کد خبر: ۱۱۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار در سال جاری خبر داد.




فارس| 220 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار تخصیص یافت

 به گزارش بیکافارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، علی ربیعی در سفر خود به فارس و در جشن کارگری شهرستان آباده اظهار داشت: در حوزه کار با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم از یک سو درآمد کارگران پاسخگوی هزینه‌ها نیست و از سوی دیگر هم کارفرمایان توان پرداخت حقوق به نیروی کار بیش از آنچه تاکنون پرداخت کرده را ندارد.

وی با بیان اینکه کارفرمایان به دلیل شرایط خاص اقتصادی افزایش بالغ بر 19 درصدی حقوق برای سال جاری را به سختی قبول کردند، گفت:  افزایش قدرت خرید کارگران و بالا بردن توان تولید کارفرمایان از سیاست‌های توام دولت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید حقوق کارگران و بازنشستگان بیش از نرخ تورم افزایش داشت، افزود: متاسفانه تا قبل از دولت تدبیر و امید به دلیل تورم بالا و عدم افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم افزایش نیافت و قدرت خرید این قشر به شدت کاهش یافت که دولت تدبیر و امید تلاش کرد با ترمیم حقوق سالانه کارگران بیش از نرخ تورم از کاهش قدرت خرید کارگران جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه کارگران سربازان اصلی اقتصاد مقاومتی هستند، عنوان کرد: کارگران با افزایش بهره‌وری و کیفیت تولید می‌توانند زمینه‌ساز رونق تولید باشند و به این وسیله رونق اقتصادی را محقق کرده و در نهایت درآمد خود را از طریق بالا بردن توان مالی کارفرمایان افزایش دهند.

دکتر ربیعی با بیان اینکه نیروی کار به دلیل شرایط قبلی اقتصادی با 10 سال تاخیر وارد بازار کار شد، افزود: تلاش می‌شود این تاخیر 10 ساله به گونه‌ای جبران شود که آنها بتوانند به راحتی شاغل شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال 3 هزار و 200 میلیارد تومان به بازنشستگان لشکری و کشوری با طبقات حقوقی پایین  و 600 میلیارد تومان برای مسکن و معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص یافته است.

ربیعی اختصاص 220 میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار، افزایش وام بازنشستگان، اجرای سیاست‌های فقرزدایی، محدود کردن فقر مطلق و محو کردن فقر شدید را از دیگر برنامه‌های امسال وزارتخانه متبوعه‌اش نام برد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با برخی حقوق‌های کارگری نمی‌توان در شهرهای بزرگ زندگی کرد اما چه کنیم که راه بهتری نمی‌شناسیم، اظهار داشت: وضعیت خوب نیست اما راه بهتری که بتواند این وضعیت را بهبود بخشد نمی‌شناسم.

وی  با بیان اینکه اهل نرم حرف زدن هستم اما به کسی باج نداده‌ام، افزود: در دوره فعالیت خود تلاش کرده‌ام به سالم‌ترین شیوه کار کنم و صندوق‌های بازنشستگی را که در حال کارپردازی بودند را نجات دهم که خوشبختانه موفق شدم.

ربیعی با اشاره به تخصیص 25 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی و تثبیت اشتغال، گفت: با توجه به میانگین 50 میلیون تومانی برای ایجاد هر شغل پایدار، این تسهیلات می‌تواند اشتعال خوبی ایجاد کند البته اشتغال فقط استخدام نیست و می‌توان با افزایش مهارت کسب و کار کوچک راه‌اندازی کرد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: