آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۱۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ حرم مطهر رضوی:
رهبر انقلاب یکی از موانع را کم‌کاری‌ها دانستند و گفتند: برخی از مسئولان دچار کم‌کاری و تنبلی بوده و هستند؛ وضع کشور اقتضا می‌کند پُرکار، پُر تلاش و پُرتوان باشیم.
به گزارش تنویر پایگاه اطلاع رسانی ناحیه ثارالله ، رهبر انقلاب بعد از ظهر چهارشنبه (1 فروردین) طبق روال سالیان گذشته به ایراد سخنرانی در جوار بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) پرداختند.

آیت الله سید علی خامنه ای در جمع زائران رضوی گفتند: خدای متعال را شاکرم که توفیق عنایت کرد یک بار دیگر، یک سال دیگر در کنار این بقعه مطهر و مبارک با شما مردم عزیز و وفادار دیدار داشته باشم.

ایشان بیان کردند: شهادت حضرت امام هادی(ع) را تسلیت عرض می‌کنم، این امام بزرگوار در مجموعه آثار و برکاتی که از ائمه هدی رسیده است، این خصوصیت را دارد که در ضمن زیارت، مهم‌ترین اصول مربوط به امامان را با بیان شافی و زیباترین تعبیرات بیان کرده است.

مقام معظم رهبری ضمن ابراز امیدواری به برکت نگاه عطوفت آمیز امام هادی (ع) و برخورداری ملت ایران از هدایت الهی در سال 97، اظهار داشتند: در این سخنرانی علاوه بر اینکه اولا یک نگاه گذرا و اجمالی به کارنامه 40 ساله جمهوری اسلامی، چه در اصول بنیانی و شعارها و ارزش‌ها و چه در عملکرد خواهیم کرد، به موضوعات دیگری نیز می پردازیم.

آیت الله خامنه ای با اعلام اینکه در این 40 سال پرچم برافراشته کشورمان، چشم‌ها و دلها را در مجموعه عظیمی از ملت‌های منطقه به‌خود جلب کرده است، گفتند: پس از بررسی اجمالی به کارنامه انقلاب، به وضعیت تحقق شعارهای اصلی نظام جمهوری اسلامی و عملکرد ما مسئولین می پردازیم.

ایشان در ادامه اظهار داشتند: بررسی و بیان مفصل این موضوع را به جلسه دیگری در یکی از دیدارها در ماه مبارک رمضان محول می‌کنم.
-ملت ایران توانسته اند اصول بنیادین و شعار اصلی انقلاب را به همان استحکام اول تاکنون حفظ کنند/ در بحث عدالت عقب هستیم/ همه مشکلات کشور قابل حل است
رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه در کشور ما استعدادها و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای وجود دارد که تاکنون از آن‌ها استفاده نشده است، گفتند: اگر از این ظرفیت ها استفاده بشود، وضعیت کشور به‌ مراتب پیش خواهد رفت و بهتر خواهد شد.

آیت الله خامنه ای در خصوص ارزش‌های اصلی انقلاب، شعارها و اصول بنیادین انقلاب، با بیان اینکه برخورداری کشور از استقلال و آزادی خواست عمومی مردم در انقلاب بوده است، تصریح کردند: انقلاب امتحان خوبی در این زمینه پس داده است، یعنی ملت ایران توانسته اصول بنیادین و شعار اصلی انقلاب را به همان استحکام اول تاکنون حفظ کنند.

امروز در دنیا هیچ کشوری به اندازه ملت ایران استقلال ندارد
مقام معظم رهبری در ادامه با اظهار اینکه جوانان ما این را مورد توجه قرار بدهند که تا قبل از انقلاب، حکومت‌ها زیر سایه قدرت‌های بیگانه حکومت می‌کردند، بیان کردند: در طول 200 سال‌ متمادی، حکومت‌های ما را یا این قدرت یا آن قدرت می‌آورد و می‌برد؛ در برهه‌ای از زمان، انگلیس و روس تزاری با هم توافق کردند و ایران را بین خودشان تقسیم کردند.

آیت الله خامنه ای خروج از زیرسایه استکبار را اراده عمومی ملت ایران عنوان کردند و گفتند: امروز در دنیا هیچ کشوری به اندازه ملت ایران استقلال ندارد.

ایشان خاطرنشان کردند: ملتی که آرایَش تحت تاثیر هیچ حکومتی قرار نمی‌گیرد، ایران است؛ عده‌ای با بی‌انصافی، از آزادی موجود استفاده می‌کنند و به دروغ ادعا می کنند آزادی وجود ندارد و رادیوها و تبلیغات بیگانه هم سخنان آن‌ها را بازتاب می‌دهند.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه امروزه در ایران شاهد آزادی فکر، بیان و انتخاب هستیم و هیچ‌کس به خاطر این‌که فکرش و نظرش مخالف حکومت است، تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد، اظهار داشتند: هر کسی ادعا کند تحت فشار قرار گرفته، دروغ گفته است.

آیت الله خامنه ای با اعلام اینکه آزادی در همه جای دنیا چارچوب دارد، آزادی یعنی برخلاف دین و شریعت عمل کردن وجود ندارد، بیان کردند: چارچوب آزادی در کشور ما قانون اساسی و الهام گرفته از شریعت اسلام است. اینکه کسی توقع داشته باشد آزاد باشد و خلاف قانون عمل کند، درست نیست.

ایشان انتخابات عمومی در ایران را جزو کم نظیرترین انتخابات‌ها در تمام دنیا و کشورهای مختلف دانستند و گفتند: مردم سالاری در کشور ما مستقر است، ما نگذاشتیم حتی یک روز در انتخابات‌های مان تاخیر وجود داشته باشد حتی در دوران جنگ.

ملت ایران توانسته اند اصول بنیادین و شعار اصلی انقلاب را به همان استحکام اول تاکنون حفظ کنند/ در بحث عدالت عقب هستیم/ همه مشکلات کشور قابل حل است
رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه امروز ملت ما و جوانان ما روی پایشان می‌ایستند و احساس استقلال و خودباوری می‌کنند، بیان کردند: همه سال‌ها، اخیرا هر دو سال یک‌بار انتخابات انجام می‌گیرد؛ همه آزادند و شور و شوق شرکت می‌کنند.

آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: در این 40 سال، دولت‌هایی که با انتخاب مردم سر کار آمدند، دارای گرایش‌های مختلف بودند و مردم‌سالاری در کشور مستقر است.

ایشان با تصریح اینکه در بحث عدالت عقب هستیم، به سوء استفاده بدخواهان از این صحبت اشاره کردند و تاکید داشتند: بدخواهان معنای این حرف را این طور نشان دادند که کشور در باب عدالت، کاری انجام نداده است؛ خیر، اگر شما کشور ما را با دوران قبل از انقلاب مقایسه کنید، می‌بینید که فاصله طبقاتی کمتر است، توانایی قشر ضعیف بیشتر است، عمومیت بهداشت و آموزش و پرورش از بسیاری از کشورها بهتر است.

مقام معظم رهبری در ادامه اظهار داشتند: منشا این آمار، بانک جهانی است و آمار داخلی نیست؛ گفته می‌شود ضریب جینی قبل از انقلاب بالای 50 بوده است، در سال 94 ضریب جینی در کشور 38 بوده است، فاصله 50 تا 38؛ یعنی این مقدار توانسته ایم فاصله طبقاتی را کم کنیم.

آیت الله خامنه ای بیان کردند: یک آمار دیگر که مربوط به بانک جهانی و جزو آمارهای بین‌المللی است، قشر فقیر مطلق قبل از انقلاب 46 درصد بودند، تقریبا نصف قشر ایران جزو فقر مطلق بودند، امروز این عدد 46  درصد به 9 و نیم درصد در سال 93 رسیده است؛ البته آمار بعد از آن را ندارم.

ایشان با اظهار اینکه شعار عدالت، شعاری واقعی است که بحمدالله در کشور ماندگار و مستقر است، گفتند: مسئله دین و تحقق شریعت به برکت وجود شورای نگهبان که همه قدرت‌های مستکبر با آن مخالفند، برای اینکه تطبیق‌دهنده قانون با شرع و مقدسات است.

رهبر انقلاب تاکید داشتند: در بخش‌های مختلف آمارهای خرسند کننده‌ای وجود دارد، اما تبلیغات دشمنان سعی می‌کند مردم را از واقعیت‌های مثبت دور کنند و دل‌های آن‌ها را نسبت به انقلاب و اسلام چرکین کنند.

پیشرفت کشور منوط به استفاده از ظرفیت های موجود و اتکا به درون است
آیت الله خامنه ای در خصوص کارکردهای مسئولان کشور اظهار داشتند: کارنامه مطلوبی در زمینه عملکرد اجرایی مسئولان در خصوص امنیت و ثبات، علم و فناوری، زیر ساخت‌ها مانند سدها، نیروگاه‌ها و بنادر و صادرات غیرنفتی وجود دارد و سرانه ناخالص ملی نسبت به دوران قبل از انقلاب تقریبا به دو برابر رسیده است.

ایشان تاکید داشتند: اگر ما بتوانیم از همه ظرفیت کشور با برنامه‌ریزی درست استفاده کنیم، پیشرفت و رشد کشور بسیار بیشتر از امروز خواهد شد؛ یکی از ظرفیت های امروز، جوانان دانش آموخته ماست، ما 10 میلیون جوان فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کشور داریم.

مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امروزه 4 میلیون دانشجوی مشغول تحصیل داریم، گفتند: این یعنی 23 برابر اول انقلاب؛ 80-70 هزار دانشجو اول انقلاب داشتیم، امروز بیش از 4 میلیون دانشجو داریم که این یک ظرفیت مهمی برای کشور است.

ملت ایران توانسته اند اصول بنیادین و شعار اصلی انقلاب را به همان استحکام اول تاکنون حفظ کنند/ در بحث عدالت عقب هستیم/ همه مشکلات کشور قابل حل است
تحدید نسل سیاست غربی‌هاست
آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: غیر از جوانان دانشجو، جوانانی که در حوزه‌های علمیه یا در میدان‌های عملی مشغول هستند، این‌ها توانایی زیادی دارند، ما از این‌ها استفاده درستی نکردیم و متاسفانه امروز هم استفاده درستی نمی‌کنیم.

ایشان از جمعیت 80 میلیونی ایران به عنوان آبروی این کشور یاد کردند و گفتند: تحدید نسل سیاست غربی‌هاست که گریبان آن‌ها را گرفته و بیچاره‌شان می‌کند و اصرار می‌کنند کشورهای اسلامی از جمعیت زیاد و جوانان فعال و کارآمد برخوردار نباشند.

رهبر انقلاب در ادامه بیان کردند: ما در موجودیِ نفت اول و در گاز چهارم هستیم که در حجم مجموع نفت و گاز در دنیا اول هستیم؛ این در مجموع خیلی مهم است و این‌که دشمن می‌خواهد به هر قیمتی تسلط خود را به این کشور کند، به خاطر این ثروت‌هاست.

آیت الله خامنه ای با اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه صنعت های هسته ای، خاطرنشان کردند: برخی از دانشمندان و نسل‌های قدیمی ما می‌گفتند: نکنید، نمی‌شود؛ و برخی به من نامه می‌زدند که نمی‌شود، زیرا آن‌ها که سرکار بودند، اکثرا از جوانان بودند.

ایشان اظهار داشتند: آتش به اختیار یعنی جوانان در همه زمینه هایی که برای پیشرفت کشور موثر است، می توانند نقش آفرینی کنند؛ مسئولان ما باید به توانایی جوانان ایمان بیاورند.

یکی از مشکلات ما رفاه‌زدگی افراطی و اَشرافی‌گری است
رهبر انقلاب یکی از موانع را کم‌کاری‌ها دانستند و گفتند: برخی از مسئولان دچار کم‌کاری و تنبلی بوده و هستند؛ وضع کشور اقتضا می‌کند پُرکار، پُر تلاش و پُرتوان باشیم.

آیت الله خامنه ای یکی از علل استفاده نکردن از ظرفیت های کشور را اعتماد کردن به نسخه بیگانگان عنوان کردند و گفتند: برخی‌ها در گوشه و کنار کشور به نسخه بیگانگان بیشتر از داخل اعتماد دارند، همین سیاست جمعیتی غربی‌ها که "فرزند کمتر زندگی بهتر" فرهنگ اروپایی است، آنها خودشان عمل کردند، دچار مشکل جمعیتی شدند اما الان جایزه می‌دهند تا بچه بیاورند.

ایشان اظهار داشتند: فساد کَمش هم بد و مضر است، اما این‌که تبلیغ می‌کنند همه جا را فساد گرفته است، این‌جور نیست. آدم‌های پاکدست در مجموعه‌های کشور کم نیستند و با فاسدها مبارزه جدی باید کرد.

مقام معظم انقلاب اسلامی یکی از مشکلات کشور را اتکا به نفت دانستند و گفتند: نفت نعمت خداست اما باید از اقتصاد جدا شود.

آیت الله خامنه ای با بیان اینکه در سبک زندگی کشور مشکلاتی داریم، اظهار داشتند: یکی از مشکلات ما رفاه‌زدگی افراطی و اَشرافی‌گری است اشرافی‌گری از طبقات بالا به پایین سرریز می‌شود.

ایشان اعلام کردند: شعار سال با دو منظور جهت دادن به عملکرد دولت و توجیه افکار عمومی مطرح شده است.

رهبر انقلاب بیان کردند: سرمایه‌گذار با سرمایه خود و طراح با ذهن خود تلاش می‌کنند و محصول ایرانی تولید می شود که باید از آن حمایت های لازم توسط مسئولان و مردم صورت بگیرد؛ البته این تولیدات نیز باید از لحاظ کمی و کیفی ارتقا پیدا کنند و با اجناس خارجی رقابت پذیر باشند.

همه مشکلات کشور قابل حل است
آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه از لحاظ جغرافیایی با 15 کشور همسایه هستیم، گفتند: اگر ۲۰ درصد تولیداتمان را به کشورهای همسایه صادر کنیم، شغل زیادی ایجاد می‌شود.

ایشان اظهار داشتند: یکی از الزامات حمایت از کالای ایرانی، مبارزه جدی با قاچاق است که متاسفانه در سال‌های گوناگون این مبارزه جدی صورت نگرفته است، البته اخیرا وزارت اقتصاد در گمرک یک سامانه راه انداخته و نقل کردند که این سامانه برای جلوگیری از قاچاق بسیار مهم است؛ این کار را دنبال کنند.

مقام معظم رهبری بیان کردند: کسانی که می‌خواهند در همه مسائل مختلف دنیا دخالت کنند را فضول‌های بین‌المللی عنوان کردند و خاطرنشان کردند: ما هر جا رفتیم به خاطر این بوده که دولت‌ها و ملت‌ها از ما خواستند، زورگویی نکردیم، درخواست کمک داشتند و ما کمک را با انگیزه‌های عُقلایی و منطقی انجام دادیم.

آیت الله خامنه ای گفتند: دشمن امیدوار بود که نسل سوم و چهارم انقلاب از انقلاب روی‌گردان شود؛ امروز نسل سوم و چهارم گرایش و پایبندی‌هایش به انقلاب، از نسل اول اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست.

ایشان در ادامه اعلام کردند: همه مشکلات کشور قابل حل است؛ ما در کشور هیچ مشکلی که قابل حل نباشد و یا کلیدش دست بیگانگان باشد، نداریم؛ کلید حل مشکلات کشور در دست ملت ایران و مسئولان کشور است.

مقام معظم رهبری اظهار داشتند: دشمن سعی می‌کند مشکلات را بزرگ‌نمایی کند، بنده در مقابل عرض می‌کنم که  این مشکلات با توفیق الهی  قابل حل است؛ دشمن از نسل جوان ما به شدت عصبانی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: