شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۰۰:۲۳
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۱۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
معاون فنی و عمران شهرداری شیراز گفت: برگزاری مسابقه ملی و بین المللی در راستای بازآفرینی و بازپیرایی محورهای تاریخی شیراز در دستور کار قرار دارد.

 به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از  شیرازه، معاون فنی و عمران شهرداری شیراز از برگزاری مسابقه ی ملی و بین المللی در راستای بازآفرینی و بازپیرایی محورهای تاریخی شیراز خبر داد و گفت: این رویداد فرهنگی در جهت حرکت به سمت «شهر انسان محور» انجام خواهد شد.

حسین آرگیو با اشاره به شعار «شهر انسان محور» از سوی شورای پنجم شهر و شهردار شیراز تصریح کرد: شیراز باید مانند شیراز ساخته شود و شاخصه های فرهنگی و تمدنی شیراز که از قرن های متمادی به دوران ما رسیده است باید به بهترین نحو حفظ و بازسازی شود.

وی آثار شاخصی که توسط معماران و استادکاران شیرازی و فارسی خلق شده را زمینه ساز صدور فرهنگ اسلامی_ایرانی به اقصی نقاط دنیا توصیف کرد و گفت: این آثار غنی و سرشار از توازن، زیبایی و استحکام تا امروز و همیشه ی تاریخ ماندگار شده اند.

معاون شهردار شیراز گفت: ما امروز تلاشمان بر این چارچوب قرار گرفته تا با حمایت از معماران و مهندسان و طراحان شیرازی و فارسی و ایرانی ساخت و سازهایی در شیراز صورت گیرد که آیندگان به این دوران به عنوان یک دوران طلایی نگاه کنند. تا ساخت و سازهایی به آیندگان برسد که شناختن شیراز منوط به برخی دوره ها نشود.

وی همچنین گفت: ساخت و ساز پروژه های عمرانی را بر اساس برنامه شروع کرده ایم و در اصل، برنامه محور بودن و حرکت در چارچوب بودجه ی مصوب را اولویت قرار داده ایم.

آرگیو تصریح کرد: در این بودجه پروژه های شاخصی در ساخت ساختمان ها با معماری شاخص، تقاطع های غیرهمسطح، بزرگراه ها و نیز بازآفرینی و بازپیرایی شهری لحاظ شده که شهروندان هم شاهد تکاپوی مناسبی در اجرای پروژه ها هستند.

وی به نامگذاری سال حمایت از کلای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: با حمایت از شرکت های دانش بنیان داخلی سعی داریم هم ارتقای کیفیت تولیدات داخلی را افزایش دهیم و هم شرایطی مهیا شود تا در صنعت پل سازی و ساخت بزرگراه ها صفر تا صد از تولیدات باکیفیت داخلی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز بیش از گذشته ملزم به بهره گیری از توان نیروهای متخصص و کارگران توانمند بومی در تولید لوازم مورد نیاز و اجرای طرح های بزرگ شهری هستیم گفت: روز و هفته ی شیراز متعلق به تمام شیرازیان و شیرازدوستان در اقصی نقاط دنیا است و این شهر باید به بهترین شکل بدرخشد و در این راه همه باید تلاش کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: