جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۵۳:۱۵
کد خبر: ۱۱۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷
توسط معاونت فضای مجازی سپاه بقیه الله(عج) شیراز برگزار شد؛
همایش آینده پژوهی سایبری ایران با حضور مسئول فضای مجازی سازمان بسیج توسط معاونت فضای مجازی سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز در ششم اردیبهشت ماه 1396 در سالن شهید فهمیده سپاه بقیه الله(عج) شیراز برگزار شد.
همایش آینده پژوهی سایبری ایران با حضور مسئول فضای مجازی سازمان بسیج، مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه فجر فارس و مسئولین فضای مجازی دیگر نواحی، حوزه ها و پایگاه ها توسط معاونت فضای مجازی سپاه ناحیه بقیه الله(عج) در سالن شهید فهمیده سپاه بقیه الله(عج) برگزار شد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از 20 سال پیش تاکنون، از فضای «سایبر» با تعاریفی همچون «ابزار تبلیغ»، «تسهیل‌کننده ارتباط»، «عرصه جنگ فرهنگی»، «مهمترین ابزار جنگ قدرت»، «دنیای روبه‌رشد غیرقابل توقف» یاد کرده‌اند، افزود: رهبر معظم انقلاب اخیراً فضای مجازی را باعنوان «مرحله تمدنی جدید» توصیف کردند که نشان‌دهنده نگاه عمیق و راهبردی ایشان است.

امینی در ادامه گریزی هم به آمار کاربران فضای مجازی در ایران زد و گفت: ایران با بیش از 20 میلیون نفر کاربر در اینستاگرام، رتبه هفتم استفاده از این شبکه اجتماعی را در دنیا دارد و کاربران اینترنت هم در سال 96 بیش از 56 میلیون نفر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه 30 میلیون کاربر تلفن همراه هوشمند در ایران داریم و در این زمینه رتبه 16 جهان را به خود اختصاص داده‌ایم، به برخی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های پرمخاطب ایران اشاره کرد و افزود: «بازار» با 39 میلیون کاربر، «آپارات» با 30 میلیون کاربر، «دی‌جی‌کالا» با 20 میلیون کاربر، «دیوار» با 13 میلیون کاربر و «بادصبا» با 8 میلیون کاربر ازجمله پرمخاطب‌ترین نرم‌افزارها در ایران به شمار می‌روند.

امینی با تاکید بر اینکه آینده‌پژوهی در فضای مجازی بسیار مهم و کلیدی است، تصریح کرد: در حوزه‌های دیگر آینده‌پژوهشی قدری ساده‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود، اما در حوزه سایبر اینقدر سرعت تحولات بالاست که گاهی پیش‌بینی می‌شود که یک اتفاق در 5 سال آینده صورت گیرد، اما ناگهان می‌بینیم که در فاصله یک سال پیش‌بینی‌ها تحقق می‌یابد.

وی پس از پایان همایش از عملکرد معاونت فضای مجازی سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز و پایگاه رسانه ای شهید رهبر بازدید نمود.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: