کد خبر: ۱۱۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
همت جوانان استان فارس در تحقق اقتصاد مقاومتی؛
جوانان با انگیزه استان فارس با همکاری بسیج سازندگی، کمر همت به عملی کردن اقتصاد مقاومتی بسته‌ و به اشتغالزایی پرداختند.

    فارس| همت جوانان استان فارس در تحقق اقتصاد مقاومتی؛ اشتغالزایی با پرورش شترمرغ

به گزارش بیکافارس، توجه به شرایط و امکانات بومی در اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌­های هر منطقه در رشد اقتصادی از ملزومات اقتصاد مقاومتی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی این مهم را هدف ابلاغ سیاست­‌های کلی اصل 44 در سال‌های اخیر دانستند و بر آن تاکید دارند.

اکنون جوانان با انگیزه با همکاری بسیج سازندگی، کمر همت به عملی کردن این مهم بسته­‌اند.کارآفرین زرین­‌دشتی با استفاده از سرمایه و مساحتی اندک تلاش در جهت اشتغالی شایسته و درآمدزا را آغاز کرده و اکنون توانسته است چند تن دیگر از اهالی نیز شاغل کند. جوان 28 ساله‌ای که در سال 92 کارش را با خرید پنج جوجه آغاز کرد و اکنون مزرعه‌ای با 180 شترمرغ را مدیریت می­‌کند.

هادی رهنما رئیس بسیج سازندگی شهرستان زرین دشت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از پرداخت 800 میلیون تسهیلات به 65 جوان کارآفرین خبر داد که عمدتا به پرورش شتر مرغ و مرغ‌­های محلی، پرورش قارچ و تولید گلیم و گبه پرداخته‌اند.

وی همچنین از آمادگی بسیج سازندگی برای حمایت و فراهم کردن تسهیلات برای جوانان متخصص گفت و آن را منوط به تایید توانمندی و مدارک لازم آنان دانست.

مصطفی شکارچی یکی از جوانان موفق زرین‌دشتی در عرصه کار و کارآفرینی است که از 28 سالگی با سرمایه و مساحتی اندک اقدام به پرورش پنج شتر مرغ کرد و با رشد و توسعه گام به گام کارگاهش، اکنون داراری سه خانواده مولد و بالغ بر 180 شتر مرغ است. این جوان زرین‌دشتی از پیشرفت و گسترش تولیداتش تا چند ماه آینده می­‌گوید.

کارگاه کوچک این جوان کارآفرین اکنون  با ایجاد اشتغال برای 4 نفر از جوانان زرین‌دشتی، علاوه بر پرورش این حیوان مفید، به پرواربندی، جوجه‌کشی و کشتار می­‌پردازد و محصولات را به سایر استان‌­های کشور می‌­فرستد. تولیداتی که به گفته شکارچی با گسترش فضای کارگاه می‌­تواند بیش از پیش افزایش یابد و همچنان کارآفرین باشد.

شکارچی در تشریح پیشرفت سالانه در فعالیتش، از تجهیز کارگاهش به چند دستگاه جوجه‌کشی سخن گفت که می­‌تواند افزایش تولیداتش را در آینده­‌ای نزدیک به همراه داشته باشد. 

جوان زرین‌دشتی همچنین از موانع و مشکلات پیش‌رویش به خبرنگار تسنیم گفت: کارگاه من اکنون به مرحله­‌ای رسیده است که نیازمند توسعه مکانی است اما برای این­ کار با مشکلاتی مواجهم که نیازمند حمایت مسئولان محلی هستم. وی در توضیح از اختصاص زمین در حومه روستا و مشکلاتی که برای تهیه آب دارد، سخن گفت. 

با وجود مشکلات پیش‌رو، شیرینی پیشرفت و درآمدزایی این عرصه سبب شده است تا شکارچی شروع این­‌گونه فعالیت‌­ها را به جوانانی با شرایط مشابه، توصیه کند و این فعالیت را به عنوان شغلی درآمدزا و متناسب با شرایط اقلیمی و ظرفیت­‌های بومی این منطقه معرفی کند.

شناخت واقع­‌بینانه موانع و توانمندی­‌های بومی هر شهرستان به همراه همیاری هر چه بیشتر مسئولان شهری می­‌تواند راه را برای موفقیت جوانان باانگیزه محلی بگشاید تا با بهره‌­گیری از ظرفیت علمی، انسانی، طبیعی و جغرافیایی بومی به اعتلای اقتصاد مقاومتی نزدیک و نزدیک‌­تر شویم.

گزارش از فاطمه رفاهت 

نام:
ایمیل:
* نظر: