کد خبر: ۱۱۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
به همت واحد سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فسا
با حضور دکتر قبادی پور از هادیان سیاسی برنامه نشست سیاسی در سپاه ناحیه فسا برگزار شد.


صبح روز شنبه مورخه 8 اردیبهشت دکتر نوروز قبادی پور از اساتید دانشگاه دولتی فسا و هادی سیاسی در استان فارس در جمع پاسداران ناحیه مقاومت سپاه شهرستان فسا با موضوع اقتصاد مقاومتی به سخن پرداختند. ایشان در مقدمه سخن با اشاره به نامگذاری رسمی سال ها از اواخر دهه 70 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند که برخی نامگذاری ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر مساله اقتصاد  از جمله اقتصاد مقاومتی تاکید دارد. ایشان گفتند بازخوانی شعارهای سال و یادآوری آنها به ما نشان می دهد که توجه رهبر انقلاب به مساله اقتصاد یک امر متاخر و مربوط به سال های اخیر نیست، بلکه در یک فرآیند تدبیر شده صورت گرفته است.
دکتر قبادی پور اذعان داشتند که ایده و گفتمان اقتصاد مقاومتی از منطق مشخص پیروی می کند و در مرحله تقویت مبانی نظری آن علم ریاضی هم می تواند نقش مهم ایفا کند.
 استاد دانشگاه دولتی فسا در قسمتی دیگر از سخنان خود به ضرورت اقتصاد مقاومتی پرداختند و افزودند یکی از دلایل ضرورت این گفتمان، این است که دشمن امروز تمام قدرت و قوت خود را درجبهه اقتصادی متمرکز کرده است و جنگی تمام عیار اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته است. لذا برای مدیریت جنگ اقتصادی نیاز است که توجه و تمرکز دولت و ملت بر جبهه اصلی نبرد باشد. ایشان خاطر نشان کردند که اقتصاد مقاومتی را نمی توان فقط مقاومت اقتصادی به شمار آورد، بلکه ایجاد امنیت، ثبات در اقتصاد و عدم تزلزل در برابر شوک های خارجی اقتصادی یا همان استقلال اقتصادی است که از اهداف بارز اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.
هادی سیاسی استانی در سپاه فجر استان فارس با ارائه پاورپوینت به الگوی آمریکا در نبرد اقتصادی با انقلاب اسلامی پراختند و اشاره داشتند رهیافت تقابل در اقتصاد مقاومتی است. ایشان افزودند منظور از اقتصاد مقاومتی این است که در شرایط دشواری، تهدید و دشمنی به اهداف خود که استقلال اقتصادی، رفاه عمومی و پیشرفت است برسد.
ایشان در قسمت دیگری از سخنان خود اشاره داشتند که عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی مختص یک جناح و تفکر خاص نیست و همه باید در این مسیر گام بردارند و  چهار جبهه سیاسی، علمی، فرهنگی و اجرایی باید جهادگونه ورود کنند.
دکتر قبادی پور افزودند متاسفانه عده ای در این کشور با تفکر لیبرالی اعتقادی به اقتصادمقاومتی ندارند و از اقتصاد مذاکراتی نام می برند.
هم چنین ایشان در مورد واقعیت رفع تحریم ها بر اساس متن برجام و وضعیت اقتصاد ایران در پایان دولت دهم و دولت یازدهم مطالبی را ایراد کردند و افزودند که روی رفع تحریم ها نمی شود حساب کرد، چرا که آمریکایی ها یک رویارویی تمدنی عمیق و طولانی با تمدن اسلامی که در عصر امروز انقلاب اسلامی است دارند. ایشان هم چنین اشاره داشتند که تحریم های خارجی 20 درصد روی اقتصاد ایران اثرمنفی گذاشته است و 80 درصد از داخل دچار آسیب شدیم و در این مورد اشاره ای به نقش مترفین، فسادهای مالی و حقوق های نجومی داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر: