کد خبر: ۱۱۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
با حضور علی ربیعی، وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعی
در این جشن که مصادف با شب نیمه شعبان بود جشن میلاد امام زمان (عج)نیز برگزار شد.

ربیعی در همایش بزرگ کارگری استان فارس : کارگران عدالت جو ترین طبقه اجتماعی هستند و باید به آنها افتخار کرد.

وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : کارگران عدالت جو ترین طبقه اجتماعی هستند و باید به آنها افتخار کرد .

 به گزارش بیکافارس ، علی ربیعی در همایش بزرگ کارگری استان فارس که عصر امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ، مصادف با روزجهانی کاروکارگر  در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز  برگزار شد افزود : امنیت شغلی کارگران در سال جاری به عنوان یک اولویت پیگیری می شود .

وی تاکید کرد: دراین روز با هم عهد می بندیم که به آرمان های انقلاب وفادار هستیم و به قانون پایبندیم.

وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی اضافه کرد : کارگر در جامعه تولید محور سود می برد و از کاهش و افزایش دلار سود نمی برند و همواره به دنبال کار و تلاش هستند.

ربیعی  تصریح کرد: به یاد می آوریم که عرق کارگر با خون او در جبهه یکسان شد و شان کارگر در جامعه باید حفظ شود و هیچ فرزندی نگران کارگر بودن پدرش نباشد.

وی تاکید کرد : هرچه در توان دارم برای پیگیری حق و حقوق کارگران به کار خواهم بست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: می دانیم وضعیت زندگی کارگری و بازنشستگی سخت است اما یقین دارم مسیری که آغاز کردیم به موفقیت ختم می شود.

.علی ربیعی همچنین با بیان اینکه امسال 800 میلیارد تومان اعتبار برای مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران اختصاص یافته است، اظهار داشت: امسال نیز سیاست افزایش دستمزد کارگران متناسب با تورم برای کارگران و بازنشستگان دنبال می‌شود

وی با بیان اینکه ما با مشکلات زندگی کارگران آشنا هستیم و تلاشیم که این مشکلات را برطرف کنیم، افزود: امنیت شغلی کارگران و افزیش مهارت کارگران امسال به صورت جدی پیگیری می‌شود

ربیعی با بیان اینکه کارگران انقلابی‌ترین و عدالت محورترین طبقه اجتماعی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: جامعه کارگری از بالا و پایین  رفتن قیمت طلا و ارز سودی نمی‌برد بلکه از افزایش تولید سود می‌برد بنابراین ما از جامعه تولید محور در مقابل جامعه رانتی حمایت می‌کنیم

وی با بیان اینکه شعار امسال با جامعه تولید محور محقق می‌شود، عنوان کرد: ما امسال امنیت شغلی کارگران پیگیری می‌کنیم و این درست نیست که کارگر، کارفرما و کار ثابت است اما مدام پیمانکاران متغییر باشند و امنیت شغلی کارگران به این دلیل در خطر بیافتد.اسماعیل تبادار نیز در این در همایش بزرگ کارگری فارس با بیان اینکه تمام همت ما بر این است که زمینه توسعه و فعالیت مجموعه‌های تولیدی و صنعتی فارس فراهم شود، اظهار داشت: در کارگروه رفع موانع تولید فارس با جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌های تولیدی و صنعتی زمینه فارس زمینه ادامه کار 10 هزار کارگر فراهم شده است.

تبادار افزود: امسال با بهره‌برداری از چندین طرح صنعتی بزرگ با اعتبار 11 هزار میلیارد تومان زمینه اشتغال نزدیک به 6 هزار نفر در استان فارس فراهم خواهد شد.

 استاندار فارس در مورد قول وزیر کار برای کلنگ زنی بیمارستان 360 تختخوابی تامین اجتماعی شیراز در یک هفته آینده گفت: قبل از کلنگ‌زنی این طرح باید زمینه لازم برای ساخت آن اعم از انتخاب پیمانکار، تجهیز کارگاه و غیره فراهم شود تا بلافاصله بعد از کلنگ‌زنی عملیات ساخت شروع شود بنابراین قول می‌دهیم با فراهم کردن این مقدمات در آینده نزدیک  کلنگ این طرح به زمین زده شود.

وی با بیان اینکه تلاش کارگران دست‌مایه‌ای برای رونق و زمینه معاش جامعه است، اظهار داشت: ما اگر می‌خواهیم چرخه اقتصاد و تولید جایگاه ویژه پیدا کند باید نگاهمان در ابعاد مختلف با اقشار کارگری باشد زیرا کارگر مجرب، مسئولیت‌پذیر و کیفی‌کار می‌تواند نظام اقتصادی را رونق بخشد.

تبادار با بیان اینکه ما برای پیشرفت اقتصادی به کارگر کیفی‌کار و کارفرما و مدیر با کفایت نیاز داریم، خاطرنشان کرد: با کالای با کیفیتی که به دستان با کفایت شما تولید می‌شود در بازار داخلی و خارجی برای تولید ملی کشور اعتماد ایجاد می‌شود.

لزوم ساخت بیمارستان 360 تختخوابی تامین اجتماعی شیراز

علی راستگو، دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس، نیز در این همایش اظهار داشت: 370 هزار تومان حق بیمه‌ای است که از جیب کارگر خارج می‌شود اما مجلس تصویب کرده که به خزانه دولت واریز شود این در حالی است که ما  هیچ ردیف بودجه‌ای از دولت نمی‌گیریم چرا نمایندگان مجلس با لابی‌گری معیشت کارگران را اینطوری تقسیم می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس خاطرنشان کرد: در استان فارس تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی داریم و کارگران برای درمان سرگردان هستند بنابراین خواستار ساخت بیمارستان 360 تختخوابی تامین اجتماعی در شیراز هستیم.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس برای بازگرداندن بدهی دولت به تامین اجتماعی تصویب کردند که 50 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی پرداخت شود و تنها 5 هزار میلیارد تومان پرداخت شد و می‌خواهند به جای بقیه بدهی کارخانه‌های ورشکسته را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل کنند که این کار ظلم است و کارگران زیر بار آن نمی‌روند.

راستگو با بیان اینکه خصوصی‌سازی شرکت‌ها مشکلات برای نظام به بار آورد و در واقع به جای خصوصی‌سازی شرکت‌ها آنها را شخصی‌سازی و خودمونی‌سازی کردند و امروز از این خصوصی‌سازی کارکر و کارفا هر دو ناراضی هستند، افزود: حدااقل خواسته ما این است که این شرکت‌ها را به تعطیلی نکشانند و با مدیریت مناسب آن را اداره کنند تا کاگران بیکار نشوند.

تامین امنیت شغلی دغدغه اصلی جامعه کارگری است

مهرزاد مویدی، عضو شورای عالی اشتغال، نیز در این همایش با بیان اینکه امروز امنیت شغلی کارگران به دغدغه جامعه کارگری تبدیل شده است، اظهار داشت: ما به عنوان نماینده کارگران خواستار سامان دادن به قراردادهای موقت و لغو قراردادهای پیمانکاران هستیم که به عنوان واسطه بین کارگر و کارفرما قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز در استان فارس برخی مدیران نالایق شرکت‌ها را به مرز ورشکستگی رسانده‌اند، افزود: چند تا از شرکت‌های استان فارس به دلیل اینکه مدیران آنها در خارج از استان هستند ورشکسته شده‌اند و حق کارگران آنها پایمال شده است.

در انتهای این مراسم از چند نفر از شهدای شاخص بخش کارگری استان و خانواده های معظم و معززشان و  کارگران نمونه استان فارس در بخش‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.

 

همایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیرازهمایش بزرگ روز کارگر در شیراز
 
نام:
ایمیل:
* نظر: