گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۱۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
به مناسبت شهادت شهید مطهری؛
مراسم روز عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه سپیدان با حضور فرماندهی ناحیه،مسئول نمایندگی ولی فقیه و کلیه کارکنان پایور و وظیفه در نمازخانه ناحیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه ناحیه سپیدان، مراسم ویژه هفته عقیدتی سیاسی صبح امروز دوشنبه مورخ 97/02/17 در نمازخانه ناحیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سپیدان در راستای درس آموزی از فضیلت های دینی و انقلابی شهید مطهری و تعالیم اندیشه های پاک ایشان نیاز جامعه ماست، اظهار داشت: نام گذاری روز شهادت شهید مطهری به عنوان روز عقیدتی و سیاسی در سپاه نشان دهنده درخشش و تجلّی تفکرات ایشان در عرصه ولایتمداری است و تربیت و پرورش انسان ها توسط سپاه در سایه این گونه اندیشه هاست که رشد و ارتقاء انسان ها و توسعه انقلاب است.

معصومی بیان داشت: آنچه که باعث ارتقاء و اوج شهید مطهری شد، خلوص ایشان در کارها بوده است. همان گونه که خداوند می فرمایند:«وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ : و آنها که در راه ما(با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است». هر کس اخلاص را در کارهای خود نشان دهد و برای رضای خدا قدم بردارد، خداوند او را بزرگ می کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سپیدان در ارتباط با اهمیت تربیت انسان بیان کرد: تربیت انسان یکی از پیچیده تری، ضروری ترین و دشوارترین موضوع و مؤلفه زندگی است. نبض اصلی حیات انسانی، ترتبیت بوده و عدم توجه به این امر خسارت های زیادی به دنبال دارد. یکی از ویژگی های سپاه و بسیج، توجه به امر تربیت است و تربیت اخلاقی و سیاسی از دغدغه های جدی در سپاه می باشد.

وی خاطر نشان کرد: بحث بصیرت افزایی و تعمیق باورهای دینی از تأکیدات مقام معظم رهبری است. آنچه مربوط به اصول اعتقادی است مباحث نظری بوده و مباحث ریشه ای و اعتقادی در دو حوزه عقل و قلب تعریف می شود. هر چه مباحث اعتقادی، اصولی و خداشناسی و باورهای دینی محکم باشد، فروع دین شکوفا می شود.

وی ادامه داد: اخلاص در انجام کارها موجب دوری از آفت ها و آسیب ها می شود. میوه معارف دینی، اخلاق و انسانیت بوده و با اخلاق افراد می توان درجه و رتبه عقیده و ایمان را محک زد. اخلاق را نباید در نوع عمل و رفتار و به صورت سطحی دید بلکه با نگاه به درون انسان می توان اخلاق انسانی را معنا کرد و به بیان دیگر اخلاق یعنی صفات و ویژگی های درونی انسان و مجموعه حالات و ملکات درونی که به تبع درست شدن و اصلاح درون انسان، رفتار انسان نیز اصلاح می شود و موضوع مهم چگونگی تزریق معرفت و بصیرت به دل و عقل انسان مهم است.

حجت الاسلام معصومی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما انقلابی سیاسی و مبتنی بر دین است اما نباید با گذشت زمان از هویت اصلی انقلاب اسلامی فاصله گرفت و نباید به دشمن اجازه داد که هویت اصلی ملت ایران را مورد هدف قرار دهد. سرچشمه های اصلی انقلاب ما از تربیت افراد در مساجد نشأت گرفته شده و مسئولیت سنگینی بر عهده بسیج و پاسداران قرار داده شده است.

در پایان مراسم از ده نفر از هادیان سیاسی و مربیان عقیدتی و خبرنگاران افتخاری بسیج با اهدای لوح تقدیر و جایزه مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/مسعود انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر: