گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۱۱۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
گفتگو با محمد سادات شریفی،به بهانه افتخار آفرینی تیم رباتیک استان فارس
امسال سیزدهمین دوره برگزاری بود و هر ساله این رقابت ها تحت عنوان مسابقات بین المللی روبوکاپ ایران برگزار می شود که امسال از 9 کشور شرکت کننده داشت و تقریبا 30 لیگ مختلف مانند لیگ فوتبالیست ،جنگجو،نجات پلاسکو،نجات سانچی،لیگ آتش نشان،ربات های خانگی و ... را دارا بود.
به بهانه قهرمانی تیم بیست روبو استان فارس گفتگویی داشتیم با سید محمد سادات مدیر گروه بیست روبو که چند سالیست به تولید و آموزش بسته های رباتیک در کشور مشغول است.
بیست روبو در سیزدهمین دوره مسابقات ایران مقام اول را کسب کرد

30دانش آموز بیست روبو در دو لیگ کاربردی جنگجو سبک و سنگین و لیگ شبیه ساز فوتبالیست

سوال اول ما در رابطه با نهاد برگزار کنده مسابقات و مقیاس این رقابت ها بود.

مسابقات توسط کمیته ملی روبوکاپ ایران برگزار می شود که امسال سیزدهمین دوره برگزاری بود و هر ساله این رقابت ها تحت عنوان مسابقات بین المللی روبوکاپ ایران برگزار می شود که امسال از 9 کشور شرکت کننده داشت و تقریبا 30 لیگ مختلف مانند لیگ فوتبالیست ،جنگجو،نجات پلاسکو،نجات سانچی،لیگ آتش نشان،ربات های خانگی و ... را دارا بود.


بیست روبو در سیزدهمین دوره مسابقات ایران مقام اول را کسب کرد

تیم جنگجو سنگین گروه بیست روبو با نامCruel در سیزدهمین دوره مسابقات ایران اپن 2018 *مقام اول* را کسب کردند.


ما در لیگ های دانش آموزی بخش ربات های کاربردی بخش ربات های جنگجو سه تیم مختلف دانش آموزی را با همکاری مدرسه رهپویان وصال داشتیم و دو تیم در لیگ شبیه ساز فوتبالیست حضور داشتند که با همکاری پژوهشسرای رازی شیراز اعزام شده بودند.

بیست روبو در سیزدهمین دوره مسابقات ایران مقام اول را کسب کرد

عکس یادگاری ایران اپن 2018 دکتر سورنا ستاری(معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری) با دانش آموزان مدرسه رهپویان وصال (اعضای تیم بیست روبو )در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران


در میان پنج تیم اعزامی سه تیم مقام آوردند که تیم های اعزامی از دبیرستان رهپویان وصال موفق به کسب رتبه اول بخش جنگجوی سنگی و مقام دوم جنگجوی سبک شدند.


مقام سوم بخش فوتبالیست نیز توسط تیم رازی نیز کسب شد که جواز حضور در مسابقات بین المللی کانادا را به همراه داشت .

در کل ما نزدیک به 34 دانش آموز اعزام کردیم که 20 دانش اموز مقام آور داشتیم .

بیست روبو در سیزدهمین دوره مسابقات ایران مقام اول را کسب کرد

تیم جنگجو سبک گروه بیست روبو از مجتمع آموزشی رهپویان وصال با نامTaison در سیزدهمین دوره مسابقات ایران اپن 2018 *مقام دوم* را کسب کردند.

در حین برگزاری این مسابقات مسوولین کشوری و لشکری همچون دکتر سورنا ستاری معاونت علمی ریاست جمهوری ، سردار وحید حقانیان مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی ،سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و دکتر رهبر ریاست دانشگاه ازاد اسلامی از محل برگزاری مسابقات دیدن کردند و از نحوه اجرای مسابقات مطلع شدند.

بیست روبو در سیزدهمین دوره مسابقات ایران مقام اول را کسب کرد

تیم فوتبالیست دوبعدی نمایندگی شیراز گروه بیست روبو با نام razi در سیزدهمین دوره مسابقات ایران اپن 2018 *مقام سوم* را کسب کردند.


تیم های حاضر در این دوره از مسابقات از سطح کیفی بالایی برخوردار بودند که در این راستا می توان به کشور های انگلیس،چین،ژاپن،ایتالیا،امریکا و تایوان اشاره کرد.

سادات در پاسخ به سوال ما در مورد مجموعه بیست روبو افزود:

گروه بیست روبو اواخر سال 94 با همکاری بسیج دانش اموزی استان فارس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین تاسیس شد،دفتر مرکزی شمال کشور در مرکز رشد دانشگاه قزوین و دفتر جنوب کشور واقع در سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس در کنار این دو دفتر ما 19 نمایندگی فعال در سراسر کشور داریم که دانش آموزان عزیز می توانند برای ثبت نام در کلاس ها از طریق این نمایدگی ها اقدام نمایند.

برای یادگیری ابتدایی و مقدماتی رباتیک هم دانش آموزان می توانند با استفاده از پکیج های خودآموز،فیلم های آموزشی و بسته های خود آموز سطح علمی و مهارتی خود را در این حوزه ارتقا دهند.

وی در ادامه افزود:

بسیاری از دانش آموزانی که در امسال مقام کسب کرده اند از آن دسته ای بوده اند که در کلاس ها و کارگاه ها شرکت فعال نداشته اند و با استفاده از هوش و استعداد ذاتی خود با درک فرایند و قواعد رباتیک توانسته اند با خلاقیت در این رشته نقش آفرینی کنند و موفق شوند.

بیست روبو در سیزدهمین دوره مسابقات ایران مقام اول را کسب کرد

سوال : آیا رباتیک رشته پر خرجی هست؟

بستگی داره به چه دیدی به آن نگاه کنیم،خیلی از موسساتی که در حال حاضر در حال فعالیت هستند،متاسفانه این فضا را به وجود آورده اند تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند،در حالی که رباتیک بیشتر بر خلاقیت دانش آموزان سوار است.به طور مثال رباتی که امسال در مسابقات،مقام دوم را آورده است هزینه نهایی ساخت آن کمتر از 500 هزار تومان بوده است.

بیست روبو در سیزدهمین دوره مسابقات ایران مقام اول را کسب کرد

سوال : رباتیک را می توانند به عنوان تخصصی برای شغل آینده ادامه داد؟

قطعا،چون رباتیک سه رشته مکانیک،الکترونیک،برنامه نویسی کامپیوتر که هر سه رشته مهندسی می باشد را پوشش می دهد،پس کسی که این سه تخصص را دارا باشد قطعا در یافتن شغل موفق تر از دیگران می توانند ادامه بدهند.

مهندسی رباتیک در صنعت،کارخانه ها،پژوهشکده ها و مجموعه های علمی کاربرد مستقیم دارد.

رباتیک از لحاظ شغلی به دو دسته پژوهشی و صنعتی تقسیم می شود که زمینه کاری متفاوتی را داراست.

سوال: راه های ارتباطی با مجموعه بیست روبو چگونه است؟

وب سایت بیست روبو که به ادرس www.beestrobo.com بر روی فضای مجازی قرار دارد و مخاطبین عزیز می توانند با حضور در وب سایت از جزئیات فعالیت های ما مطلع شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: