کد خبر: ۱۱۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
در سفر معاون صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران به چين تفاهم نامه راه اندازي مركز مبادله فناوري صنايع كوچك كشور در مركز تكنولوزي و فناوري ايالت شن جن منعقد شد.




به گزارش بیکافارس از  روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي فارس ،در اين مراسم كه با حضور دکتر خلیل شیر غلامی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو، ،مهندس احد فتوحي مديرعامل ومهندس  شهرام كمال زاده معاون صنايع كوچك شركت شهرك هاي صنعتي فارس برگزار شد ،تفاهم نامه راه اندازي مركز مبادله فناوري صنايع كوچك كشور در مركز تكنولوزي و فناوري ايالت شن جن بين دكتر غلامرضا سليماني معاون صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران و يانگ مسؤل مركز تكنولوزي و فناوري ايالت شن جن امضا  شد.
معاون صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران  راه اندازي مراكز مبادله فناوري و همكاري هاي اقتصادي صنايع كوچك كشور با كشورهاي خارجي را از سياست هاي اصلي مدير عامل اين سازمان در راستاي تقويت و توانمند سازي صنايع كوچك اعلام كرد و گفت:باتوجه به استقرار بيش از 60كشور دنيا در مركزفناوري و پارك تكنولوژي شن جن چين،راه اندازي مركز مبادله صنايع كوچك ايران نيز در اين پارك جزء برنامه هاي اين سازمان قرارگرفت.
دكتر غلامرضا سليماني افزود:بر اساس اين تفاهم نامه ،مقرر شد ساختماني با امكانات مناسب از طرف پارك تكنولوژي شن جن در اختيار سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران قرارگيرد تا تا با حمايت هاي اين سازمان،مركز مبادله فناوري جمهوري اسلامي ايران در آينده نزديك افتتاح و راه اندازي شود.
بر اساس اين گزارش،شهر شن جن در جنوب چین به یکی از مهم‌ترین مراکز نوآوری علمی و فناوری پیشرفته و صنایع تولیدی در جهان تبدیل شده است.این شهر در سال‌های گذشته لقب‌هایی چون "کارخانه جهانی"، "سیلیکون ولی جدید"، "کارخانه رؤیایی شهری"را از آن خود کرده است. این شهر با برخورداری از یک سیستم صنعتی کامل، همه عوامل زنجیره تولید فرآورده‌های الکترونیکی را داراست ،به این ترتیب، انتظار می‌رود این شهر به محل تمرکز شرکت‌های بزرگ علمی و فناوری پیشرفته، شرکت‌های تازه تأسیس و نوآوران مستقل تبدیل شود. بسیاری ازشرکت‌های بزرگ چین از جمله هواوی، ZTE، تنسنت (Tencent) در ابتدا از همین شهر فعالیت خود را آغاز کردند. اکنون نیز بسیاری شرکت‌های این شهر در حال رشد و توسعه سریع هستند.
شهر شن جن نخستین شهر چین است که سیاست درهای باز در آن به اجرا آمده و اکنون به شهر بزرگی با بیش از 12 میلیون جمعیت تبدیل شده که در همه زمینه‌‌ها با هنگ کنگ که در نزدیکی آن قرار دارد برابری میکند.
گفتنی است که حدود 90 درصد فرآورده‌های الکترونیکی جهان در شهر شن جن تولید می‌شود. اکنون در این شهر ده‌ها هزار کارخانه ایجاد شده و حدود 5000 مؤسسه عرضه‌کننده محصولات و خدمات یکپارچه و هزاران مؤسسه طراحی فعالیت می‌کنند. همچنین تقریباً تمامی قطعات الکترونیکی مانند چیپ، ال ای دی و صفحه نمایش لمسی در این شهر تولید و عرضه می‌شود
نام:
ایمیل:
* نظر: