گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
در اقدامی قابل توجه و درخور تحسین؛
جمعی از مسئولین شهرستان سپیدان با حضور در مرکز آموزش استثنایی سروش این شهرستان با کودکان معلول دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان؛ مرکز آموزش استثنایی سروش جایی که دانش آموزانی متفاوت حضور دارند، کودکان و نوجوانانی که به خاطر برخی معلولیت های ذهنی و جسمی از سایر فرزندان این سرزمین جدا شده اند؛ متاسفانه همین جدا بودن باعث شده که کمتر به چشم بیایند.

علاوه بر تفاوت های گفته شده، چیزهای دیگری هم وجود دارد که توجه هر جدیدالورودی را به خود جلب می کند، مجموعه ای از هنرهای تجسمی دانش آموزان استثنایی در قالب یک نمایشگاه ساده در معرض دید عموم قرار دارد.

در آستانه سال جدید، فرمانده سپاه سپیدان، نماینده ولی فقیه در سپاه، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان شهرستان سپیدان به دیدار دانش آموزان مرکز آموزش استثنایی سروش رفتند تا ضمن مشاهده وضعیت آموزشی آنها، در مراسم جشن این روز شرکت کنند.

مهبودی مدیر آموزش و پرورش شهرستان سپیدان با اشاره به جمله مقام معظم رهبری که فرمودند "من توصیه می کنم کودکان استثنایی را جدی بگیرید" بیان داشت: وجود یک کودک استثنایی برای همه ما مسئولیت می آورد.

وی در ادامه افزود: امروز برای مسئولین یک تلنگر است تا صحت و سلامتی که یک نعمت پنهان است را فراموش نکنیم؛ برای اینکه تفکر کنیم که سلامتی همیشه وجود ندارد، وقتی که وارد این مدرسه می شویم نیز متوجه سختی کار کارکنان این مجموعه خواهیم شد.

حجت الاسلام کاظم معصومی نماینده ولی فقیه در سپاه سپیدان اظهار داشت: معلولیت ضعف نیست، بلکه نعمت الهی است و خانواده ها و مسئولین قدر این نعمت های الهی را بدانند چرا که به واسطه این نعمت آزموده می شویم و چه بسا بخشوده گردیم .

سرهنگ رستمی فرمانده سپاه سپیدان نیز گفت: موفقیت انسانها هم درگرو تلاش و پشتکاری است که ازخود نشان می دهند و دربسیاری از موفقیت ها اثبات شده که معلولیت محدودیت نیست و وظیفه ما در قبال این عزیزان این است که آنها را جدا از جامعه ندانیم و همواره به دیده احترام به آنها نگاه کنیم و در تامین نیازهای اولیه زندگی و درمانی آنها را همراهی نمائیم .

وی با بیان اینکه معلولیت محدویت نیست، تصریح کردند: معلولیت محدودیتی برای فرد معلول نخواهد داشت، مدال آوردن معلولین در عرصه های جهانی ورزشی در این چند ساله گواه بر این ادعاست و قطعا از نگاه ما معلول نیستند زیرا که تمامی این عزیزان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی همانند افراد سالم درخشیده اند و افتخارات زیادی را کسب کرده اند.

رستمی معلولین را آسیب پذیر ترین گروه در اجتماع و در عین حال خالق زیباترین احساس ها و عشق ها دانست و گفت: باید به نیازها و خواسته های آنها توجه شود چرا که کودکان امروز تربیت کننده نسلی جدید در آینده خواهند بود.

در این بازدید مدیریت و کادر اجرایی مدرسه اقدام به ارائه گزارشی در رابطه با کارهای شاخص انجام شده ارائه نمودند .

همچنین کادر اجرایی این مدرسه مسائل موجود در رابطه به نیازمندی ها و مشکلات پیش رو را برای مسئولین شهرستان تشریح کردند.

محمدی مدیر مدرسه استثنایی سروش گفت : سختی کار و نیز معصومیت این دانش آموزان همه با هم از لحاظ عاطفی و فیزیکی بسیار سنگین است اما یقینا اجر چنین کاری نیز بسیار بزرگ است.

محمدی افزود : کار در بین این کودکان معصوم دارای اجر و قرب خاصی خواهد بود و مسلما خیر و برکات آن در زندگی همه ی معلمینی که در این مجموعه ها مشغول هستید جاری و ساری می باشد.

وی خاطرنشان ساخت : به دلیل وضعیت و شرایط خاص این مدرسه سعی شده است تمامی امکانات آن به روز و مجهز به فناوری روز در آموزش و پرورش باشد.

در پایان این بازدید هدایایی به رسم یادبود به دانش آموزان استثنایی سروش تقدیم گردید و از معلمان این واحد آموزشی تقدیر بعمل آمد.


انتهای پیام/مسعود انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر: