کد خبر: ۱۱۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
اولین شب جمعه از ماه رجب
شب آرزوها یکی از برترین شب‌های رجب است که در آن فرشتگان بر زمین نزول می‌کنند تا رحمت الهی را به جامعه بشری عرضه کنند. برایمان از آرزوهایتان در این شب بگویید.
در شب آرزوها از آرزوهای‌تان بگویید آنطور که از رسول اکرم(ص) نقل شده است، در شب اولین جمعه از ماه رجب پس از آن که یک سوم از شب می‌گذرد تمامی فرشتگانی که در آسمان‌ها و زمین هستند، در کعبه و اطراف آن جمع می‌شوند؛ در این هنگام خداوند آنان را مورد خطاب قرار ‌داده و می‌فرماید: «ای فرشتگان من! هر چه می‌خواهید از من بخواهید»؛ فرشتگان نیز برای برای مؤمنین از خداوند طلب حاجت می‌کنند.

مؤمنان که از مهربانی و بخشندگی پروردگار خویش آگاهند و می‌دانند که هیچ کس به اندازه ‌او صلاح‎شان را نمی‌خواهد، در این شب همه‌ی تعلقات دنیوی خود را رها می‌کنند و با تضرع، تنها به معبود حقیقی خود رجوع می‌کنند و با بیان مشکلات و دردهای خود در محضر خداوند، حاجات خود را از او طلب می‌کنند.

پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: "خداوند بزرگ به جوان عبادت‌پیشه، نزد فرشتگان افتخار می‌کند" بنابراین، لیلة‌الرغائب فرصتی ناب و استثنایی است که جوانان با قلب‌های پاک و زلال‌شان به درگاه احدیت پناه برند و با او راز و نیاز کنند.

از شما می‌خواهیم برایمان از آرزوهایی بگویید که سال گذشته در شب آرزوها با خداوند در میان گذاشتید و اینکه آیا در این یک سال به آرزوهایتان رسیده‌اید؟
نام:
ایمیل:
* نظر: