از اطلاعات ما استفاده بشود" در پاسخ به این افراد باید گفت  این حرف شما درست نیست، یکی از اهداف جمع آوری داده های شخصی استفاده از این داده ها در فرآیند داده کاوی یا Data Mining است، برای مثال با جمع آوری و تحلیل داده های هر عضو یک اجتماع می توان به نوع نگرش و موارد تاثیرگذار بر جامعه مورد نظر پِی برد و نبض یک ملت را در دست گرفت، اگر این اطلاعات حیاتی در اختیار دشمنان یک ملت قرار بگیرند بدون شک از این اطلاعات برای ضربه زدن به آن ملت در تصمیم گیری ها و حرکتشان استفاده خواهند نمود.

وی با بیان اینکه اگر دقیق تر بررسی کنیم متوجه می شویم هزینه پیاده سازی این سرویس ها برای سازندگانشان بسیار بیشتر از درآمد آن هاست، گفت: این موضوع با ارزش بودن اطلاعات افراد یک جامعه را نشان می دهد، باید بدانیم طراحی و پیاده سازی سرویس های اجتماعی در قالب نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه مباحث جدیدی در عرصه جنگ نرم فرهنگی است که دشمنان انقلاب اسلامی بر روی آن سرمایه گذاری نموده اند.

خادم در ادامه صحبت هایش نقش زنان را در مصون سازی جامعه از آسیب های فضای مجازی بسیار مهم عنوان نمود و افزود: در تشریح آسیب های فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان نباید از مکانیزم ترساندن استفاده کنیم، مادران جامعه ایرانی با بهره گیری از الگوهای برتر اخلاقی و سَبکِ زندگی اسلامی نقش تاثیرگذاری در آگاه سازی نسل آینده کشور از آسیب های فضای مجازی بر عهده دارند، تشریح آسیب‌ها و فرصت‌های فضای مجازی برای جامعه بسیار مهم است.


خادم در پایان تصریح نمود: امروزه فضای مجازی تمام هویت انسان ها را به اشتراک می گذراد، هویت دینی رنگ می بازد و در فضای مجازی تنها چیزی که واقعی نیست انسانیت است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: