کد خبر: ۱۱۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
کارآفرین موفق پاسارگادی که موفق شده است در پرورش شتر مرغ به رشدی نزدیک به پنجاه برابر نقطه شروع فعالیتش برسد، از آینده روشن پیشرفت می‌گوید.

به گزارش بسیج سازندگی فارس، توجه به شرایط و امکانات بومی در اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌­های هر منطقه در رشد اقتصادی از ملزومات اقتصاد مقاومتی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی این مهم را هدف ابلاغ سیاست­‌های کلی اصل 44 در سال‌های اخیر دانستند و بر آن تاکید دارند.

 حمایت از واحدهای خرد اقتصادی و تکیه به مردم از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است. واحدهای خردی که با همت کارآفرینان جوانی چون مهدی حسینی و حمایت‌های دستگاه‌های مختلف می‌تواند به رکن مهمی در رشد اقتصادی تبدیل شود.

مهدی حسینی جوان 33 ساله پاسارگادی است که دو سال پیش با سرمایه ابتدایی محدود اقدام به پرورش شترمرغ در کارگاهی کوچک کرد و اکنون موفق شده است کسب و کارش را تا 50 برابر توسعه دهد و کارگاهش را از پرورش تنها یک خانواده مولد به 50 خانواده مولد برساند. وی همچنین از تصمیمش برای گسترش و توسعه کارگاهش سخن می‌گوید.

« این کارگاه پرورش شترمرغ اکنون بازده خوبی دارد و با انجام جوجه‌کشی، علاوه بر ارسال تخم شترمرغ به بازارهای استان، به فروش جوجه شتر مرغ نیز می‌پردازد و در این زمینه نیز درآمدزایی مناسبی دارد». 

کارآفرین پاسارگادی که تصویری از یک آینده رو به رشد را برای فعالیتش در ذهن دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: در صورتی که بتواند کارگاهش را با برنامه مورد نظر خویش توسعه دهد، علاوه بر افزایش چشمگیر تولیداتش، خواهد توانست دست کم برای 15 جوان پاسارگادی اشتغالزایی کند.

حسینی از مشکلات مسائل پیش‌رو در تحقق اهداف بلندش گفت: در سال گذشته موفق به ثبت تعاونی برای گسترش فعالیتم شدم اما حمایت کافی از من صورت تگرفت و هم اکنون با مشکل دریافت مجوز برای درنظر گرفتن زمین برای گسترش فضایی کارم رو به رو هستم.

کسب و کاری که به گفته امرالله گشوده رئیس بسیج سازندگی شهرستان پاسارگاد، یکی از ظرفیت‌های این شهرستان برای کارآفرینی و تولید و مورد حمایت بسیج سازندگی است و همانند بیشتر طرح‌های کارآفرینی ارائه شده به این سازمان از موفقیت 80 درصدی برخوردار بوده است.

توانمندسازی و تشویق کارآفرینان بخش خصوصی یکی از مواردی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر آن تاکید و توصیه کرده‌اند؛ سیستم بانکی کشور، دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های قانونگذار حمایت‌های لازم را برای ورود مردم به عرصه اقتصادی به عمل آورند.

قانون‌های  حمایتی و تسهیلاتی که می‌تواند کسب‌وکارهای خرد اقتصادی همچون کارگاه پرورش شتر مرغ این کارآفرین جوان را توسعه داده و برای بخشی از نیروی جوان این شهرستان اشتغالزایی کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: