کد خبر: ۱۱۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
امام جمعه موقت شیراز:
امام‌جمعه موقت شیراز گفت: طبق استانداردهای جهانی، حقوق یک کارگر باید یک هزار و 480 دلار در ماه باشد.وی با بیان اینکه در عصر ظهور دنیا در بعد فناوری پیشرفت‌های عظیم را تجربه خواهد کرد، اظهار داشت: اینترنت و فضای مجازی خود نشانه ظهور امام زمان(عج) است که دسترسی انسان‌ها به یکدیگر را سرعت بخشیده است.

حجت الاسلام محمدحسن مرادی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز کارگر و اهمیت این قشر زحمت‌کش در نگاه رسول خدا (ص)، اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) در طول زندگی خویش تنها دست 2 نفر را بوسید، یکی بانوی بزرگ دنیای بشریت یعنی حضرت زهرا (س) و دیگری یک کارگر و فرمودند دستی را می‌بوسم که رنگ و بوی جهنم نمی‌دهد؛ که این رویکرد نشان‌دهنده اوج احترام به قشر کارگر است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار هفته گذشته ایشان با جمعی از کارگران کشور، خاطرنشان کرد: در دین اسلام کسی که برای تأمین معاش خانواده خویش تلاش می‌کند، ثواب جهاد در راه خدا را می‌برد.

امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به وضعیت رسیدگی به کارگران در سایر نقاط دنیا، اظهار داشت: حقوق یک کارگر بنا بر استاندارد جهانی یک هزار و 480 دلار در ماه است که سازمان ملل نیز آن را تائید کرده و کشورهای اروپایی این استاندارد معین را در قبال کارگران اعمال می‌کنند و حتی کشور یونان ورشکسته حقوق کارگرانش به پول ما 3 میلیون تومان در ماه است.

مرادی افزود: ما نیز از مسؤولان کشور انتظار داریم که توجه بیشتری به قشر کارگر داشته باشند و حقوق معوق ایشان در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود، چراکه در دین اسلام روایت داریم که کارگر تا عرقش خشک نشده باید مزدش پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مواضع رئیس‌جمهور آمریکا در قبال برجام اشاره کرد و گفت: ترامپ 22 اردیبهشت‌ماه قصد خروج از برجام را دارد که ما نیز 2 گزینه در واکنش به این موضع، خواهیم داشت؛ یکی اینکه به‌طور کامل از ان پی تی خارج شویم، چراکه صدور قطعنامه نیز در چنین شرایطی کارایی نخواهد داشت و دیگر اینکه به پیش از برجام برگشته و غنی‌سازی را ادامه دهیم.

امام‌جمعه موقت شیراز با بیان اینکه اعتماد به آمریکا بی‌فایده خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و مرکل صدراعظم سابق آلمان به ترامپ التماس می‌کنند که در برجام بماند که باید گفت این 2 نفر دلسوز ایران نیستند بلکه نگران آبروریزی ناشی از خلف وعده آمریکا و به هم خوردن برجام هستند.

مرادی افزود: به‌هرحال ما باید رابطه خود را با دیگر کشورهای دنیا توسعه دهیم و با تکیه‌بر منابع و توان داخلی حجم مراودات اقتصادی خود را بیشتر کنیم.

وی همچنین با اشاره به استعفای آیت‌الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس از امامت جمعه شهرستان شیراز نیز گفت: ایمانی مردی مقاوم و صبور بود که 40 سال در سنگر امامت جمعه و ارشاد مردم نقش ایفا کرد و اکنون نیز هر شخصی را که مقام معظم رهبری در این مسؤولیت مهم بگمارند، با جان دل پذیرای وی خواهیم بود.

امام‌جمعه موقت شیراز اضافه کرد: امید است که با تحولات جدید مردم با شورونشاط بیشتری در نماز جمعه شرکت کنند.

مرادی در خطبه نخست نیز با اشاره به روایات متعدد در خصوص امام زمان (عج) و شرایط انتظار گفت: انتظار یعنی اینکه فعالانه برای رسیدن به هدف تلاش کرد و مهدی باور و مهدی یاور بود که اگر انسان به حق خود قانع بوده و ظلم و تعدی نکرد، نشانه یک فرد منتظر را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در عصر ظهور دنیا در بعد فناوری پیشرفت‌های عظیم را تجربه خواهد کرد، اظهار داشت: اینترنت و فضای مجازی خود نشانه ظهور امام زمان(عج) است که دسترسی انسان‌ها به یکدیگر را سرعت بخشیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: