کد خبر: ۱۱۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
کنگره ملی 14 هزار شهید جامعه کارگری؛
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر ولایت در دین مداری مدنظر نباشد آن اسلام دیگر اسلام ناب نیست و شهدای ما نیز در دفاع از اسلام ناب به شهادت رسیدند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، کنگره ملی 14هزار شهید جامعه کارگری در محل شرکت ساپکو ایران خودرو و با حضور جمعی از خانواده های شهدای شاخص جامعه کارگری انجام شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از 37 کتاب و 37 فیلم مستند شهدای جامعه کارگری با عنوان حریم لاله ها رونمایی کرد.

بر اساس این گزارش این مجموعه کتاب و فیلم اثاری ماندگار برای آشنایی با شهدای جامعه کارگری است.

در این مراسم از خانواده شهیدان محدث خلخالی از اردبیل، جمشید اصل دهقان از استان همدان، مصطفی انصاری از لرستان، محمد افضلی از استان کرمان، امید علی اموخت از استان قزوین، محمود باغیانی از استان تهران، ناصر بختیاری از استان مرکزی و عبدالحسین برونسی از استان خراسان رضوی،تجلیل به عمل آمد.

همچنین از خانواده های شهید حسین علی ترکی از استان چهارمحال و بختیاری، عبدالوهاب جعفری از استان زنجان، خانواده شهید مدافع حرم علیرضا حاجیوند از استان خوزستان، غلامرضا حاجی از استان خراسان جنوبی، موسی درویشی نخل از استان هرمزگان، ایرج دستیاری از استان خوزستان، محمد رضایی ابر از استان سمنان و علی رضاییان از استان اصفهان نیز در این مراسم تجلیل شد.

در این همایش ملی سردار علی فضلی ، جانشین سازمان بسیج سردار صابری جانشین لشکر محمد رسول الله (ص) و حجت الاسلام شاهانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار از خانواده شهدا تجلیل کردند .

سردار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین  در گرامیداشت یاد و خاطره 14 هزار شهید جامعه کارگری  ضمن درود به روح پاک شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه کارگری کشور اظهار داشت: دهها هزار شهید جان شیرین خود را تقدیم کردند تا اسلام باقی بماند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس آن چیزی که عامل اصلی برای دفاع جانانه در برابر دشمنان شد پایندی به دین خدا بود منتها این دین داری مبتنی بر  اسلامی بود که رهبر کبیر انقلاب آن را اسلام ناب نامید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ولایت مداری را اصل اساسی اسلام ناب خواند و گفت: اگر ولایت در دین مداری مدنظر نباشد آن اسلام دیگر اسلام ناب نیست و شهدای ما نیز در دفاع از اسلام ناب به شهادت رسیدند.

 سردار غیب پرور با بیان اینکه انقلاب اسلامی با خون شهدا به درختی تنومند تبدیل شد افزود: این درخت از همان روز اول مورد هجمه های فراوان قرار گرفت و طوفان های متعددی در جهت شکستن این درخت تنومند وزیدند اما چرا این درخت در برابر این هجمه ها ایستادگی کرد؟

وی تصریح کرد: علت ایستادگی این درخت تنومند در ریشه آن است؛ ریشه انقلاب اسلامی را باید در واقعه غدیر جست. انقلاب اسلامی از واقعه عاشورا ارتزاق می کند، در واقع واقعه عاشورا منبع تغذیه ای برای انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر سه رکن مستقر است افزود: رکن اول غدیر است که اگر غدیر را پاس می داشتند اساسا واقعه عاشورا رخ نمی داد؛ در غدیر پایه های دین خدا مستحکم شد بر همین اساس یکی از اصول اسلام ناب واقعه غدیر است.

سردار غیب پرور عاشورا را رکن دوم انقلاب اسلامی خواند و گفت: عاشورا تابلویی چند وجهی است که هر زیبایی در این واقعه وجود دارد و می توان انقلاب اسلامی و تمام شهیدان عزیز را مینیاتوری از صحنه عاشورا دانست.

وی ادامه داد: رکن سوم انقلاب اسلامی نیز اصل انتظار و مهدویت است که قمربنی هاشم(ع) نماد این وفاداری در پیشگاه حضرت حق قرار گرفته است، چراکه همگان تصور می کنند حضرت اباالفضل العباس به دلیل جنگ‌آوری و یا ایثارگری که در راه عشق نموده، سرآمد اهل بیت است در صورتی که شناخت امام زمان خویش و وفاداری به او از خصوصیات خاص علم دار کربلا است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمن همواره در صدد ناامید کردن مردم در جامعه است، افزود: متأسفانه در کشور مسئولین، مردم و رسانه ها با زبان امید صحبت نمی کنند و یک مشکل کوچک را بزرگ  می شمارند. چندین برابر مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، در کشورهای دیگر دنیا هست اما همواره کوک ناامیدی در میان مردم حاکم است. در جبهه های حق علیه باطل 8 سال دفاع مقدس، هیچ یک از سربازان نا امیدی در فکر و وجودشان راه نداشت و همه بر این باور بودند که در هر عملیاتی پیروز هستند و آزاد سازی خرمشهر با انجام عملیات بیت المقدس یکی از همین تفکرات است.

وی تصریح کرد: شهیدانی مثل، شهید رضاییان که در دوران شهیدانی چون همت ها و کاظمی ها زندگی کردند، پرتویی از نوری هستند که مسیرهای تاریک را روشن می سازند.

سردار غیب پرور با بیان اینکه نگاه دشمن به برجام است اظهار داشت: دشمن کمر همت براندازی انقلاب اسلامی را بسته است و همواره در صدد آن است که ضربه ای به نظام و اسلام بزند. آن ها تصور غلطی دارند که تنها توانمندی ما روی تسهیلات نظامی و موشکی است اما باور مردم ایران روحیه شهادت طلبی و ایثار گری بود که انقلاب اسلامی را زنده نگه داشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص عملیاتی کردن تفکر اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: آیا زمان آن نرسیده تا اقتصاد مقاومتی را باور کنیم؟ اقتصاد مقاومتی که می خواهیم در ایران پیاده کنیم، می تواند یک قدرت اقتصادی بلامنازع در دنیا تلقی شود با نگاه به آن که ایران یک کشور مملو از نعمات گوناگون است.

وی با اشاره به آشوب هایی که قبل از گرامی داشت سالگرد 22 بهمن اتفاق افتاد گفت: سلام و درود خدا بر آن مردمی که در 22 بهمن مشتی بر دهان دشمن بودند و با حضور همه جانبه خود نشان دادند که انقلاب اسلامی همواره مستحکم به راه خود ادامه می دهد. آن ها با حضور خود بار دیگر با امام و شهدا و تفکر انقلاب اسلامی بیعت کردند.

 

انتهای پیام/ر

نام:
ایمیل:
* نظر: