گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
با حضور آیت الله ملک حسینی؛
نخستین یادواره شهدای روستای راشک و حومه با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در روستای راشک برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی سپاه سپیدان؛عصر امروز پنج شنبه مورخ 97/02/13  نخستین یادواره شهدای روستای راشک و حومه با حضور آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در روستای راشک برگزار گردید.

فرمانده سپاه سپیدان ضمن قدردانی از مردم منطقه راشک و روستاهای اطراف به جهت حضور گسترده و باشکوه در نخستین مراسم یادواره شهدای این منطقه  اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امری ضروری است.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها و مراسمات شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون رشادت‌های شهدا و رزمندگان است.

رستمی با بیان اینکه هر آنچه داریم از برکت شهدا داریم، خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش، آسایش و اقتدار امروز کشور مرهون جانفشانی‌های شهدا و رزمندگان است.

وی با بیان اینکه باید قدردان خون شهدا و ایثارگری‌ها باشیم، گفت: مردم و مسئولین این شهرستان همواره با حضور گسترده در برنامه‌های مربوط به شهدا ثابت کرده‌اند که قدردان رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و رزمندگان هستند.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه شهدا متعلق به همه مردم هستند، تصریح کرد: بیعت و معامله کردن با خداوند رمز مانایی شهدا است. هر فردی با خداوند معامله کند مانا و جاودان می‌شود.

وی جاودانگی و مانایی را از صفات شهدا برشمرد و گفت: شهدا با الگوگیری از فرهنگ جهاد عاشورا هشت سال دفاع مقدس را خلق کردند. ما همواره مدیون خون شهدا هستیم.

شهدا بر گردن ما دین دارند؛ آنها سیره عملی ویژه‌ای داشتند که در تصورمان نمی گنجد و ما به گرد خاک این شهدا نمی رسیم.

وی با بیان اینکه باید با اخلاص برای خدا کار کنیم، افزود: دین شهدا به گردن ماست ما به عالم قیامت اعتقاد داریم و باید از حوادث روزگار درس بگیریم.


در ادامه مراسم که بارش رحمت الهی باعث وقفه ای چند دقیقه ای در اجرای مراسم شده بود، آیت الله ملک حسینی ضمن شکر گزاری از نعمات الهی در همه حال و بالاخص نزول باران رحمت در این مراسم معنوی بیان داشت: بدون مبالغه عرض می‌کنم به شدت تحت تأثیر این فضای بسیار معنوی ـ ملکوتی که نشان از یک همدلی بسیار بسیار ریشه‌دار دارد قرار گرفتم.

 ای کاش مجالی بود من دست تک‌تک جوان‌های عزیزی که این مجلس باعظمت را برگزار کردند می‌بوسیدم. خدا شاهد است بدون مبالغه عرض می‌کنم این جلسه جلسه‌ای نیست که با تلاش یک هفته و یک ماه برگزار شود. پیدا است از این یادواره شهداء، عزیزان به فکر یادواره شهدای سال آینده هستند و در تلاش. دست همه‌ی اون عزیران را جداً می‌بوسم. و اگر اجازه می‌دادند و فرصت بود و این افتخار برای من بود از نزدیک دست همه را می‌بوسیدم.

عزیزان من! خدا شاهد است به جدّ میگویم امروز اگر نامی از شهداء در جامعه‏ی ما باقی مانده است تنها به همت شما مردم و همین یادواره‌های شهداء است. پدرها! مادرها! شهید داده‌ها! جوان‌های عزیزی که امروز در فکر راه شهیدانید! اگر امروز در جامعه‏ ما نام و یادی از شهداء است در سایه‌ی همین یادواره‌هاست.


عزیران و سروران ما فرمودند این یادواره به همت مردم تشکیل می‌شود. مردمیه کاملاً مردمیه. من هر کجا رفتم یادواره‌های شهداء همینه. همت خود مردمه. این جوان‌ها هستند، این بسیجی‌ها هستند، این خانواده‌های شهداء هستند. شما چه تلاش دیگری را می‌بینید برای رساندن پیام میدان‌های نبرد به نسل دوم و سومی که جبهه را ندید؟ شهادت را ندید. شهداء را ندید.

بنابراین حرف اولم تقدیر و تشکر و سپاس از همه‌ی دست‌اندرکاران این برنامه است. همه‌ی کسانی که سهمی دارند در این برنامه و این صفا و این صمیمیت مخصوصاً. شهداء همه را جمع کردند، خیلی‌ها از راه‌های دور در این مجلس حضور پیدا کردند. شاید عزیزانی باشند که فقط سالی یک بار در این جا می‌آیند سر سفره‌ی شهداء می‌نشینند. این شهداء هستند که شما را دور هم جمع می‌کنند.


و اما عنوان سخنم سه ویژگی از شهیدان بزرگوار انقلاب، شهیدان بزرگوار دفاع مقدس، رزمندگان جبهه‌های نبرد. ببینید اجازه بدهید واقعی صحبت کنیم. تجلیل از شهداء، همه قبول داریم به ادامه‌ی راه شهداء است؛ همه‌ی این برنامه مقدمه همین یک کلمه است: یک قدم ما به راه شهیدان و به راه رزمندگان نزدیک‌تر بشیم. یک قدم بیاییم نزدیک‌تر. من در این فرصت به سه ویژگی از ویژگی‌های میدان‌های نبرد و رزمندگان شما و شهدای شما اشاره می‌کنم. امیدوارم شهداء از مجلس ما راضی باشند.

 
ویژگی اول شهداء

ویژگی اول در میدان‌های نبرد و در میان رزمندگان ما؛ عزیزان! جبهه‌ها اوج عبادت و عبودیت بود. خیلی‌ها هستند، بزرگورانی که در جبهه‌های نبرد حضور داشتند؛ شماها بگید. بگید به نسل دوم و سوم. یادتون هست؟ از یکی دو ساعت به اذان صبح بیدار می شدند نماز شب می‌خواندند، دعا می‌خواندند، قرآن می‌خواندند، راز و نیاز با خدا داشتند، هر شب به یه بهانه‌ای یا دعای کمیل داشتنند، یا دعای توسل داشتند، یا نوحه‌خوانی داشتند.

جبهه اوج عبادت و عبودیت بود. حرفی جز اخلاص، جز خدا، جز نماز، جز تسلیم، چیز دیگه‌ای توی میدان‌های نبرد شما نمی‌دیدید. اگر می‌خواهید شهداء از ما راضی باشند اون عبادت و عبودیت را در جامعه زنده کنید، احیاء کنید.


ویژگی دوم شهداء

سخن دومم، ویژگی دومِ میدان‌های نبرد که از اونها چهره‌های تاریخی ساخت این بود که اون‌ها در اوج رضایت‌مندی از خدا بودند.  ویژگی دوم جبهه‌های نبرد ما و رزمندگان ما و شهدای ما اوج رضایتمندی بود. ا

 
ویژگی سوم شهداء

و ویژگی سومی که در میدان‌های نبرد بود و شهدای ما داشتند و باید امروز بگم شاید نه شاید، حتماً تو جامعه‏ ی ما گوشه و در کنار می‌بینیم کمرنگ شده، ضعیف شده، جوان‌های عزیز! اولِ سخنرانی گفتم به حق این شهداء قسم اگر مجال بود امشب دست همه‌ی اون‌هائی که این یادواره را تأسیس کردند، یک سال برنامه‌ریزی کردند می‌بوسیدم. اما با کمال ادب و تواضع می‌گم اگه می‌خواهید این 55 شهید از ما راضی باشند؛ نکته سوم که در اونجا بود و امروز کمرنگه اوج استفاده از فرصت‌ها بود. میدان‌های نبرد مسابقه بود برای استفاده از فرصت. سنگ قبر این شهداء را ببینید من الان قبل از حضور در این مجلس نگاه می‌کردم ولادت‌ها را ببینید. شهادت‌ها را ببینید. جوان‌های 20 ساله 18 ساله 15 ساله 14 ساله.

آیت الله ملک حسینی با تاكيد بر زنده نگه داشتن ياد و نام شهدا، تصريح كرد: يادواره شهدا بايد به همراه خواندن و عمل به وصيت نامه ارزشمند آنها، همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ناگفته هاي شهدا توسط خانواده، فرزندان، همسران و همرزمان آنها براي اقشار مردم جامعه بازگو شود چرا كه اين ناگفته ها، سند افتخاري از تاريخ ايران اسلامي است.

ایشان همچنین بيان داشتند: يادواره هاي شهداي بسياري در شهرستان سپیدان برگزار مي شود كه نشان از تداوم روحيه ايثار و شهادت در اين شهرستان است.

ایشان تصريح نمودند: توجه به كيفيت يادواره ها بيشتر از كميت آنها، مهم است زيرا با يك برنامه بامحتوا و فاخر، مي توان به راحتي، فداكاري هاي هشت سال دفاع مقدس براي آحاد مردم جامعه، بازگو شود.

در پایان مراسم با اهداء لوح سپاس از خانواده های شهدای روستاهای راشک و حومه تقدیر بعمل آمد.
انتهای پیام/مسعود انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر: